K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 23:08   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
giraffen for det første gør som Trold skriver med din jobdagbog, send det til din sagsbehandler og skriv at du vil have lagt det ind i din sag , min sagsbehandler mener heller ikke at hun skal se min men jeg sender alligevel ...

for det andet, der hvor du er i arbprøvning er det en virksomhed eller er det et reva sted , kan din chef se på dig hvor store problemer du har med at klare det ? for det er jo noget vedkommen skal udtale sig om på et tidspunkt så tag evt en snak med vedkommen ..

for det trejde nu ved jeg ikke hvad det er du fejler men man finder ikke meget hvile i en kontorstol og for mig kunne det godt lyde som om at det drejer sig om at få dig op i timer og væk fra sygedagpenge og så tage den derfra ..

Derfor syntes jeg du skulle skrive til din sagsbehandler , og skriv noget i stil med ..
Citat:

Til (sagsbehandlers navn )

Jeg har skrevet til dig før ang mine problemer med at klare min arbprøvning , jeg er der pt 25 timer og dette har jeg enormt store problemer med , når jeg kommer fra arbejdet magter jeg ikke (skriv så her hvordan du har det ) på jobbet har jeg store smerter i (skriv hvor du har ondt og hvordan du har det ) jeg er blevet oplyst om af dig at jeg bare skal blive der og at jeg bare skal tage de pauser jeg har brug for ...

Jeg undre mig dog over denne udmelding fra dig , for det første er jeg der i 25 timer , ud af disse 25 timer arbejder jeg måske halvdelen , jeg har ikke nemt ved at holde hvil og pauser i en kontor stol hjemme der (skriv så hvordan du hviler dig derhjemme )

Jeg har tilbudt dig min jobdagbog som du har meldt ud at du ikke er interesseret i , men dog vil jeg pr efterdags sende den hver uge så du kan danne dig et billede af hvordan det går, og vil du ikke læse den så kan jeg ikke tvinge dig til det, men forventer at den lægges i min sag..

Jeg er for kort tid siden blevet oplyst at jeg skal være der nu 30 timer , det kan jeg ikke overkue det har jeg alt for mange smerter til , du skriver så til mig at det ikke kan virke som en arbejds-prøvning hvis og så frem jeg ikke kommer op på det antal timer ..

Nu vil jeg så gerne have forklaret hvordan det kan virke som en ret visende arbejds-prøvning hvis jeg trods smerter trods ødelagt hjemmeliv og trods det at jeg er segnefærdig på jobbet kan være en arbejds-prøvning, og så vil jeg meget gerne have at du fortæller mig hvad en prøvning er og hvad den går ud på , for som jeg har forstået det så er det at finde ud af hvad jeg kan og hvor meget jeg kan så man kan finde ud af hvor meget restarbejdsevne jeg har og om jeg har fuld erhvervsevne tilbage ..

Jeg syntes at det er meget foruroligende at der øjnesynligt ikke tages hensyn til mit helbred men ene og alene fokuseres på hvor mange timer man kan få mig til at være på virksomheden ..

Det kan være det er mig der misforstår noget , men jeg vil gerne have rene linjer omkring det og håber du kan svare mig på , med hvilket foremål det er at jeg pt skal så meget højre op når jeg ikke magter de 25 timer , jeg er simpelthen bange for at blive mere syg ved forsøget da jeg allerede nu kan mærke at det går voldsomt ud over mit helbred og det er vel ikke det der er meningen ?
Noget i den stil ville jeg skrive til hende/ham det er rigtigt at man langsomt skal sættes op, men meningen er ikke at man skal gå til grunde under forsøget .. du kan læse om arbprøvninger i den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4185

Prøv til en start at sende et brev noget ala det, på den måde vil du også kunne dokumentere at kommunen tvinger dig ud over grænsen og tag så lige en snak med din læge
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 23:17   #12
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Som du skriver om sagen, er det klart at sagsbehandleren presser dig, men det er kun DIG der ved hvor mange timer kan du klare. Husk at du er sygemeldt.

Jeg har startet på kursus. Har også fået at vide, at jeg skal være der 25 timer/uge.
Jeg var klar over at det var for mange timer for mig. Men ha´ sagt OK, jeg vil prøve.
Efter jeg fik at vide fra de kloge hoveder på k10 om ”dagbog og smerteskala”, har jeg noteret alt ned. Om smerter, trætheden og hvor mange timer var jeg på stedet.
På min RP ha´ jeg fundet mail til sagsbehandleren og hun fik dagbogen pr. mail. Hver 14 dage sender jeg mail med dagbogen med bemærkning, at den tilhører min journal.
Fik hende til (mail), at jeg nu få lov at tage hjem, når jeg følger at jeg træt.
Sommetider er bedre at ikke spørge om lov. Bare sender det hvad man mener selv er relevant i sagen.
Når jeg er rigtig dårlig og kan ikke møde op, så kontakter jeg altid min læge, bare pr. telefon.


Pøj, pøj med din arbejdsprøvning, pas godt på dig selv og hører til din krop.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 23:25   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jep den glemte jeg godt vi har forvired, smertedagbog kan være rigtig god til at få sagsbehandler til at forstå hvordan det er at være i arbprøvning , den kommer på her en af dagene ellers har jeg en liggende hvis du vil have den .

Den gør alt nemmere for i snakker heller ikke forbi hinanden omkring hvad smerter er ..

tak forvired
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 00:03   #14
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Hejdien - jeg glæder mig meget til at se den smertedagbog skabelon. Jeg ha´ selv opfundet en og ha´ fundet på internettet en smerteskala tabel.

Mener selv at det er meget svært at vurdere smerters gruppe (fra 1-10).
Du har sikker patent på det , i dit klog hoved
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 07:19   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har en smerteskala liggende på putte, jeg brugte den selv i min praktik, og det er den som Hejdien også har.
Det er en som jeg fandt på nettet, og rettede lidt til.

Hvis nogen er interesseret i det, så send mig en pb med mailadresse, så sender jeg den, jeg kan også evt. sende nogle sider fra min dagbog til inspiration.

Hvis i, i Google's søgefelt, skriver " Andrea Mankoski's smerte-skala", så kommer der (hos mig allerøverst) noget om en sygdom der hedder "endometriose", hvis i går ind på den side, og går helt ned, så finder i den smerteskala som jeg brugte, jeg rettede den til så det passede på min smerteoplevelse.

Sidst redigeret af Trold; 04-09-2009 kl. 07:22.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 11:20   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Hej Hejdien - jeg glæder mig meget til at se den smertedagbog skabelon. Jeg ha´ selv opfundet en og ha´ fundet på internettet en smerteskala tabel.

Mener selv at det er meget svært at vurdere smerters gruppe (fra 1-10).
Du har sikker patent på det , i dit klog hoved
Nænæ det er Trold der er klog jeg er spejl blank

Trold har skemaet som jeg har (for det er hende jeg har fået det af ) og det var simpelthen fordi vi ved et møde med vestsjællandsgruppen kom til at tale om smerter på en skala fra 1-10 jeg sagde hvor jeg lå og Trold sagde hold da op hvordan lever du med det he he

og så fandt vi jo ud af at vi ikke snakkede om tingene og smerterne på samme måde og hmmm hvordan gør kommunen så ..

Trold sendte mig så det skema , jeg sendte det til reva og til kommune og sagde at jeg havde fået fat i det her og gerne ville have rettet tallet på mine smerter og det så pr efterdags var de smerter som vi gik ud fra når jeg beskrev mine smerter ..

Også de var glade for det , for det gør altså samtale meget nemmere hvis vi er enige i hvad div tal på 1-10 betyder for os .. 8 kan betyde ligge skrigende på gulvet af smerter for den ene og for den anden betyder det bare at det gør ondt hele tiden og påvirker ens hverdag .. og det kan jo skabe nogen komplikationer hvis det er sådan ...

Web har lovet at lægge dem på her på siden også skabelon til jobdagbog , men må sige at det er mig der ikke har fået husket at sende dem til ham endnu he he

Jeg gør det LIGE NU ....

Og indtil da må man lige sende en pb med sin mail til enten kloge Trold eller mig så kan vi sende det til jer ...
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 16:37   #17
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Tusinde tak for alle jeres svar/kommentarer...... sætter stor pris på det vil prøve at komme ind og skrive senere.... kan ikke koncentrere mig om at skrive lige nu pga børn
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 16:53   #18
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Hejdien jeg ha´ sendt min mail til den kloge Trold i dag.

Jeg ha´skrevet: Mener selv at det er meget svært at vurdere smerters gruppe (fra 1-10) fordi, jeg når jeg er meget træt eller ha´ det psykisk dårligt så følger jeg at smerters intensitet stiger. Men det er nok subjektiv.
Hvad gør du/I? Hvad skriver du/I?

Sender mange hilsener til de kloge og til de spejle blanke
God weekend!
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 19:32   #19
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
.... men som sagsbehandleren lægger det ud, så SKAL jeg bliver på arbejdsstedet det antal timer der er aftalt , må så holde de pauser jeg har behov for....
....for er jeg der ikke de timer kan min arbejdsevne jo ikke afklares og så stopper sdp...(citat slut).

Kan du ikke selv høre det lyder rablende vanvittigt???

Hvis sagsbehandler siger du SKAL arbejde 25 timer, for ellers kan din arbejdsevne ikke vurderes. Så er det ren og skær tågesnak!
Så er der jo slet ingen grund til arbejdsprøvning. Sagsbehandler siger 25 timer, og så er du der 25 timer. Hvad skal du så arbejdsprøves for?? Så er sagen jo i vinkel.

De siger ALTID man skal arbejdsprøves i 25 timer, det er standart sætningen. Det er sådan de skiller skæg og snot for sig.

Der er den gruppe der forsøger, men som aldrig kommer op i nærheden af 25 timer.

Og så er der en gruppe der befinder sig godt på de 25 timer.

Og så er der en gruppe der kan klare mere end de 25 timer.

Din sagsbehandler skal bare vide i hvilken gruppe du tilhører!!
Jo jeg synes jo også det lyder vanvittigt/latterligt ... men hun skriver at hvis jeg ikke er i de givne antal timer... så medvirker jeg ikke... og så kan de stoppe sdp

Det var min fagforeningsdame der foreslog 25 timer til start, da jobkonsulenten lagde ud med at jeg bare skulle starte med 37 timer

Mange tak for dit forslag til brevet til sagsbehandler..... den vil jeg bestemt lade mig inspirere af når jeg skriver til sagsbehandleren.

Jeg er i arbejdsprøvning i en "virksomhed" .... de kan ikke altid se på mig når jeg har ondt.... men de ved hvordan jeg har det.... og har fuld forståelse af deres side

På mandag skal jeg til snak hos lægen til snak..... da han har fået en anmodning om en status af mig.... da der ikke er ens opfattelse af hvad jeg kan klare osv .... håber så lidt at det er et skridt i den rigtige retning i forhold til at få lidt forståelse fra kommunen.
Håbet er vel lysegrønt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Dagbogen sender du til sagsbehandleren, og evt. også jobkonsulenten, hver eller hver anden uge, uanset om de vil have den eller ej.
Mail den eller aflever mod kvittering.

Hvis de direkte har sagt, at de ikke er interesseret i at læse din dagbog, kan det kun være for, at de så kan lukke øjnene for hvordan du har det i den praktik.

Ved at du sender den til dem kan de ikke senere påstå, at de var uvidende om hvad der foregik.

Er det nok for dig at hvile på en kontorstol? (det ville det ikke være for mig)
Ellers må du, hvis de holder fast i, at du skal blive på stedet, stille som modkrav, at de sørger for en seng/madras, så du har mulighed for at hvile ordentligt.

Har du fået aktindsigt, og set hvilke oplysninger sagsbehandleren har sendt til jobkonsulenten?

I den arb.prøvning jeg var i for 2 år siden, fandt jeg bagefter ud af, at sagsbehandleren havde oplyst arb.prøvningsstedet om "ingen somatiske forhold" og "ønsker kun pension", og begge dele var (og er) lodret løgn.

Og den arb.prøvning var lige så rablende vanvittig som det du beskriver.

Så hvis ikke du har det, så se at få aktindsigt.
Svarede dig ellers i går men den ville ikke gå igennem ....

nej en kontorstol er slet ikke nok til mig til afslapning og da slet ikke i længden

vil tage dine gode råd til efterretning

Mine "problemer" består hovedsageligt i et "dårligt" bækken

Takker mange gang for alle jeres svar og gode råd

Sidst redigeret af Stezu; 04-09-2009 kl. 21:26. Årsag: 3 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg virkelig syg? Mumrik Dit og Dat 13 20-02-2013 09:16
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
Må de virkelig det??? Cocio Alt det andet 0 13-04-2011 09:37
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan hun virkelig det? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-03-2008 23:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension