K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2016, 11:37   #1
Muldvarpen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Muldvarpen er ny på vejen
Journalnotater! Kan kommunen ændre i dem?

Jeg har forgæves prøvet at finde ud af om Københavns Kommune kan ændre i journalnotater med tilbagevirkende kraft, uden at det fremgår som en ændring med ny dato.

Er der nogen her der ved om de kan gå ind og ændre i journalnotaterne for at få det til at se ud som om at de har skrevet noget tidligere end de har?

Jeg ved godt at de ikke må, men kan de?

Jeg håber jeg har placeret dette spørgsmål det rigtige sted, ellers er admin meget velkommen til at flytte det.
Muldvarpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 12:08   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ligger der helt rigtige sted..

Jeg ved at alt de laver i ens journal via en computer...det bliver logget i en log...sådan at kommunen altid kan gå tilbage og se hvem og hvad der er lavet..

Spørgsmålet er så bare om dette kan ses i ens journal...feks ved aktindsigt...det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide..

Måske der sidder en nuværende eller tidligere sagsbehandler herinde som ved dette og lige vil fortælle os det.

Umiddelbart vil jeg tro at når og hvis der skal laves ændringer i en journal....så sker det ved at tilføje ændringen som noget nyt og ikke ved at slette det gamle...

Vil så tro at det kun er det nye der kommer med i en aktindsigt...

Men håber der kommer en som ved bedre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 12:17   #3
Muldvarpen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Muldvarpen er ny på vejen
Tak, jeg tænker også at de lige kan opfinde et såkaldt "internt arbejdsdokument", som jo så ikke er "logget" og man derfor ikke kan se eller bevise at det er blevet lavet efterfølgende.

Ja, jeg håber også der sidder nogen med konkret viden om hvad der er muligt og ikke er muligt i det system Københavns Kommune bruger og hvad der er synligt når man får aktindsigt.
Muldvarpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 12:37   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muldvarpen Se meddelelser
Jeg har forgæves prøvet at finde ud af om Københavns Kommune kan ændre i journalnotater med tilbagevirkende kraft, uden at det fremgår som en ændring med ny dato.

Er der nogen her der ved om de kan gå ind og ændre i journalnotaterne for at få det til at se ud som om at de har skrevet noget tidligere end de har?

Jeg ved godt at de ikke må, men kan de?
Når man skriver et notat i kommunens journal, kan det gemmes på to måder.
-Man gemmer så der ikke senere kan komme ændringer eller tilføjelser, uden det bliver et nyt notat med ny dato.
-Man kan gemme som kladde, eks hvis man senere på dagen vil gå ind og redigere notatet.
MEN gemmer man på sidste måde, står notatet ikke åben til evig tid.
Systemet sørger selv for med jævne mellemrum at gå ind og omdanne disse kladder, med reelle stemplinger af det oprindelige tidspunkt hvor notatet er skrevet, til reelle notater.
Derefter kan man ikke tilføje uden at det bliver et nyt notat med angivelse af den reelle tid hvor det er skrevet.
Disse kørsler hvor man afslutter kladde notater, er højst et par dage efter notatet er påbegyndt, nogle gange endda kun timer.

Så svaret er:
Der kan rettes kort efter et notat er skrevet, såfremt det kun er gemt som kladde, og kan hvis det er rigtigt gemt ikke rettes.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 12:46   #5
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muldvarpen Se meddelelser
Jeg har forgæves prøvet at finde ud af om Københavns Kommune kan ændre i journalnotater med tilbagevirkende kraft, uden at det fremgår som en ændring med ny dato.

Er der nogen her der ved om de kan gå ind og ændre i journalnotaterne for at få det til at se ud som om at de har skrevet noget tidligere end de har?

Jeg ved godt at de ikke må, men kan de?

Jeg håber jeg har placeret dette spørgsmål det rigtige sted, ellers er admin meget velkommen til at flytte det.
Ja, der kan ændres/redigeres i journalnotater.
De steder jeg har arbejdet, var det en jurist eller leder der så loggede ind, ændrede, og satte navn på.
I De kommuner jeg har været ansat i, har sagsbehandlere ikke måtte ændre/redigere.
Selvfølgelig tilføje, men ALDRIG trække fra.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 13:08   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil de ændringer som en evt leder eller jurist laver fremkomme i en evt aktindsigt for borgeren.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 13:13   #7
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Vil de ændringer som en evt leder eller jurist laver fremkomme i en evt aktindsigt for borgeren.
Nej, det vil det ikke fremkomme.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 13:53   #8
Muldvarpen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Muldvarpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Ja, der kan ændres/redigeres i journalnotater.
De steder jeg har arbejdet, var det en jurist eller leder der så loggede ind, ændrede, og satte navn på.
Det at du skriver at lederens/juristens navn var sat på, vil det sige at det på den måde fremgår at der er lavet en rettelse? Og vil dato/tidspunkt være synligt?

Er det bl.a. i Københavns Kommune du har arbejdet, hvor det var sådan?

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Når man skriver et notat i kommunens journal, kan det gemmes på to måder.
-Man gemmer så der ikke senere kan komme ændringer eller tilføjelser, uden det bliver et nyt notat med ny dato.
-Man kan gemme som kladde, eks hvis man senere på dagen vil gå ind og redigere notatet.
MEN gemmer man på sidste måde, står notatet ikke åben til evig tid.
Systemet sørger selv for med jævne mellemrum at gå ind og omdanne disse kladder, med reelle stemplinger af det oprindelige tidspunkt hvor notatet er skrevet, til reelle notater.
Derefter kan man ikke tilføje uden at det bliver et nyt notat med angivelse af den reelle tid hvor det er skrevet.
Disse kørsler hvor man afslutter kladde notater, er højst et par dage efter notatet er påbegyndt, nogle gange endda kun timer.

Så svaret er:
Der kan rettes kort efter et notat er skrevet, såfremt det kun er gemt som kladde, og kan hvis det er rigtigt gemt ikke rettes.
Ved du om det om rettelserne vil fremgå af jounaliseringslisten(aktlisten)?

Sidst redigeret af Webmaster; 30-07-2016 kl. 16:18. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Muldvarpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 14:46   #9
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muldvarpen Se meddelelser
Det at du skriver at lederens/juristens navn var sat på, vil det sige at det på den måde fremgår at der er lavet en rettelse? Og vil dato/tidspunkt være synligt?

Er det bl.a. i Københavns Kommune du har arbejdet, hvor det var sådan?
Det fremgik hos os, hvem der havde rettet.
Nej, har ikke været ansat i Københavns Kommune.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 14:54   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muldvarpen Se meddelelser
Ved du om det om rettelserne vil fremgå af jounaliseringslisten(aktlisten)?
Rettelser fremkommer som tilføjelser i nye selvstændige notater og fremstår således som et nyt notat og ikke en rettelse.
Der kan IKKE rettes i et allerede gemt notat, heller ikke via en leder, kun komme tilføjelser.
(Københavns kommune)
Ifølge data tilsynet er dette den korrekte fremgangsmåde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension