K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 15:11   #21
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Hej igen!!!


problematikken er at sagsbehandler ikke mener jeg opfylder kriterierne til at være forlænget på 27. stk 1 nr 4 fordi der er truffet afgørelse om fleks afslag.....

Og de mener jeg skal have en psykiatrisk speciallægeerklæring - OG så siger hun så jeg ikke kan forlænges efter denne 27 stk 1 nr 4 (selvom det har jeg jo været noget tid) grundet afventning af undersøgelser ift om man kan opnå beskæftigelse på normale vilkår.... er arbejdsprøvet og det viste 5-6 timer ugentlig og har været på smerteklinik så hvad er det lige der sker her og hvad kan jeg gøre???? er der flere gode råd??
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 15:56   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jordbærmarie Se meddelelser
Hej igen!!!


.... er arbejdsprøvet og det viste 5-6 timer ugentlig og har været på smerteklinik så hvad er det lige der sker her og hvad kan jeg gøre???? er der flere gode råd??
Du skal i gang med at lave en klage til dem over afgørelsen.... Det er det vigtigste lige nu.

Skriv f.eks. ovenstående om din arbejdsprøvning, hvordan den gik, bare kort.
Og skriv det som vi andre har foreslået dig at skrive i de andre indlæg/svar i denne tråd.... Håber det er til at finde ud af.

Hvis du mener, de mangler noget lægeligt som du kan vedlægge ved klagen, så gør det.

Hvis du f.eks. ikke har set de akter, de har lagt til grund forud afgørelsen, f.eks. statusattester fra læger, så kan du skrive i klagen, at du ikke er blevet partshørt inden afgørelsen. (det er alle akter såsom ressourceprofil og lægeoplysninger fra læge/speciallæger). Uden korrekt partshøring = ugyldig afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 22:28   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jordbærmarie, skønt navn.

Er du blevet indstillet til fleks under §27 stk. 1 nr. 4 ? Fik du kopi af indstillingen og afgørelse om samme, hvor de så spørger til eller undlader at spørge til en psykiatrisk erklæring, er det sådan man skal forstå din sag?

Jeg har "kun" prøvet at blive indstillet til pension og der modtager man jo en indstilling som man skal acceptere eller gøre indsigelser i mod. Jeg ved ikke om det er det samme i forbindelse med indstilling til fleks?

Reelt set er det jo afslag på fleks du skal klage over, men i din tråd er det svært at finde informationer omkring arbejdsprøvning og lign. så det er svært at sige hvor du står!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 22:51   #24
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Hej Enten eller

tak ja jordbærmarie har en positiv klang i mine ører

Jeg blev forlænget på §27 stk 1 nr 4, da det ikke passede tidsmæssigt inden varighed, hvornår fleksteam'et skulle afgøre. Sagsbehandler havde samlet sammen skrevet instilling i rp og så afsted med den. Jeg troede jo den var hjemme, men de hang sig i det psykiske, og har ikke været tilset af en psykiater, kun psykolog på smerteklinik.

Ja fleksrådet mener der mangler lægelig dokumentation for funktionsnedsættelse, hvilket jeg ikke forstår, da der ligger fra flere læger med diagnoser osv.

Gjore indsigelse imod indstilingen, som manglede en del vigtige oplysninger, men de er bare tilføjet kommentarerne i rp. og tror ikke de har set dagens lys....

Jeg er arbejdsprøvet og har også været i praktikker i forløbet. Jeg var der i 13 uger sidst og den vidste så 5-6 timer ugentligt og det var med skånebehov tilgodeset.

Jeg ved ikke lige hvad jeg mere skal skrive? eller var det det du mente Enteneller?

og tak for alle jeres hjælp får hjælp til klagen der er godt nok alt for meget at holde styr på...
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25
Hjæææælp.... MissMurphey Alt det andet 30 12-01-2010 18:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension