K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2011, 16:29   #1
sommer-fugl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
sommer-fugl er ny på vejen
Fleks og rengøringshjælp...

Spørgsmål ang. rengøringshjælp...

Jeg er fleksjobber og arbejder 16 timer om ugen. Jeg bor sammen med min mand og vores søn. Min mand er rask.

Jeg har fået fortalt af en bekendt at jeg kan få hjælp til rengøring. Kan det passe?
Må da indrømme det er svært at få det til at fungerer, da jeg er færdig efter arbejde, skal siges jeg ikke står med det alene, har en hjælpsom mand.

Men er der nogen herinde der kender til de regler???

På forhånd tak...
sommer-fugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 18:06   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
jeg har spurgt til hjælp, men fik at vide at det er noget I selv må klarer, dvs. ens samlever skal stå for det, sådan er det også for de ældre mange steder, deres samlever skal først og fremmest hjælpe, før hjælp udefra kan komme på tale....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 19:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din søn er teenager eller ældre (ca. deromkring) kan du også risikere, at få at vide, at han skal hjælpe til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 19:32   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror nu også at den bekendte har misforstået noget. NOGEN kan få hjælp - men at man bliver bevilget flexjob er ikke ensbetydende med at man ikke er i stand til at passe sit hjem.

Jeg er på kontanthjælp pga. psykisk sygdom (endelig ved at blive afklaret mhp flex/fp) og fik for godt et halvt år siden en hjemmevejleder som kommer hver anden uge et par timer og hjælper mig med at rydde op og gøre rent fordi jeg i perioder slet ikke kan overskue det...
Det er ikke en hjemmehjælper som kommer og gør det for mig, men en støtteperson.

Som de andre vil jeg sige: Nej, du vil ikke kunne få hjælp når du har en samlever. Og det er vel også rimeligt nok

Det er heller ikke sikkert du ville kunne få det hvis du var alene.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 19:56   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes i skal søge det-og så kan de jo give afslag hvis de ikke mener,i har brug for det.

Der kan være mulighed for det hvis den raske ægtefælde har en støre byrte,med pasning af evt. børn eller ægtefælden ved siden af jobbet også.

Men jeg kunne dog forstille mig at når i har en indtægt bægge to så vil der være en ejen betaling hel eller delvis,og så kunne det måske betle sig at hyre en selv,til at lave rengøringen.

Rengøring hver 3 uge kunne være en aflastning for den raske ægtefælde jo,som der kan være brug for.

Jeg er selv igang med en arbejdsprøvning 12½time om ugen og jeg kunne enlig også godt bruge noget hjælp til rengøringen,efter hånden er et problem.særlig til det grove..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 17-04-2011 kl. 20:02.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 20:52   #6
sommer-fugl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
sommer-fugl er ny på vejen
Tak for jeres respons ;-)
Synes også selv det lød underligt. Vores søn er 2 år, så der går lidt før han kan hjælpe;-)
sommer-fugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 21:06   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hjemmeservice
https://www.borger.dk/Emner/aeldre/a...meservice.aspx

Alt om hjemmeservice:
http://www.eogs.dk/graphics/_ny%20eo...E6rdatvide.pdf

Sidst redigeret af Karo; 17-04-2011 kl. 21:13.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 00:55   #8
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hejsa

Du kan ikke få hjemmehjælp når du har en rask ægtefælle.

Jeg er gift og har en datter på 4 år. Jeg har diskus i lænden samt svær slidgift i lænden og kan umuligt lave noget rengøring uden af få rigtig mange smerter.

Min mand er psykisk syg med kroninsk depression.

Vi får hjemmehjælp til rengøring.

I starte ville de lave det som midlertidig hjælp i min mands navn. Da jeg er medlem af Danmark og ville kunne få penge derfra til midlertidig hjemmehjælp ville jeg selvfølgelig gerne have det i mit navn. Dette kunne ikke lade sig gøre da der ikke kunne oprettes midlertidig hjælp til mig, det skulle være varig hjælp grundet min sygdom. Det er så blevet lavet sådan, at hjælpen ikke er varig men midlertidig hvor visitatoren skal følge op på det hver 3. måned. Hende der kommer skal være opmærksom på om min mand startet med at arbejde i ordinær job for så er vi ikke længere berettiget til at modtage hjælp. Så er det min mand der skal klare det hele.

Har selv været i hjemmeplejen og har set mange ældre hvor den ene ægtefælle selv skulle klare rengøring samt diverse andre ting.

Nu ved jeg ikke hvad du får, men her hvor jeg bor ved jeg at hvis man er førtidspensionist kan man få 30% rabat på timelønnen ved et hjemmeservicefirma.

Knus
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 08:13   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm, ja, tror at det er som så meget andet, et tolkningsspørgsmål, fra kommune til kommune -uanset hvad lovgivningen mener.

Vi -mand og jeg- er begge ftp, nedslidte fysisk og har (stadig) 2 hjemmeboende børn over 18år.

-MEN vi er så heldige at få hjemmehjælp til det praktiske(samt også akuthjælp, skulle vi have brug for det) -tak, Sorø Kommune

Det er korrekt at når der findes en rask -og bemærk ordet rask!- samlever ja, så forventes det, at denne tager over hvor den anden ikke kan klare det -men igen, ordet FORVENTES, er jo i og for sig også et tolkningsspørgsmål ikk´.

Og det FORVENTES vel også af dig, mettess, at du har RET til et privatliv med kvalitet og indhold, selvom du går på arbejde...hmm...

Hér i huset, forventes det også at vores store (dejlige) unger hjælper til, ja sæføli, det har de ALTID gjort, for de har næsten ikke oplevet andet end sygdom i hele deres liv, MEN der står ingen steder i loven at de skal være PLEJERE vel

Jeg syns da reelt, at jer der har behov og hvor det ER et problem at få hverdagen til at hænge sammen, at i skulle søge.

Og alt på skrift, sæføli, og fasthold jeres ønsker/behov -og gå gerne videre med sagen, kun derved kan vi få de ansvarlige vækket og få dem til at forstå, at det er en menneskeret at leve et anstændigt liv.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 10:02   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Fik et pænt nej, da jeg jo var gift.
Han er også SÅ frisk, efter job, indkøb, madlavning mm....

Og afvide, at jeg kunne inviterer sent om aften, så ingen kunne se der er snavset, eller lade være.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rengøringshjælp ? c.l.e.o. Alt det andet 4 09-11-2012 14:33
Hjælp til rengøringshjælp Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 27-08-2012 21:19
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
ang. rengøringshjælp Wodpoulsen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 18 12-01-2012 14:04
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension