K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 22:12   #31
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Ja jeg regner med at søge om fuld aktindsigt, for at tjekke om de har alle de relevante papirer, inden jeg evt. søger pension via §17.

Kan jeg egentlig slippe for den ny arbejdsprøvning og de nye undersøgelser, hvis jeg søger via §17?

Hvis jeg søger via §17 og taber, så kan jeg jo altid anke og evt. få en advokat på sagen og jeg går ud fra, at hvis jeg ikke får min pension, så skal kommunen i det mindste fremlægge en plan for hvad de så mener, at jeg skal?

Er det egentlig ikke ulovligt, at kommunen ikke har foretaget sig noget i min sag efter den første arbejdsprøvning for snart 3 år siden?
Burde kommunen i det mindste ikke have visiteret mig til et fleksjob dengang, for det fremgik jo klart af arbejdsprøvningens konklusion, at jeg ikke ville kunne klare et arbejde på normale vilkår. Hviket formål har en arbejdsprøvning ellers?

Jeg har speciallægeerklæringer på, at min fysiske tilstand er kronisk og at der ingen behandlingsmuligheder er. Jeg er (så længe det varer) psykisk 100% rask, så min tilstand er "kun" fysisk. Hvorfor bliver de lægeerklæringer ikke taget alvorligt?

Jeg føler virkelig, at jeg er blevet holdt for nar og jeg er utroligt skuffet over systemet.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 11:09   #32
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Jeg har fået talt med min læge, men lægen kan ikke gøre mere for mig i sagen, da kommunens lægekonsulent er en mur, som man ikke kan bryde. Jeg fik at vide, at mange står i en lignende situation.

Lægen har overfor sagsbehandler sagt det, som lægen hele tiden har sagt (og som også står i 2 forskellige speciallægeerklæringer), nemlig at min tilstand er kronisk uden udsigt til bedring, men det eneste lægekonsulenten går op i, er åbenbart, at speciallægeerklæringerne og arbejdsprøvningen er forældede.

Jeg skal altså tortureres med nye undersøgelser og en arbejdsprøvning pga kommunens langsommelige sagsbehandling. Sikke dog et dejligt system.

Der er nok ikke andet for mig at gøre end at spille med, for jeg har ikke råd til en advokat. Dog regner jeg stærkt med, at timeantallet for min arbejdsprøvning kun kommer til at være på et par timer om dagen, som jo var absolut maksimum, som jeg kunne klare sidste gang (ellers har den arbejdsprøvning jo været 100% spild af tid) og hvis det stadig påvirker mig så meget i fritiden, som det gjorde sidst (jeg kunne INTET lave, når jeg havde fri), så må jeg jo kræve en hjemmehjælper og gratis kørsel frem og tilbage til arbejdsstedet. Det tror jeg dog ikke, kommunen går med til.

Jeg er begyndt at tro på, at jeg først får fred, når jeg er død og hvis min krop reagerer ligesom den gjorde ved den sidste arbejdsprøvning, så kunne det gå hen og blive aktuelt om ikke så længe.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 11:24   #33
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sailaka Se meddelelser
Jeg skal altså tortureres med nye undersøgelser og en arbejdsprøvning pga kommunens langsommelige sagsbehandling. Sikke dog et dejligt system.

Der er nok ikke andet for mig at gøre end at spille med, for jeg har ikke råd til en advokat.
Du har ikke råd til en advokat, siger du. - Jeg vil vende den om. Spørgsmålet er har du råd til ikke at konsultere en advokat.

Der findes advokater, hvor det er gratis at forelægge sagen.

Det du ironisk kalder et dejligt system, er det som de stærke kalder verdens bedste næsten uden at møde modstand.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 13:05   #34
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Du har ikke råd til en advokat, siger du. - Jeg vil vende den om. Spørgsmålet er har du råd til ikke at konsultere en advokat.

Der findes advokater, hvor det er gratis at forelægge sagen.

Det du ironisk kalder et dejligt system, er det som de stærke kalder verdens bedste næsten uden at møde modstand.
Det ser også godt ud på papiret. Det er nemt at tro, at det, som burde fungere, rent faktisk også fungerer, som det burde, når man ikke selv har været møllen igennem.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:49   #35
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Thumbs up

Da jeg vist kun har skrevet indlæg i den her tråd, vælger jeg at komme med nyheden her:

Jeg er blevet tilkendt pension fra den 1. september. Jeg fik brevet idag. Min sag i kommunen startede tilbage i 2002, så det er jo gået rimeligt hurtigt.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:16   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen -HOV- TILLYKKE m pensionen

Må du opleve freden og roen sænke sig over dit liv - ligesom vi gjorde
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:38   #37
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Tak for det min ven.

Jeg håber, at alle andre som står i en lignende situation også snart kan få en afklaring. Uvisheden og følelsen af at være stavnsbundet kan i sig selv være invaliderende. Sidste gang jeg f.eks. selv holdt ferie var i 2001.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
Sygedagpenge-Hjælp popiae Alt det andet 22 02-09-2008 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension