K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 13:04   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja herinde kommer sandheden i hvertfald på bordet! Alt det de ikke nævner på kommunen, kan du få indblik i hér! Samt at du selvfølgelig kan få en masse tips og ideer, vejledning ect som du kan tage med dig til kommunen og bede om forklaring på....

Men jo, førtidspension er ikke nogen guldgruppe (som mange gerne vil gøre det til), og er man gift eller samboende, så falder hammeren hårdt økonomisk.
Som udgangspunkt vil du få lidt over 13.000 kr om måneden FØR SKAT. Og alt efter din partners indkomst, formue mm, kan de trække yderligere....hvilket ret ofte giver de der 7000-9000 kr om måneden, som altså ofte er mindre end hvad en almindelig kontanthjælpsmodtager får.
Kommunerne er ofte RET dårlige til at informerer klienterne om økonomien i forbindelse med førtidspension når man har samlever, eller om brøkpension osv. RET mange er blevet temmelig overraskede på den grimme måde.
Det er altså ikke helt korrekt, Helenekr.

Er man gift og på kontanthjælp, så får man mindre end på førtidspension... i værste fald INGENTING.

Er man enlig, får man også mere i førtidspension end på kontanthjælp.

Jeg forstår ikke, hvor du har fundet de oplysninger henne.

Men jo, det er absolut IKKE et liv i sus og dus på hverken førtidspension eller kontanthjælp.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 13:08   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte12 Se meddelelser
Det kan godt være at jeg spørger meget men det er ikke for almindelige mennesker altid at forstå lovgivningen.
Hvad så med fagforening og a kasse det betaler jeg jo stadig til også efterlønsbidrag skal jeg blive ved med det?
Jeg er godt klar over at man ikke bliver rig af at få pension men det kan da ikee være rigtigt at man skal gå fra hus og hjem fordi at sygehuset har lavet en fejl.
Jeg synes, du skal tale med a-kassen OG fagforeningen om, hvordan du skal forholde dig.

Nogle fagforeninger har nedsat kontingent til pensionister og en masse tilbud.

Mht. efterlønsbidrag så afhænger det jo af din alder og det antal år, du allerede har indbetalt til. Så det må du lige regne lidt på. Det ville jo være smart, hvis du kunne få sat indbetalingerne i bero og stadig nå at være 100% sikker på, at du når at få indbetalt det lovpligtige antal år.

Ellers er der mulighed for at få det indbetalte beløb udbetalt på et senere tidspunkt.

Men tal med fagforeningen om det.

Det er dog en masse ekstra uvished, du står i.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 14:01   #13
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Har jeg forstået dette rigtigt?

Plejer folk på førtidspension at beholde medlemskab af a-kasse og hvorfor? Kan det være noget godt ved det?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 14:06   #14
gitte12
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitte12 er ny på vejen
jeg vil tage kontakt til min fagforening og høre hvad jeg skal gøre- Er der nogen regler om hvad man kan få af hjælpemidler til hjemmet?
Da jeg talte med kommunen om det første gang spurgte de hvad jeg havde brug for og jeg sagde at jeg gerne ville have at der blev kigget på højden af køkkenbord
men de sagde bare at det var helt sikkert ikke noget at de gik ind i ,men anden gang sagde de at det ville de se på når de kom på besøg. Er der nogen der har erfaring med hvordan man skal forholde sig ?
Tusind tak for hjælpen mvh Gitte12
gitte12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 14:28   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Har jeg forstået dette rigtigt?

Plejer folk på førtidspension at beholde medlemskab af a-kasse og hvorfor? Kan det være noget godt ved det?
Næ, ikke plejer, men ved en midlertidig pension/pension med kontrol, så er det nok bedste at være på den sikre side.

Ved en almindelig førtidspension udmelder man sig af a-kassen og får sine efterlønsindbetalinger udbetalt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 14:29   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte12 Se meddelelser
jeg vil tage kontakt til min fagforening og høre hvad jeg skal gøre- Er der nogen regler om hvad man kan få af hjælpemidler til hjemmet?
Da jeg talte med kommunen om det første gang spurgte de hvad jeg havde brug for og jeg sagde at jeg gerne ville have at der blev kigget på højden af køkkenbord
men de sagde bare at det var helt sikkert ikke noget at de gik ind i ,men anden gang sagde de at det ville de se på når de kom på besøg. Er der nogen der har erfaring med hvordan man skal forholde sig ?
Tusind tak for hjælpen mvh Gitte12
Du kan evt. prøve at bruge søgefunktionen her på siden, eller på Google, så kommer der en masse her fra k10.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 14:32   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang hjælpemidler....

Jeg ved ikke hvor meget forskel der er på de forskellige kommuner i hvordan de gør tingene..

I min kommune der sender de en ergoterapeut ud til en og hun/han kigger så på alle ens behov og ud fra det bliver der søgt efter de ting man har brug for...

Du bør henvende dig på kommunen og sige at du skal tale med hjælpemiddelsafdelingen..

Hvis du skal søge et hjælpemiddel....så gør det skriftligt og bed om at få et evt afslag skriftligt...

Du kan så efterfølgende klage over dette afslag..

Der er jo ved at være meget tomt i kommunekasserne....så man kunne godt mistænke dem for at sparer lidt i netop denne afd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 15:14   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er altså ikke helt korrekt, Helenekr.

Er man gift og på kontanthjælp, så får man mindre end på førtidspension... i værste fald INGENTING.

Er man enlig, får man også mere i førtidspension end på kontanthjælp.

Jeg forstår ikke, hvor du har fundet de oplysninger henne.

Men jo, det er absolut IKKE et liv i sus og dus på hverken førtidspension eller kontanthjælp.
Tænkte mere på mig selv, der fik 9800 kr på kontanthjælp som enlig, og som den gang kunne læse mig frem til, at folk blev straffet når de var gift og ofte fik endnu mindre udbetalt end mig når de blev førtidspensionist, blot fordi de var gift. Eller på Omar der gik flere tusinde ned, da han røg på brøkpension og pludselig fik mindre end på kontanthjælp
Men det er meget normalt at en alm enlig kontanthjælpsmodtager får mere end en gift førtidspensionist.

Træls.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension med kontrol og A-kasse Reika Alt det andet 3 19-04-2013 18:04
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
Pension med kontrol. picasso At søge førtidspension 12 15-12-2011 16:56
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension