K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2009, 13:01   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hvad er partshøring

Hejsa

Jeg troede, jeg vidste hvad partshøring er, men åbenbart ikke. Troede faktisk, at det var at kommunen og den sygdomsramte sidder til et møde. hvor man kan sige enig eller ikke enig.

Hvad er partshøring?

I mandags kl 15:55 ringede de og sagde, at de ikke ville forlænge sygedagpenge perioden og, at der ville komme et brev senere. Ok nu er der snart gået en uge og stadig intet på skrift. Ej heller været parthøring, hvis den syge da skal være med til det.

På forhånd tak
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 13:55   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hejsa

Jeg troede, jeg vidste hvad partshøring er, men åbenbart ikke. Troede faktisk, at det var at kommunen og den sygdomsramte sidder til et møde. hvor man kan sige enig eller ikke enig.

Hvad er partshøring?

I mandags kl 15:55 ringede de og sagde, at de ikke ville forlænge sygedagpenge perioden og, at der ville komme et brev senere. Ok nu er der snart gået en uge og stadig intet på skrift. Ej heller været parthøring, hvis den syge da skal være med til det.

På forhånd tak
Jobcenter/kommunen skal oplyse dig de nye oplysninger, som du ikke er bekendt med. Du har krav på at have at vide, hvad hvilke akter/oplysninger de vil basere afgørelsen på. Partshøring er, hvor DU kan komme med nogen kommentarer til sagens oplysninger/de nye oplysninger, som de har fået, feks. lægelige oplysninger.

Læs mere heri: http://www.ast.dk/page_pic/pdf/Vejle...2009_11_38.pdf

Hvis man ikke er blevet partshørt i en sag - kan evt. afslag være ugyldig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 18:11   #3
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Curls

Sagsbehandleren ringede i mandags, og sagde, at de ikke ville forlænge sygedagpengene. PT er der ikke kommet noget på skrift, selvom hun sagde at de vil sende afslaget ud.
Der har ikke været partshøring, men de har jo allerede taget stilling til de ikke vil forlænge. hvis jeg forstår det korrekt, så er det en ulovlig handling de har gang i eller?
De 52 uger udløber slut september, og der har ikke tidligere været forlængelser.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 19:03   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har de sendt dig nogen ressourceprofil, hvor du skulle underskrive? Samt evt. med nogen andre papirer såsom lægelige oplysninger, som du ikke havde set før?
Jeg ved ikke lige, om det der møde kunne havde været en form for partshøring - for her kunne du også have kommet med nogen kommentarer til sagen, som du mente skulle med inden deres afgørelse. Man kan nemlig altid komme med noget til sagen under forløbet. Hvis de mener, du har givet oplysninger selv - kan det være grunden til, de ikke partshører dig - når man selv har givet oplysninger.

Ved ikk hvad du synes - prøv at ring til sagsbehandleren og spørg, om du ikke skulle have partshørt inden afgørelsen på "afslag på forlængelse af sygedagpenge"?
Der har været en herinde, som fik sådan en partshøring, så de forlængede sygedagpengene 1 måned mere pga. hun vist sagde noget til sagsbehandleren om partshøring...

Hvis du alligevel ikke mener, du blev partshørt og har fået afslag på forlængelse af sygedagpenge, og at du mener, du alligevel havde ret til det måske efter nogen af punkterne § 27 i sygedagpengeloven, så husk at skrive det i en klage, at du ikke er blevet partshørt... feks. at du ikke har fået nogen ressourceprofil osv -

Lad os lige se, hvad de finder på. Hvis jeg var dig, ville jeg nok liiige minde sagsbehandleren om partshøringen, især hvis jeg ikke har fået nogen ressourceprofil opdateret m.m. - hvis du kan følge mig?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 21:04   #5
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Curls

Vi var til møde den 21 aug. I indkaldelsen, stod at mødet skulle omhandle hvorledes min mand fik tilknytning til arbejdsmarkedet igen, evt. i form af hjælpemidler. Vi var total positive, men det varede meget meget kort. Sagsbehandleren var totalt uforberedt, talte kun om ordinært marked, vi spurgte til forlængelse, da hun skulle havde det med i flere instandser. vi var der i 8 min, som fagforeningen sagde til hende (for første gang blev han irriteret da vi sad der) det er helt til grin, der blev ikke sagt noget eller taget stilling til noget der skulle ske. (alle speciallæger skriver, rent og tørt arbejde, ikke hudbelastende arbejde, de seneste 3 lægeudtalelser, siger en masse skånebehov der skal være opfyldt bl.a. hjemmearbejdsplads, den aller sidste læge skriver desuden at Imurel er en behandlingsmulighed men en anden læge skal vurdere om det skal gives i dette tilfælde, ligeledes skriver han at atopiker kan reagere på hvad som helst. Min mand har en sikker allergi overfor nogle stoffer, som han skal undgå, hvor store mængder der skal til vides ikke. Arbejdsmedicinsk har skrevet, at der ikke må finde arbejdsprøvning sted medmindre de har været involveret). Lægekonsulenten skriver: pgl er revalideret til teknisk designer, hvor han ikke burde komme i kontakt med de stoffer han ikke kan tåle (skal siges han har forsøgt sig på kontor, uden held). Lad os afvente hvordan imurel behandlingen virker (vi ved jo ikke om han skal havde den behandling)
Nej ingen opdateret ressourceprofil, ingen arbejdsplan, ingen yderligere revalidering, ingen stilling tagen til flexjob, ingen arbejdsevnevurdering.
Vi er stadig strandet på ground zero. uden noget på skrift kan der ikke klages.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 22:06   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kedeligt at høre...
Forlang en partshøring, hvis energien er der...
Kommer der et skriftlig afslag på forlængelse af sygedagpenge, så har man muligheden for at klage over afgørelsen - der er 4 uger til at klage.
I kan forberede jer på det allerede nu, se om der er nogen punkter i § 27, der burde have givet forlængelse af sygedagpenge:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 22:15   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
V Brask i kan nu godt klage i kan nemmelig klage over sagsbehandlingen i første omgang (det ville jeg gøre ) så kan i klage over at sygedagpenge er stoppet uden partshøring uden opdatering af ressourceprofil osv ..

når selve brevet om stop af sygedagpenge kommer så skal der i det også medfølge en ankevejledning og den bruger i så til at klage over netop stop uden ressourceprofil...

hvad siger fagforeningen til alt det her ?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring - Hvad er det??? olga22 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 26-08-2011 10:38
Partshøring Skolekridt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 06-05-2011 14:17
Partshøring køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-08-2010 08:51
partshøring tije At søge førtidspension 15 18-08-2009 19:33
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension