K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 12:58   #1
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Hvis nu ....

Hej alle

har "surfet" rundt herinde på K10, og kan se at i er SÅ gode til at hjælpe, så nu har jeg et spørgsmål - til at starte med, som jeg håber i kan svare på

Hvis nu, jeg får afslag på flex bevilling (sidst i marts), har min SB sagt, at jeg kommer på kontant hjælp

Hvordan ser det ud med "opsparing" - har nogle aktier ( en værdi af ca 15000 kr før skat)
- overvejer at sælge dem, og købe en ting til mig i denne uge
Har derudover haft nogle penge på en konto, hvorfra jeg har foræret min datter et beløb, til at dække hendes "skattesmæk" og har betalt mit eget "smæk" i denne måned

Men jeg kom så til at tænke på, hvor langt tilbage går kommune, mht kontanhjælp - her tænker jeg på, at man først skal bruge "sin formue"

På forhånd tak
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 13:19   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det er ret så enkelt: Hvis du har formue over 10.000 kr. skal du leve af det der overskrider 10.000 kr. før du kan få kontanthjælp.

Heri medregnes også visse aktiver som let kan omsættes til kontanter, og uden decideret at vide det er jeg ret så sikker på at dine aktier vil blive medregnet hvis du har dem når du søger kontanthjælp.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 13:30   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der kan forlanges bank udskrifter for det sidste 6 måndre.

Din datters "smæk" har ikke noget med din øknomi at gøre,så hvis der ikke er mere under gulvtæppet,så håber jeg hun er sød at hjælpe dig igemmen en evt.indtægts fri tid som tak ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 17:36   #4
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Thø hø .. hun er på su, så det må bliver havregrød og havde håbet at man gerne måtte have givet dem væk som gave, der står jo ik nogen steder, at det er hendes "skattesmæk" der skal betales med dem...
Og hvis nu den konto bliver lukket, kan de så også forlange udskrifter? når det er en ikke længere eksisterende konto??

Men håber jo også, at det slet ikke bliver aktuelt...

Mange tak for svarene
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 20:03   #5
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Jeg sidder med ansøgningsskemaet om at søge kontanthjælp, og det jeg har, der skal man svare på om man har bortgivet formue væk inden for de sidste 12 mdr. Ved så ikke lige hvad betydning det har..
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 20:46   #6
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chihuahua Se meddelelser
Jeg sidder med ansøgningsskemaet om at søge kontanthjælp, og det jeg har, der skal man svare på om man har bortgivet formue væk inden for de sidste 12 mdr. Ved så ikke lige hvad betydning det har..
Nej det ved jeg jo så heller ikke, men et eller andet sted, kan man jo ikke leve efter en forventning om at komme på kontanthjælp .. her tænker jeg på, at give en penge gave væk...
Og jeg vil nu også købe mig en ny tlf, for har druknet den gamle

Mange tak for oplysningen
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 20:50   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chihuahua Se meddelelser
Jeg sidder med ansøgningsskemaet om at søge kontanthjælp, og det jeg har, der skal man svare på om man har bortgivet formue væk inden for de sidste 12 mdr. Ved så ikke lige hvad betydning det har..
Her syntes jeg, at du - Gaab - skal skrive, at du har givet din datter en pengegave på x antal kroner da hun kom i bekneb.

Jeg tror det vil være rigtig dumt at undlade at oplyse om at du har givet hende de penge hvis det er et relativt stort beløb, for du risikerer at få problemer hvis det senere bliver opdaget. Fx. hvis de indhenter bankoplysninger.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:41   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man skal oplyse hvor meget man har givet væk de sidte 12 måndre så det måske ikke konto udtog for kun de sidset 6 men 12 måndre de kan indhente.

Du skal underskrive at de har lov at indhente oplyssningerne-gør du ikke det vil de nok sige du har noget at skjule.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 14:38   #9
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Først tak til jer, der har svaret

og så lidt nyt i min sag: Den kommer først på "møde" sidst i april, da jeg lige skal en tur omkring en psykolog, som vist skal vudere mig, derefter rundbordsamtale..

Og jeg spurgte i fagforeninge mht at give min datter en pengegave, det var de 99% sikre på ikke vil give nogen konsekvens i fht kontanthjælp. Da man jo ikke kan leve i forventning om, at komme derpå Og at det var noget jeg ville have gjort uanset min situation - det vælger jeg så at tro på

Og så lige god weekend til jer alle
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:46   #10
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Efter at have bedt om kopier af den sidst indhentet statusattest og lægekonsulentens efterfølgende kommentarer, hos SB´, et par gange
blev jeg ening med mig selv om at det nok var hurtigere at ringe til sygehuset og bede om en kopi, som tænkt, så gjort - 2 dage senere - og SUK sir jeg så bare

Der er ikke blevet indhentet ny attest, men "min" overlæge på sygehuset, havde sendt brev til kommunen, hvilket jeg sætter stor pris på

Men overrasket det blev jeg godt nok, men måske derfor, at SB ikke har sendt noget til mig, udover lægekonsulentens kommentar : ingen bemærkninger.

Så nu er mit spørgsmål: Vil de bruge brevet, når de nu har bedt om lægekonsulentens kommentar, eller hvad tror i ?
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
Hvis man nu... Mumrik Alt det andet 12 09-03-2012 19:55
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
hvad gør jeg hvis ljg Spørgsmål ang fleksjob 0 18-08-2008 09:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension