K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 15:00   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du må for gudsskyld IKKE sætte pengene over på din søns konto, den slags kan ende med straf og sigtelse....

Du skal gå ned i banken og sige at de erstatningspenge skal holdes fri af din øvrige formue (de er ikke beskyttet på en nem konto!). Og så kan banken oprette en særskilt konto til erstatningsbeløbet. Du kan bare sige som det er, og så kan de hjælpe dig videre.

Eller, hæv hele beløbet og læg dem i bankboksen indtil stormen er reddet af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:09   #22
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Du skal være klar over at hvis du hæver det hele og lægger det i en boks, så har du med et lavet dem om til sorte penge
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:18   #23
nemsey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
nemsey er ny på vejen
jeg skal ned til en advokat i aften, så spørger jeg dem, så jeg ik gør noget forkert.
jeg må bare betale ud fra min erstatning..
nemsey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:34   #24
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Exclamation Jeg vil ikke hjælpe dig til at begå kriminalitet !!

Jeg finder det utroligt at denne tråd fortsætter fordi det for mig efterhånden ser ud til at du vil have grønt lys til at begå kriminalitet og vi andre skal lette din samvittighed.

Der er sikkert ingen af os der er advokater, så jeg synes du skal stoppe denne tråd, vi har kun dine udtalelser her !!

Få hjælp fra en advokat og held og lykke med at betale din gæld

Mvh havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:47   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dine erstatningspenge kan være til fremtidige udgifter til fysioterapi, medicin osv.

Det er ærgerligt, at du ikke fik dem sat ind på en erstatningskonto fra starten.

Jeg synes, du skal lægge det frem for advokaten og skifteretten og være 100 procent ærlig omkring pengene.

Hvis du har gemt kontoudtog tilbage fra udbetalingen af erstatningen, og hvis du siger, at du fik dem udbetalt på en nem-konto og ikke var opmærksom på, at du skulle have haft en særlig konto, kan det være, skifteretten vil se "nådigt" på din sag.

Men lad være med at hæve pengene, flytte dem osv., for det vil jo fremgå af dine kontoudtog.

Når du skal søge gældssanering, hvilket du jo kan, når du er på førtidspension, så skal evt. medicinudgifter, fysioterapi eller andet, du måtte have af udgifter, jo også fremgå af dit budgetskema.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 15:48   #26
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg synes Du skal betale gælden og anlægge civilt søgsmål mod din ex, det burde en advokat også sige dig.
Bortset fra det, har du haft mangelfuld rådgivning da du fik din erstatning, siden Du ikke var klar over muligheden for at indsætte på en kreditorbeskyttet konto.
Du står dig bedst i rettens øjne, også på sigt med søgsmål overfor ex'en ved den første mulighed jeg nævnte.
Ligegyldigt hvad manøvrer Du prøver på her i sidste øjeblik, vil det som Havedammen siger være kriminelt fordi dine penge ikke er kreditorbeskyttede( se Retsplejeloven §513 om sammenblanding med almindelige midler ). At lægge dem i box eller andet er, og så påstå ingen at have er mened i fogedretten, hvilket hører under straffeloven. De har allerede de oplysninger om din kontosaldo fra din bank, så gemme dem kan Du ikke alligevel.
Jeg har prøvet fogedretten med gæld jeg ikke kunne betale gr. andres dispositioner ( læs bare ex her også ) men opnåede frivillig akkord.
Hvis Du tilbyder en sådan ( altså en delbetaling for saldokvittering på hele beløbet ) kan Du stadig sagsøge din ex for det betalte beløb, hvis Du kan dokumentere ex'en har stiftet gælden uden dit vidende eller misbrugt en fuldmagt.

Jeg dømmer dig ikke, men vil hjælpe dig undgå at lave hvad jeg mener er en dumhed.

Bemærk Hejdiens indlæg om at medbringe dokumentation for udbetaling af erhvervsevneerstatning, måske vil man se bort fra pengene så, hvis Du er heldig
Bare lige min mening
Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius

Sidst redigeret af Neurosmølf; 03-09-2009 kl. 16:52. Årsag: tilføjet henvisning til Hejdiens råd samt § på retsplejeloven
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:05   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men det er jo svært at råde, når man sidder med følelserne uden på tøjet. Straks ser man en syg der ikke kan få sin erstatning der kunne bidrage til velvære og forhøjet livskvalitet, terapi, medicin mm. Og man ser også i ånden at erstatningen er på 70.000 kr, og at gælden måske er på over det dobbelte.....så ryger det hele, og gælden er der stadig!

Men som de andre siger, så er det jo selvfølgelig bedst at spille med åbne kort.

Jeg har heller ikke forstand på sådan noget, jeg aner ikke om det er lovligt at bruge alle pengene på reakreationsrejser, og derefter sige at pengene er brugt. Eller om de må hæves og graves ned. Eller om de simpelthen skal indgå som middel i en evt gæld.....det er sjældent vi har den slags spørgsmål herinde, så erfaringerne er ikke så store og må drages udfra enkelte personlige erfaringer, eller holdninger.

Men det ville jo være dejligt om du både kunne blæse og have mel i munden.
Fornuftigt du søger advokatbistand, så du ikke begår kriminalitet uforsætligt. Og mon ikke der kan ingåes en fornuftig afdragsordning, så du kan beholde nogle af erstatningspengene - der er jo særlige regler når det ér erstatning!

Håber du melder tilbage når i finder ud af noget, for der kommer med garanti flere herind med samme problemstilling, og så ville det jo være genialt om vi kunne henvise til løsningen. Den lovlige

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:06   #28
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
pr automatik er det altså ikke sorte penge fordi du vælger og opbevare dem i boks... det kan have mange bevæggrunde... men jeg vil give dig ret i, det som regel er med enten social eller alm: bedrag. som bevæggrund, at mønt bliver anbragt i boks ... men og sidde = mellem dem og orange penge er ikke korrekt. du får jo blot ikke renteafkast af din poteintelle formue.

det er først når du begynder og søge økonomisk hjælp det begynder og blive gråt
da du jo skriver under på du ejer en bolle............. ik.?
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:37   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Jeg finder det utroligt at denne tråd fortsætter fordi det for mig efterhånden ser ud til at du vil have grønt lys til at begå kriminalitet og vi andre skal lette din samvittighed.

Der er sikkert ingen af os der er advokater, så jeg synes du skal stoppe denne tråd, vi har kun dine udtalelser her !!

Få hjælp fra en advokat og held og lykke med at betale din gæld

Mvh havedammen
Hmm lidt fordømmende det her indlæg er det ikke..
Tror ikke at ret mange har behov for at gå på en hjemmeside og få moralsk opbakning til bedrageri ..


Og vi har altid kun folks udtaleser og ord for det hele ...

nemsey kan kun sige til dig læs de indlæg der forklare hvordan og hvorledes det kan hænge sammen og snak så med advokaten det vil nok være meget fornuftigt ..

Hvis du så kommer i fogderetten så forklar sammenhænget og at de penge du har er en erstatning som er sat på en forkert konto , det burde de have respekt for (tag evt papir med som dokumentere dine erstatnings penge ) forklar dem så at de penge har du brug for , for at kunne lave en tålelig og alm tilværelse for dig og din søn ...

Jeg ved ikke hvordan din eks har kunne lave så stor gæld i dit navn , men der kan jo være flere måder også helt legitime måder (man kan feks have dummet sig ved at være med på det selv ) eller kvajet sig ved en skilsmisse .. det gjorde jeg og det kostede mig dyrt...

altsammen fordi jeg ikke blev vejledt ordentligt i amtet og bare tænkte lad mig komme væk inden han fortryder skilsmissen (igen )

Så da jeg blev spurgt om der var noget der skulle deles tænkte jeg kun formue og sagde nej , så jeg endte med en hulens stor gæld en gammel bil og dyrt hus og tre unger ...bilen blev solgt huset kom jeg af med ungerne kunne jeg ikke afsætte ...

Men første gang jeg var i fogderetten spurgte jeg dem hvorfor i hulen det kun var mig der sad med vores fælles gæld svar ... det står i dit navn .. jeg fik så forhandlet mig frem til at gælden blev halveret og en veninde af mig har helt fået den eftergivet ...

Så snak med fogedretten og advokaten for kreditor ikke altid de er helt umenneskelige ..
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 22:34   #30
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Exclamation Jeg har en klar holdning til kriminalitet !!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hmm lidt fordømmende det her indlæg er det ikke..
Tror ikke at ret mange har behov for at gå på en hjemmeside og få moralsk opbakning til bedrageri ..


Og vi har altid kun folks udtaleser og ord for det hele ...

nemsey kan kun sige til dig læs de indlæg der forklare hvordan og hvorledes det kan hænge sammen og snak så med advokaten det vil nok være meget fornuftigt ..

Hvis du så kommer i fogderetten så forklar sammenhænget og at de penge du har er en erstatning som er sat på en forkert konto , det burde de have respekt for (tag evt papir med som dokumentere dine erstatnings penge ) forklar dem så at de penge har du brug for , for at kunne lave en tålelig og alm tilværelse for dig og din søn ...

Jeg ved ikke hvordan din eks har kunne lave så stor gæld i dit navn , men der kan jo være flere måder også helt legitime måder (man kan feks have dummet sig ved at være med på det selv ) eller kvajet sig ved en skilsmisse .. det gjorde jeg og det kostede mig dyrt...

altsammen fordi jeg ikke blev vejledt ordentligt i amtet og bare tænkte lad mig komme væk inden han fortryder skilsmissen (igen )

Så da jeg blev spurgt om der var noget der skulle deles tænkte jeg kun formue og sagde nej , så jeg endte med en hulens stor gæld en gammel bil og dyrt hus og tre unger ...bilen blev solgt huset kom jeg af med ungerne kunne jeg ikke afsætte ...

Men første gang jeg var i fogderetten spurgte jeg dem hvorfor i hulen det kun var mig der sad med vores fælles gæld svar ... det står i dit navn .. jeg fik så forhandlet mig frem til at gælden blev halveret og en veninde af mig har helt fået den eftergivet ...

Så snak med fogedretten og advokaten for kreditor ikke altid de er helt umenneskelige ..

Hej

Jeg synes det er utroligt at blive beskyldt for at være dømmende når jeg skriver min holdning.

Socialt bedrageri er kriminelt og så kan du kalde mig dømmende eller ej !!


Så nu vil jeg vende det om:

Hej nemsey !!

Der findes ingen lovgivning der påtvinger dig at betale en bestemt kreditor først.

Og du kan ikke tvinges til at betale gæld af en overførselsindkomst og det ved de godt.

Du skal sige at du er på overførselsindkomst og at du ikke kan afse nogen penge til at betale gæld i øjeblikket.

De prøver altid at presse en.

Du er ikke et dårligere menneske fordi du skylder nogen penge !

Til alle som skylder penge: Husk altid at der i skuffen hos fogedretten ligger underskrevne dommerkendelser der gør at de faktisk kan undersøge din taske, pung og lommer fuldt lovligt ( MEN de må ikke selv tage hænderne ned i dine lommer !!! ).

Tag aldrig kontanter med i fogedretten især ikke sedler !!!!

Få de penge over på den der konto som du er blevet henvist til her i tråden FØR mødet i Fogedretten ( DETTE er lovligt )

Du skal fjerne dig ud af offer rollen og holde på din ret.

Erstatningen er din og de må ikke engang spørge til den, men de er udlært i spørge teknikker, som kan få folk til selv at nævne erstatningen og så må de godt prøve at hente pengene derfra.

Din ex kan godt have været et dumt svin og været med til at bruge de penge som du selv har skrevet under på, men det må du bare tage som en ekstra livs erfaring og aldrig mere skrive under på noget du selv kommer til at hæfte for.

Hvis din ex også er medunderskriver på gælden kan du kræve af kreditorerne at de skal opkræve gælden hos jer begge to og ikke kun hos dig.

BETAL aldrig noget eller begynd at betale noget, som andre har været med til at skrive under på, for så må de godt begynde at opkræve hele beløbet hos dig.

Du skal aldrig nogen sinde undeskrive et Friviiligt Forlig for så er løbet kørt.

Jeg synes stadigvæk at det er fuldstændigt tåbeligt at begynde at tænke på at begå ulovligheder og starte en tråd om det fordi du skal i fogedretten - Få det ud af verden og kom videre med dit liv

Mvh Havedammen

Sidst redigeret af Havedammen; 03-09-2009 kl. 22:37.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning Stueplanten Dit og Dat 0 25-03-2012 18:53
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension