K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2011, 13:12   #11
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Nu hiver jeg lige tråden frem igen, for nu udløber min forlængelse snart.

Indtil videre har jeg ikke hørt noget fra SB i den anledning. Er reglerne de samme med partshøring osv., når man kører på en forlængelse?

Det skal lige siges, at jeg forventer at kunne forlænges igen (ifølge min jobkonsulent) efter §27 stk.4, eftersom det ikke er afklaret, hvorvidt jeg skal have fleksjob eller førtidspension.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 22:34   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Solen.

Reglerne er de samme ang. partshøring v. forlængelse, men undrer mig dog over du ikke har hørt nogen omkr. dette fra SB. Er datoen lige op over?

Jeg ved ikke, hvor meget du er fulgt med herinde siden aug. 2010, men jeg kan se en tendens til større "kreativitet" evt. m. afsmitning fra andre SB/kommuner til at stoppe SDP'ene. Og nogle af afgørelserne, som bliver belyst herinde, need I say more

Det er helt rigtigt at §27, stk. 1,4 peger mod en arbejdsprøvning for afklaring omkr. enten fleks, ja, måske endda pension. Og der er reelt intet til hinder i lovgvningen for yderligere forlængelse eft. de beskrevne 1 - 7 under §27, stk., hvis man opfylder dem. Og ikke mindst komunnen mener man opfylder dem, og der ikke er gået tunnelsyn i forhold til pengekassen.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 08:53   #13
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg undrede mig også over slet ikke at være blevet varslet på nogen måde.

Der er en md. til at min nuværende forlængelse udløber....og jeg har intet hørt endnu omkring mine sygedagpenge (ikke engang et lille "truselsbrev").

Jeg forventer dog at høre fra min SB i denne uge. Så må vi jo tage fat på det "lille problem".
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 17:32   #14
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
SB er nu ved at samle sagen med henblik på FP. Så hvis der er nok til at afslutte sagen nu, så bliver den afsluttet. Imodsat fald så kommer der en forlængelse.

Jeg håber sådan, at den kan afsluttes nu...men vil vist være for godt til at være sandt. Så jeg er forberedt på at tage en omgang mere i "cirkussygemeldt".
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 20:21   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
SB er nu ved at samle sagen med henblik på FP. Så hvis der er nok til at afslutte sagen nu, så bliver den afsluttet. Imodsat fald så kommer der en forlængelse.

Jeg håber sådan, at den kan afsluttes nu...men vil vist være for godt til at være sandt. Så jeg er forberedt på at tage en omgang mere i "cirkussygemeldt".
Uha, Solen, det kan være en lang og hård vej til pensionen, så hold endelig fast i dine sygedagpenge indtil din sag er 100 % afklaret og, at din sagsbehandler mener ,at din sag er mere end 200% sikker på den er klar til det ene eller det andet.

Jeg blev selv indstillet til pension af min sagsbehandler (social service/kommunen) for en mdr. siden og har netop fået afslag fra Pensions nævnet !! Hvis du får afslag på pension under sygedagpenge ryger du på kontant hjælp, så sørg på at din sagsbehandler er 10000% sikker hvis hun vil indstille dig til pension.

Jeg husker ikke din arbejdsprøvning eller resultat på samme ? Ej heller om du er helbredsmæssigt afklaret, men hold fast i dine sdp. indtil da.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:07   #16
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg er total afklaret rent helbredsmæssigt, og der er ikke noget at gøre. Jeg har været syg siden 2002, og i systemet siden 2004. Arbejdsprøvning er gået dårligt og bla bla.

Jeg frygter netop at ende i det samme problem som dig, det er jo ikke just en ønskesituation. Forhåbentlig kommer du snart igennem.

Først skal min sb samle sagen, så skal afdelingsteamet se på det, derefter en eller anden instans (som jeg ikke husker navnet på), og først derefter ryger den til pensionsnævnet.

Jeg håber, ikke den ryger videre til pensionsnævnet, for der er tjek på tingene...men jeg tror ikke på noget! Jeg må jo forsøge at sikre mig så godt som muligt.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:36   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Jeg er total afklaret rent helbredsmæssigt, og der er ikke noget at gøre. Jeg har været syg siden 2002, og i systemet siden 2004. Arbejdsprøvning er gået dårligt og bla bla.

Jeg frygter netop at ende i det samme problem som dig, det er jo ikke just en ønskesituation. Forhåbentlig kommer du snart igennem.

Først skal min sb samle sagen, så skal afdelingsteamet se på det, derefter en eller anden instans (som jeg ikke husker navnet på), og først derefter ryger den til pensionsnævnet.

Jeg håber, ikke den ryger videre til pensionsnævnet, for der er tjek på tingene...men jeg tror ikke på noget! Jeg må jo forsøge at sikre mig så godt som muligt.
af samme grund har jeg et krav på det næste møde, at min sag skal fordi
lægekonsulenten, før evt en ny arbejdsprøvning
fordi hvis ægekonsulenten kræver nye undersøgelser
så dur en arbejdsprøvning nemlig ikke.
så skal være 100 procent helbredsmæssigt både fra læger og kommunen
ellers kan man jo tydelig se. folk kommer i 5 arbejdesprøvning eller mere
uden kommunen tager stilling til noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:16   #18
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg er nu i gang med min nye forlængelse - §27, stk. 1,4 med henblik på pension.

Lægekonsulenteten bakker op omkring FP, og har bekræftet at der ikke er nogen behandlingsmuligheder, tilstanden er stationær + arbejdsevnen er for ringe.

Jeg er meget ambivalent omkring det (for jeg vil jo helst have mit normale liv igen), men nok mest lettet over ikke at skulle kæmpe med en lægekonsulent, der ikke acceptere lægepapirer + resultatet af arbejdsprøvning.

Nu kan jeg vist ikke gøre mere end at vente på at høre nærmere fra SB.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:36   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da dejligt for dig, krydser fingre for dig...held & lykke
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 14:44   #20
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Enden er (måske) inden for rækkevidde

Nu bliver min sag sendt til pensionsnævnet - en § 18 ansøgning.

Jeg er på en og samme tid lettet og rædselsslagen. Der er jo stadigvæk så mange "hvad nu hvis'er".

Nu venter jeg i rædsel. Jeg er helt sikker på, at det bliver en tid med angst iblandet håb.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - Spørgsmål omkring sygedagpengestop Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 19-12-2011 22:00
sygedagpengestop lala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 03-12-2011 13:14
Sygedagpengestop migselv3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-12-2011 19:02
Spørgsmål ang. sygedagpengestop Tob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 20-07-2011 03:08
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension