K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 09:11   #1
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
funktionelle lidelser ... igen i medierne

Nøhj hvor bliver jeg bare provokeret når Per Fink starter en hetz mod de patienter han er ansvarlig for får den forkerte diagnose og som han samtidig spænder ben for kan blive ordentligt udredt. Folk med reelle sygdomme bliver stemplet som hypokondere (funktionelle lidelser/somatiserede) og sendes i kløerne på Fink og andre "somatiserings eksperter".

Endnu en måde at gøre de praktiserende læger bange for at hjælpe deres patienter, er at vise hvor dyre de er for samfundet:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...5.htm?rss=true

Kære Per Fink - det ville spare samfundet mange penge hvis man nedlagde dit institut og i stedet brugte pengene på at få udredt disse mennesker hos eksperter i deres reelle sygdomme. Alle pengene fra kurserne for læger og psykiatere vil være sparet. Alle pengene på store undersøgelser om ingenting vil være sparet. Trafikken af patienter og "behandlere" vil være sparet. Så kære Fink - Først tænkte jeg bare "luk måsen" men nu tænker jeg "luk instituttet og gør samfundet en tjeneste"!!!!
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:22   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den mand har ingen ret til at kalde sig læge, de diagnoser han snakker om er velkendt i hele verden og sjovt nok tager andre lande de sygdomme alvorlige hvor i dk så er det bare de dovne og hysteriske der lider af disse sygdomme ..

Men en ting kan slå en med undren , jeg kender en del med feks fib som aldrig går til lægen, da de netop er så vant til at få at vide at de ikke kan hjælpes men bare må lære at leve med det , først når de er helt invalideret kommer de ofte til lægen , men det er jo så sendt af kommunen så ikke om jeg fatter at de kan koste så meget...

Så er der alle dem der er dygtige til at diagnoser sig selv , jeg har selv sekundær fib og en af mine læger sagde til mig , hvorfor hulen kom du ikke noget før , det er velkendt at hvis man lever med stress og smerter igennem lang tid uden at få gjort noget ved det så bliver kroppen så træt at man kan udvikle sekundær fib ..

ergo kroppen bliver overfølsom over for smerter og stress..

men man går jo ikke til lægen for man ved godt at det er noget af det man har i forvejen der gør at man får det værre og værre .. og de kan jo ikke gøre noget...

Og sådan er der rigtig mange med fib der også har det , så det er jo noget pladder manden lukker ud ..
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:44   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Undskyld, Per Fink.

Jeg er ked af at have besværet samfundet med en medicinsk lidelse, som i årevis ikke var veldefineret, og som det derfor tog lang tid og mange læger og tests at diagnosticere. I mit næste liv vil jeg klart sørge for at få en mindre alvorlig sygdom, der er billigere og hurtigere at behandle. Til min undskyldning kan jeg dog sige, at jeg trods alt sørgede for at blive så alvorligt syg, at de kunne finde diagnosen allerede i løbet af nogle år og ikke 20+ år, som nogle med min sygdom er ude i. Håber, det formilder omstændighederne lidt.

Men ja - igen undskyld ulejligheden. Jeg gjorde mig tydeligvis ikke umage nok, dengang jeg valgte, hvad jeg ville fejle...

Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 11:03   #4
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
og vi koster også ekstra bl.a. fordi kommunerne i vores afklaringsforløb sender os til først den ene og så den anden læge, så sender egen læge en afsted og så sender ask. en afsted til en fjerde eller femte...
Jeg kan godt forstå det er dyrt!

Måske de skulle blive enige om at nøjes med maks. 2 ekspert lægelige udtalelser?

Jeg har flere attester fra spec. læger der konkluderer det samme...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 11:22   #5
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg blev også noget lang i mælet, da jeg så hvordan han beskrev et OVERFORBRUG af ydelser hos mennesker med funktionelle lidelser.

Det KAN da aldrig blive et overforbrug - forbruget er jo direkte betinget af, at lægerne ikke er i stand til at stille en diagnose.

Det samme gør sig i øvrigt gældende overfor folk med sygdomsangst. De skal have behandlet deres angst og ikke sendes rundt.

Så den der - den ryger direkte tilbage til lægerne og diagnosesystemet.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Funktionelle lidelser stampe Politik og Samfund 0 18-11-2012 17:24
Center for funktionelle lidelser Århus Mulle63 Alt det andet 6 12-10-2012 15:45
Funktionelle lidelser - en skadelig modediagnose? hrasme Politik og Samfund 17 22-09-2012 08:24
Funktionelle lidelser kontra arbejdsskadestyrelsen Atos Alt det andet 34 20-08-2012 21:35
er personligshedsforstyrrelser og funktionelle lidelser samme ?? kiwimor Alt det andet 7 14-08-2012 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension