K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 21:35   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gaaab :O) Se meddelelser
Efter at have bedt om kopier af den sidst indhentet statusattest og lægekonsulentens efterfølgende kommentarer, hos SB´, et par gange
blev jeg ening med mig selv om at det nok var hurtigere at ringe til sygehuset og bede om en kopi, som tænkt, så gjort - 2 dage senere - og SUK sir jeg så bare

Der er ikke blevet indhentet ny attest, men "min" overlæge på sygehuset, havde sendt brev til kommunen, hvilket jeg sætter stor pris på

Men overrasket det blev jeg godt nok, men måske derfor, at SB ikke har sendt noget til mig, udover lægekonsulentens kommentar : ingen bemærkninger.

Så nu er mit spørgsmål: Vil de bruge brevet, når de nu har bedt om lægekonsulentens kommentar, eller hvad tror i ?
Er det din klage sag mht. fleksbevillingen du omtaler her eller hvordan og hvorledes ? Hvis ja hvad er status, afventer de blot din klage eller ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 23:12   #12
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Hej

Nej det er ikke en klagesag, min SB har indstillet mig til flexjob, men sagen blev udsat, da teamet ikke mente der var nok lægelig dokumentation for min sygdoms følge sygdom

Så SB sagde at hun vil indhente endnu en attest, da jeg havde en kontroltid på sygehuset, det har hun jo så ikke gjort, efter hvad jeg kan læse ud fra kopien af brevet

Men hun har så bedt lægekonsulenten komme med kommentar, så tror måske at hun vil bruge brevet fra sygehuset, men ved bare ikke om "de" gør det
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 09:46   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gaaab :O) Se meddelelser
Hej

Nej det er ikke en klagesag, min SB har indstillet mig til flexjob, men sagen blev udsat, da teamet ikke mente der var nok lægelig dokumentation for min sygdoms følge sygdom

Så SB sagde at hun vil indhente endnu en attest, da jeg havde en kontroltid på sygehuset, det har hun jo så ikke gjort, efter hvad jeg kan læse ud fra kopien af brevet

Men hun har så bedt lægekonsulenten komme med kommentar, så tror måske at hun vil bruge brevet fra sygehuset, men ved bare ikke om "de" gør det
Hej Gaaab,

Du bør skrive om dine "antagelser" til din sbér og husk at holde det på skrift med hende og kommunen i det hele taget.

Skriv til hende hvorfor hun som lovet ikke har indhentet attesten fra sygehuset og om hun så i stedet eller oveni vil inddrage brevet fra lægen på sygehuset i din sag, da du ønsker dette. Så må du så se hvad hun svarer.

Mht. penge gaver til sine børn så må man give op til kr. 50.000 om året såvidt jeg ved.

Såfremt at du tilkendes fleksjob og ikke kommer på ledighedsydelse og ikke har ret til kh. pga formue så mener jeg at du kan søge det der hedder "særlig ydelse" ??!!:

"Personer, der ved visitationen til fleksjob ikke har ret til ledighedsydelse, kan få en særlig ydelse, mens man venter på fleksjobbet. Man har kun ret til den særlige ydelse, hvis indtægten er mindre end kontanthjælpen til personer, der er fyldt 18 år. Ægtefællens indtægt indgår ikke i opgørelsen af indtægten. Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem kontanthjælpsbeløbet og egen indtægt. Der gælder særlige regler for personer under 25 år. Kontakt kommunen om de nærmere regler."
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 12:32   #14
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Først vil jeg takke for svar
Dejligt at der er nogen til at dæmpe de vildfarende tanker

Jeg har spekuleret over noget, hvis nu jeg får afslag på flexjob, kommer der så en begrundelse fra teamet/nævnet??


Fortsat god søndag til jer alle
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER

Sidst redigeret af Gaaab; 04-04-2011 kl. 07:30.
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
Hvis man nu... Mumrik Alt det andet 12 09-03-2012 19:55
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
hvad gør jeg hvis ljg Spørgsmål ang fleksjob 0 18-08-2008 09:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension