K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 09:53   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan ikke siges nok , søger man hjælp og får afslag så ANK det med det samme, kun ved at anke sagerne kan vi få det prøvet ..

Desværre er vi et land der nok ikke foreløbigt får en fattigdoms grænse da det vil vise hvor elendigt det står til i vores land ..

Maro jeg kan altså ikke lade være med lige at indskyde noget om SUen (som jeg godt vil give dig ret i hverken er til at leve eller dø for )

Men man skal ikke glemme at det er en midlertidig ydelse på vej til en god løn , det er jo derfor man ud daner sig .. men syntes nu også at den kunne sættes op i hvert fald sådan at man får det beløb som man nu har med Su lån ..

Jeg har selv to sønner der er flyttet hjemmefra og er på su begge to den ene med helbredsproblemer der gør at han ikke lige kan smutte ud og tage et job ved siden af sine studier og den anden med et godt helbred som arbejder ved siden af..

Og der er jo store forskelle på deres økonomi , men der er også lys for enden af tunnelen .. den ene skal dog til at banke af på gæld når han er færdig og den anden har ingen gæld når han er færdig

Hvad ang dem på bænken så tror jeg nu ikke at jeg ville få det bedre af at de får det værre , jeg har kendt og kender alkoholikere og det er ikke småting de giver afkald på for at kunne få deres drikke ..

He he Zuza mens jeg sidder og læser det her ser jeg lige at ledigheden er steget med 97 % siden andet halvdel af 2008 i alt er der kommet 87.000 flere til og grunden til at den er så voldsom er at alle regnet med også dem som man normalt ikke regner med fordi de ikke kan få kontanthjælp eller dagpenge og også dem som er i aktivering er regnet med..
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 13:33   #22
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Nu var det heller ikke så meget for at rakke ned på alkoholikere, men nærmere på systemet, der ikke ligefrem giver en gulerod til dem for at forsøge at komme ud af deres alkoholisme og i gang med noget arbejde. Mange kan jo ikke overskue at komme ud af et misbrug og begynde på en uddannelse, hvis første skridt på vejen er, at de får færre penge mellem hænderne til at betale samme mængde regninger. Min pointe er, at jeg finder det dybt forkasteligt, at det rent økonomisk i en "her og nu"-forstand for den enkelte, faktisk bedre kan betale sig at være alkoholiker eller narkoman, end at være studerende. Jeg siger ikke, alkoholikere og narkomaner har et bedre liv, end de studerende. Jeg siger bare, der ikke er ret meget incitament til at "skifte karriere" så at sige, når først man ER faldet ned i et hul og det er DER, den er helt gal!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 16:02   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er helt enig med dig
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 23:31   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Maro

Jeg synes du skal være glad for, at du kan studere, vi er mange her,
som er alt for syge til det.

Jeg har imidlertid meget ondt af hjemløse, alkoholikere, ja, alle som lider
på den ene eller den anden måde.

Jeg synes også det er trist for dig, at du skal klare dig for en SU, jeg
synes at folk på kontanthjælp eller dagpenge skulle kunne bevare
deres indtægt, hvis de tog en uddannelse!

I Danmark kommer vi til at mangle kvalificeret arbejdskraft, så man
burde bakke økonomisk op om det, måske kunne du finde foreninger
eller andet som via. politikkerne vil bakke op omkring en forhøjelse
af SUen

Sidst redigeret af Tanja; 03-09-2009 kl. 23:35.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 10:51   #25
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Lad mig først og fremmest lige slå fast endnu en gang, at mit indlæg på ingen måde var rettet mod alkoholikere eller stofmisbrugere, men mod politikerne, der lader stå til!
Jeg er ikke personligt på SU, men har været det og afbetaler på mit SU-lån i øjeblikket. Jeg er ansat i Forsvaret i dag, men har stadig meget stærke følelser omkring den måde, politikerne behandler vores studerende, vores syge og ikke mindst vores misbrugere på. Som du selv skriver, bliver der mangel på arbejdskraft og så er det jo dybt åndssvagt, at man ikke giver studerende lidt mere gulerod.

Sådan som jeg ser det, lever vi i et samfund, der er fuldstændigt vendt på hovedet! Studerende, syge, langtidsledige og misbrugere bliver gang på gang straffet med sanktioner, hvis de ikke makker ret, fremfor "lokket" med goder, som jo ville være det mest logiske, mens kriminelle af enhver art bliver pylrede om og tilbudt alverdens hjælp i hoved og r.., for "ih hvor er det synd for dem, at de ikke har lært, at man ikke slår på andre folk, eller misbruger små børn"! Er du derimod økonomisk kriminel, er der ingen kære mor! Har du svindlet et eller andet multi-milliard firma for et par millioner, så udløser det nærmest pr. automatik en fængselsstraf på mindst 6 år, mens voldsmænd, voldtægtsforbrydere og folk, der har begået trafik-drab i fuldskab slipper med 1½-3 år, hvis de overhovedet bliver straffede!

Jeg er da forhåbentligt ikke den eneste, der kan se, at det er et fuldstændigt forskruet syn på den verden, vi skal leve i!?
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 20:41   #26
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Maro

Nej du er ikke den eneste der kan se det.......langt fra.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 00:00   #27
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Jeg har denne info i forbindelse med ansøgning på tandlægehjælp som folkepensionist.
Københavns Kommune har fastsat vejledende beløb for denne vurdering i år 2009 - Rådighedsbeløb: kr. 4.950 - mdl. for enlige og kr. 8.150,- kr. mdl. for gifte og samlevende pensionister. Formuegrænsen er på kr. 61.800,- Ansøgningsskema og vejledning findes på depweb.dk i zip fil fra formular siden Åbner i nyt vindue.

PS
Du kan læse mere om rådighedsbeløb inkl. fremsatte forslag i Maj 2005 og om fattighedsgrænse på siden her

Sidst redigeret af @PerChr; 05-09-2009 kl. 00:05. Årsag: Tillæg af link
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb? Tullee Alt det andet 22 16-05-2013 15:49
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb. stroom Alt det andet 14 01-12-2009 22:54
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension