K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2010, 12:24   #11
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg fik en HALV stol tilkendt - som gigthospitalet i Gråsten havde søgt til mig ... EN HALV stol!!!!!!! På det tidspunkt havde jeg ikke råd til at betale den anden halvdel - så jeg måtte jo undvære. Godt et år senere søgte jeg HJÆLP til hvilke puder jeg skulle KØBE for at sidde ordentlig på en almindelig stol - OG fik AFSLAG på puder overhovedet da jeg jo allerede havde fået en halv stol!!!!!! Da jeg så købte stolen på det tidspunkt var stolen steget betragtelig og så begyndte de at ævle om at bevillingen var for gammel - indtil jeg sagde at så kunne de da heller ikke bruge den som afslag.... Jeg fik halv betaling igennem - men desværre kun halvdelen af hvad den havde kostet INDEN den steg betragtelig.

Såååå held og lykke - håber du får dine lejringpuder....

Jeg sover selv med en del puder her og der... kan du prøve at forklare mig hvorfor de specielle er bedre??? for det jeg har nu virker ikke super godt
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 12:34   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg fik en hel stol uden probelemr tilkent pys kom spurter nogen ting så var den bestilt til mig men pude osv var efter paragraf 100 havde papir fra skagens gig og rygcenter på både stol og pude men ok fik stol så klager ikke har fudne de penge til den pude så over lever nok men de kunneh ave være brugt på noget andet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 12:43   #13
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Dem jeg har søgt om er 50% skum og 50% polyesterfibre, det vil sige de falder ikke sammen som en alm. pude eller dyne.
Dermed giver de støtte hele tiden og ikke kun i starten som dyner eller puder.

De er væsketæt og åndbart, derfor leder de også varme og fugt væk fra puden og dig.
Hvorimod en pude har en tildens til at blive varm og for varm, jo længere man ligger med dem.
Jeg vågner flere gange om natten, både fordi de ikke støtter som de skal men også fordi jeg er helt våd af sved.

Du kan kan læse om dem her. Lejringspuder fra Curera
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 13:01   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja også derfor jeg efter anke fik fundet pengene lånte lidt her og der fik fødselsdag gave lidt tidelig for den hjalp mig med at sove ordeligt vågnene ikke son jeg ellers ville uden sker jeg stadig vågner men det er så det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 13:23   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, du siger du allerede har anket? Hvad har du så begrundet din anke med så?

Jeg kender ikke selv så meget til lejringspuder, men de er smarte, kan jeg se.

Det kommer jo også an på, hvilken funktionsnedsættelse, du har. Der skal være videnskabeligt bevis på, at netop lejringspuden kan virke til din funktionsnedsættelse, ellers er det næsten umuligt at få det.

Jeg kan se, der findes en afgørelse i ankestyrelsen, at specielle puder hører under alm. indbo: C-35-02
Så hvis der ikke er nogen beviser for, at en lejringspude kan virke på din funktionsnedsættelse, så hører lejringspuden under alm. indbo.

Nu ved jeg ikke, om du kender til kugledyner/puder? De er blevet ret populære, og de er godkendt som hjælpemiddel, ved jeg. Men igen kun til dem, som har den funktionsnedsættelse, hvor kugledyner/puder har bevist, at det virker. (dokumenteret)

Ang. den specielle stol, så skal du søge i jobcentret, når du skal bruge den på arbejdspladsen, ikke hos den sociale afdeling for hjælpemidler.
Det kunne du have nævnt for din sagsbehandler, at du havde brug for en speciel stol i arbejdsprøvningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 13:53   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
stol den søgte jeg hos hjæpemiddelse afdelingen kom en pys ud og fik avide hvis jeg skulle have på arbejde også kom de ud og kiggede hvor hvordan hvorledes osv.men kan være forskelligt fra komune til komnune
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 16:42   #17
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
@Curls

Jeg har anket med den begrundelse at som de selv skriver at jeg høre til den målgruppe som er berettiget til hjælpemidler og også tidligere har fastslået det.
Og at tingene er klassificeret som hjælpemidler jf. hjælpemiddelbasen og ikke sædvanligt indbo som de skriver, da der er tale om 50% skum og 50% polyesterfibre.

Samt at de tidligere har bevilliget 3 forskellige siddepuder og 1 rygstøtte, som skal afhjælpe de selvsamme problemer når jeg er vågn.
hvor der bla. også blev lagt vægt på at min nedsatte mobilitet gjorde at puder og rygstøtte ville hjælpe mig i dagligdagen

De skriver i journalen.!
"Ansøger har en varig nedsat funktionsevne i form af varige mén efter en trafikulykke. Han tilhører derfor målgruppen.

Det vil være væsentligt for ansøger at ligge godt om natten, da en god nattesøvn altid giver en bedre dag, hvis han kan lejre sig og derved opleve færre smerter.

De ansøgte lejringspuder anses ikke for at være specielle hjælpemidler. De har ikke en helt særlig udformning eller et helt særligt fyld

Ansøger anses også for at være så mobil, at han vil være i stand til at lejre sig selv."


Citat:
Ang. den specielle stol, så skal du søge i jobcentret, når du skal bruge den på arbejdspladsen, ikke hos den sociale afdeling for hjælpemidler.
Det kunne du have nævnt for din sagsbehandler, at du havde brug for en speciel stol i arbejdsprøvningen.
Jeg kontaktede også hende først,men fik svaret at det var bevillingsenheden som skulle bevillige den når den var til hjemmet.

@Superkok
Jeg har i 2008 haft en hjemme i forbindelse med en køkkenmaskine, som jeg blev tildelt.
Og så her ved årsskiftet i forbindelse med handicap bil, hvor jeg allerede nu er godkendt efter den paragraf om erhvervsbil og muligvis kan blive det efter trivsel.

Ellers har jeg fået afslag via telefonen og så senere et brev.

Kan godt være det bare er mig, men er så træt af at blive kørt rundt med.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 16:57   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
@Curls

Jeg har anket med den begrundelse at som de selv skriver at jeg høre til den målgruppe som er berettiget til hjælpemidler og også tidligere har fastslået det.
Og at tingene er klassificeret som hjælpemidler jf. hjælpemiddelbasen og ikke sædvanligt indbo som de skriver, da der er tale om 50% skum og 50% polyesterfibre.

Samt at de tidligere har bevilliget 3 forskellige siddepuder og 1 rygstøtte, som skal afhjælpe de selvsamme problemer når jeg er vågn.
hvor der bla. også blev lagt vægt på at min nedsatte mobilitet gjorde at puder og rygstøtte ville hjælpe mig i dagligdagen

De skriver i journalen.!
"Ansøger har en varig nedsat funktionsevne i form af varige mén efter en trafikulykke. Han tilhører derfor målgruppen.

Det vil være væsentligt for ansøger at ligge godt om natten, da en god nattesøvn altid giver en bedre dag, hvis han kan lejre sig og derved opleve færre smerter.

De ansøgte lejringspuder anses ikke for at være specielle hjælpemidler. De har ikke en helt særlig udformning eller et helt særligt fyld

Ansøger anses også for at være så mobil, at han vil være i stand til at lejre sig selv."


Jeg kontaktede også hende først,men fik svaret at det var bevillingsenheden som skulle bevillige den når den var til hjemmet.
Ok ja de bør se på din varige svære funktionsnedsættelse. Står der ikke noget afgørelsen, hvor du ellers kunne få hjælp? Hvis de stadig fastholder deres afslag på lejringspude, kan du måske prøve at søge det som enkeltydelse efter § 81/82 i Lov om socialpolitik. Ansøgningsskema kan man finde på www.borger.dk eller ved henvendelse i borgerservicecenter.
Hvis du i forvejen får merudgifter § 100 kan du måske søge det der. Der skal nemlig være udgifter for mindst 6.000 kr. årligt. Lejringspuden tror jeg, det koster mindre.

De mener åbenbart, at din funktionsnedsættelse ikke er så svær, at du behøver at bruge den. hm.. Håber da, at lægen også har været inddraget i denne sag.

Håber de giver dig det alligevel. Lad os se..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 08:52   #19
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Så er der sket lidt...
De fastholder afslaget men synes at jeg skal klage, for som hun selv sagde de er heller ikke sikre på det. Så derfor vil de gerne have det afgjort, så der er klare linjer for alle.

Så jeg har sammensat denne skrivelse, som ligges med hele sagen når den sendes videre til det Sociale Nævn.
Så derfor har jeg brug for lidt ekstra øjne på det, skulle jo gerne have den går igennem.

Og bare for at lægge lidt pres på jer, så skal det sendes i dag.!

Citat:
Jf. aftalt

Jeg skal efter aftale komme med mine argumenter for at lejringspuder af Curera lejringsserie er et hjælpemiddel og ikke sædvanligt indbo.

Der henvises i mit afslag at der tale om lejringspuder som kan udskiftes med en ekstra dyne og puder.
Dette er ikke hensigtsmæssigt da alm. dyner og puder er konstrueret til at holde på varmen, således at brugeren ikke nedkøler grundet den nedsatte aktivitet under søvn.
Det vil dermed betyde at jeg som bruger bliver dækket ind i en dyne ved ryggen, en pude mellem benene og en ved min brystkasse og skulder som ikke leder varme og fugt væk fra min krop. Dertil har jeg som man normalt har en dyne over mig, som ligeledes holder på den varme og fugt som dannes.
Som tidligere forklaret er denne metode prøvet, hvor resultatet var at jeg vågnede flere gange og var badet i sved og dehydreret så jeg derfor ikke fik den søvn som var hensigten.

Til forskel fra de prøvede dyner og puder, er lejringspuder fra Curera konstrueret på en sådan måde at de er væsketæt og åndbart så fugt og varmes ledes bort fra brugeren. Hvilket allerede her afviser at man kan bruge en ekstra dyne eller pude, hvilket taler for mit argument at der her er tale om hjælpemidler.

På samme måde skrives der at den ekstra dyne og puder kan give den nødvendige støtte, der så kan give den så normal søvn som det er muligt i min situation. Dette argument må jeg også afvise, det er alm. viden at puder og dyner falder sammen når de udsættes for tryk. Det betyder at den støtte disse måtte give forsvinder efter kort tid, så jeg derfor ikke har den nødvendige støtte.
Der foreslås også at jeg evt. kunne bruge puder af rent skum, her er jeg også nød til at afvise denne mulighed. Dog skal jeg medgive at en skumpude vil kunne give nogen støtte, dog er problemet med skum at det er ikke behageligt at ligge med uden polstring.

Igen er lejringspuder fra Curera konstrueret på en bedre og mere hensigtsmæssig måde, ved at deres produkter består af 50% skum og 50% polyesterfibre hvilket bevirker at man har den faste støtte men er aflejret blødt med produkter som ikke holder på varme og fugt.

Som det sidste er der i afslaget lagt vægt på at de søgte aflejringspuder ikke har specielt fyld eller har en særlig udformning. Dette kan der også argumenteres imod, i da der er tale om produkter som består af 50% skum og 50% polyesterfibre. Det har ikke været mig muligt at finde produkter som har den samme opbygning, så det må derfor betyde at der her er tale om et specielt produkt der som følge heraf ikke er sædvanligt indbo.


Med baggrund i de opridset forskelligheder og argumenter, mener jeg ikke at der her er tale om et sædvanligt indbo. Men der er tale om et specielt produkt som er konstrueret til at lejre fysisk handicappet mennesker, hvilket så igen fastslår at der er tale om et hjælpemiddel.
Jeg mener derfor at afslaget er ugyldigt og bør afvises, således det igen bliver muligt for fysiskhandicappet at ansøge om denne type hjælpemidler.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 08:59   #20
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Vil det være en idé, at skrive noget om din søvn med og uden lejringspuden, eller går det kun på om det er hjælpemiddel eller ej?
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på alt. mille1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-09-2011 16:07
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afgørelse omkring lejringspuder jsn Hjælpemidler til handicappede 1 11-12-2010 17:06
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension