K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 19:53   #1
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
I arbejdsprøvning ... kan de virkelig

Hej
Ja nu har jeg brug for et godt råd eller flere igen så skønt at denne side findes

efter at sagen skulle gå om igen hos kommunen, er jeg nu i arbejdsprøvning .... har ca 10 uger tilbage af sdp inden de stoppes... så skal være afklaret inden

Jeg er i arbejdsprøvning - og jeg er glad for stedet.... nu på min anden uge....på 25 timer ....de 25 timer er jeg kommet igennem med smerter og pauser.... (desuden har jeg været alt for dårlig til at sige fra/stop ved smerter) nu er det så meningen jeg skal arbejde 30 timer fra næste uge i 2 uger og derefter på fuld tid.
Jeg har så kontaktet jobkonsulenten pr mail.... for at foreligge sagerne.... for synes jo det er noget urealistisk jeg skal længere op i tid.... når jeg har problemer med at klare det allerede.

H*n sender det til min sagsbehandler som skriver i en mail til mig , at den eneste måde jeg kan afklares på er at være derude i de givne timer og så holde de pauser der skal til

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal blive derude i 37 timer.... vil tro jeg bliver nødt til at holde pause i ca 1/2 delen???

Desuden synes jeg slet ikke der er de optimale afslapningsforhold ... og da slet ikke på længere sigt...... det eneste der er , er kontorstole

hvorfor kan h*n ikke se at med de 25 timer er det allerede mere end rigeligt


Det hun vil opnå er jo sikkert at komme frem til at jeg kan arbejde 37 timer med skånebehov..... så har h*n jo dygtigt klaret hvad h*n skal

det er som om h*n siger , jamen mine skånebehov bliver opfyldt, så er det bare pjat med mig

nogen som kan give mig lidt råd... for synes virkeligt dette er latterligt... og som h*n udlægger det er der ikke andre handlemuligheder
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:20   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
[QUOTE=giraffen;72213
Det hun vil opnå er jo sikkert at komme frem til at jeg kan arbejde 37 timer med skånebehov..... så har h*n jo dygtigt klaret hvad h*n skal[/QUOTE]

Sandsynligvis.

Skriver du dagbog, så du kan dokumentere hvordan din dag (ikke) hænger sammen, ellers skal du se at komme igang med at gøre det, NU.

Og så skal du komme igang med at sige fra.
Nu kan jeg ikke huske hvad dit problem er, men når først du har det, så du ved at det ikke helt kan hænge sammen, så skal du sige det til chefen (eller hvem du nu har kontakt til på virksomheden) og så gå hjem.
Medmindre du har fået noget andet at vide, så synes jeg du skal ringe til jobkonsulenten når du så er gået hjem i utide, og forklare tingene som de er.

Jeg ved, at det er rigtigt svært at sige fra, men du er simpelthen nødt til at gøre det, alt andet vil give bagslag, som du jo også selv er inde på.

I sådan et forløb er det en rigtig god ide at have tæt kontakt til sin læge, dels for at han så kan bakke op om dig i forhold til kommunen, men også (forhåbentlig) til lidt moralsk opbakning.

Det står i loven (et eller andet sted som jeg ikke liige husker), at der skal være en sammenhæng mellem job og fritid, altså har du ret til at have et liv efter arbejdstid også.

Jeg har selv afsluttet en praktik for ca. 2 mdr. siden, og er nu ved at komme op igen, jeg blev behandlet utroligt pænt og fair, af alle parter.
En dag sagde min jobkonsulent til mig, at jeg jo ikke skal vise hvor meget smerte jeg kan holde ud, men "bare" hvor meget jeg kan klare at arbejde.

Mød op så vidt du overhovedet er i stand til det, og gå så hjem når du kan se den ikke holder længere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:30   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, der er kun en der ved hvor meget du kan arbejde - og det er dig!!
Om sagsbehandleren siger 25 timer, 30 timer eller 37 timer er jo sagen uvedkommende, for kan du kun arbejde 20 timer, jamen så kan du kun arbejde 20 timer!

Sagsbehandleren skal jo finde ud af hvad du kan. Og hutler du dig så gennem 25 timer på trods af du egentlig ikke magter det, jamen så bliver du jo taberen. For så bliver du bare sat yderligere op!!

Altså en arbejdsprøvning er en vurdering af din arbejdsevne. Du skal være hudløs ærlig hele vejen igennem!! Bliver du træt efter 2 timer, så takker du af og går hjem. Færdig!
Kan du klare 5 timer og føler dig frisk, så kan du bede om en ekstra time for at få prøvet dét af. Men man bliver altså ikke, hvis ikke man kan!

Jeg lover dig, at der kommer INGEN og samler dig op fra underlaget den dag du segner. De kommer heller ikke og takker dig for din indsats!

Du har KUN dig selv, der er KUN dig til at passe på dig!! Det er KUN dig der kan bestemme hvor meget du kan arbejde, du skal lytte til din krop, føle efter hvordan du har det og være tro mod dig selv, og ikke mod sagsbehandleren, for denne er ligeglad om du pukler dig halvt ihjel, bare du ikke koster penge for kommunen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:41   #4
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
mange tak for jeres svar

Jeg skriver dagbog ... men den har de ikke været interesseret i at læse for at se hvordan det går.

Jeg ville jo også mene at jeg kunne/skulle køre hjem når jeg ikke kan klare mere den dag..... men som sagsbehandleren lægger det ud, så SKAL jeg bliver på arbejdsstedet det antal timer der er aftalt , må så holde de pauser jeg har behov for....
....for er jeg der ikke de timer kan min arbejdsevne jo ikke afklares og så stopper sdp...

kan bare ikke forstå at hun ikke kan se ud af de 25 timer at det har været mere en rigeligt.

Jeg har god kontakt til min læge... skønt det er længe siden har har været i brug til denne sag .... her har jo været stilstand i ca 7 mdr
men jeg har netop lige skrevet til ham i dag, for at høre lidt fra ham.

Jeg ved godt jeg ingen tak for at nogen bagefter .... men synes f...... det er svært når hun siger jeg skal BLIVE
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:50   #5
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Giraffen

Mit feriebarn er igennem det samme som dig, kommunen vil have hende op på 37 timer, men hun kan ikke være der mere end 1½-3 timer, de har dog forlangt, at hun bliver der 3 timer og ikke går hjem. Det gør hun så indtil videre, men sætter sig og hviler. Hun arbejder ikke over 2 timer effektivt.

Egen læge bakker hende op, at hun skal holde, når hun ikke kan mere.
Egen læge står klar med en sygemelding, når hun ikke kan mere.

De steder hvor mit feriebarn er blevet undersøgt, har de også støttet hende, at hun skal sige fra.

Det har været svært for mit feriebarn, fordi kommunen siger noget andet. Men heldigvis har jeg fået hjælp herinde på k10, så jeg har kunnet formidle det videre og det har virket!

Pas på dig selv.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:59   #6
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
hej Rose

tak for ord og indput

tænker lidt ... hvis lægen sygemelder mig....igen (en sygemeldts sygemelding ) hvordan er man så stillet??
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 21:05   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Dagbogen sender du til sagsbehandleren, og evt. også jobkonsulenten, hver eller hver anden uge, uanset om de vil have den eller ej.
Mail den eller aflever mod kvittering.

Hvis de direkte har sagt, at de ikke er interesseret i at læse din dagbog, kan det kun være for, at de så kan lukke øjnene for hvordan du har det i den praktik.

Ved at du sender den til dem kan de ikke senere påstå, at de var uvidende om hvad der foregik.

Er det nok for dig at hvile på en kontorstol? (det ville det ikke være for mig)
Ellers må du, hvis de holder fast i, at du skal blive på stedet, stille som modkrav, at de sørger for en seng/madras, så du har mulighed for at hvile ordentligt.

Har du fået aktindsigt, og set hvilke oplysninger sagsbehandleren har sendt til jobkonsulenten?

I den arb.prøvning jeg var i for 2 år siden, fandt jeg bagefter ud af, at sagsbehandleren havde oplyst arb.prøvningsstedet om "ingen somatiske forhold" og "ønsker kun pension", og begge dele var (og er) lodret løgn.

Og den arb.prøvning var lige så rablende vanvittig som det du beskriver.

Så hvis ikke du har det, så se at få aktindsigt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 21:08   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af giraffen Se meddelelser
tak for ord og indput

tænker lidt ... hvis lægen sygemelder mig....igen (en sygemeldts sygemelding ) hvordan er man så stillet??
Medmindre lægen vil skrive til kommunen, at afprøvningen vil forværre dine "skavanker", så er det bare at skubbe problemet.

Hvis du har det så skidt at du er nødt til det, så skal du selvfølgelig sygemeldes, men det smarteste er at møde op så vidt du overhovedet er i stand til det, og så gå hjem når du ikke kan mere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 21:39   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.... men som sagsbehandleren lægger det ud, så SKAL jeg bliver på arbejdsstedet det antal timer der er aftalt , må så holde de pauser jeg har behov for....
....for er jeg der ikke de timer kan min arbejdsevne jo ikke afklares og så stopper sdp...(citat slut).

Kan du ikke selv høre det lyder rablende vanvittigt???

Hvis sagsbehandler siger du SKAL arbejde 25 timer, for ellers kan din arbejdsevne ikke vurderes. Så er det ren og skær tågesnak!
Så er der jo slet ingen grund til arbejdsprøvning. Sagsbehandler siger 25 timer, og så er du der 25 timer. Hvad skal du så arbejdsprøves for?? Så er sagen jo i vinkel.

De siger ALTID man skal arbejdsprøves i 25 timer, det er standart sætningen. Det er sådan de skiller skæg og snot for sig.

Der er den gruppe der forsøger, men som aldrig kommer op i nærheden af 25 timer.

Og så er der en gruppe der befinder sig godt på de 25 timer.

Og så er der en gruppe der kan klare mere end de 25 timer.

Din sagsbehandler skal bare vide i hvilken gruppe du tilhører!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 22:24   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg bliver faktisk lidt bekymret, når jeg læser, at du skal blive på
afprøvningsstedet, fordi sagsbehandleren så kan skrive i dine papier,
at du har været aktiv i de givne antal timer, uanset omstændighederne,
man hører jo så meget.

Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg kæmpe, for at give et realistisk
billede af situationen, men det ville betyde, at jeg var der i den tid
jeg kunne magte det.

Du bliver dømt, efter de timer du er der.

Da jeg var i arbejdsprøvning, var det mig der bestemte, hvornår jeg
gik hjem.

Måske er der ingen regler omkring dette, men jeg synes du skal gøre
oprør.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg virkelig syg? Mumrik Dit og Dat 13 20-02-2013 09:16
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
Må de virkelig det??? Cocio Alt det andet 0 13-04-2011 09:37
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan hun virkelig det? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-03-2008 23:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension