K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2009, 14:27   #1
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
retningslinjer for hvad der nu skal ske

hej!
så har jeg desperat brug for jeres hjælp igen
jeg er stadig på kontanthjælp og har lige afsluttet et kursus på 3 mdr.for syge kontanthjælpsmodtagere, mens min sagsehandler ventede på lægepapir fra ringe rygcenter, nu er de endelig landet hos min sagsbehandler. den lyder på hybermobilitetssyndrom og evt hvirvelsøjlegigt, som skal undersøges på Reumatologisk.Jeg er idag indkaldt til møde den 15. juli, nogen der har nogle gode retningslinjer for hvad jeg nu kan forlange der skal ske, min sagsbehandler har snakket om endnu et kursus... men det har jo intet med en afklaring at gøre. hvor længe kan de trække det ud, inden der sker noget.? jeg har fået en tid på rygcenteret på OUH den 14. maj 2011.... lidt lang tid til. det er jo rigeligt svært at få det hele til at hænge sammen, jeg kan mærke jeg kommer længere og længere ned i et sort hul. er træt konstant, tuder, er på dep piller.. men syns ik det hjælper, jeg har det bare så skidt. jeg tager tradolan for at kunne holde mine smerter ud.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:31   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Carina.

Lyder helt forkert. Du er på kontanthjælp? Men går på kursus for syge kontanthjælpsmodtager?
Hvad siger din læge? Du er ikke sygemeldt?

Hæng på, der kommer flere råd.

Mange hilsner Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:45   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have opdateret din ressourceprofil med de nye oplysninger.

Denne skal så indeholde en plan for det videre forløb... inkl. dine egne kommentarer om, hvordan dit kursus forløb, eks. hvad måtte du opgive, hvad kunne du, smerter, træthed, nattesøvn, restituering, hjemmeliv osv.

Der skal være et nøje beskrevet formål med at sende dig igennem endnu et forløb, hvor der konkret skal peges på, HVAD der skal afprøves, og hvilke skånehensyn der skal være osv.

Dine egne ønsker skal også inddrages i planerne for din fremtid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 15:14   #4
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
jo jeg er sygemeldt, men borgere på kontanthjælp må jo stadig ikke gå hjemme, derfor blev jeg placeret på den tossefabrik, hvor vi så malede og havde lidt træning på maskiner, samt kostomlægning, nu snakker hun så om endnu et forløb som varer 6 mdr.. det er det samme... en masse latterlige kreative ting, som jo ikke afklare mig, men bare får mig ud af huset, så jeg ikke sidder hjemme. føler det som om jeg bare skal gemmes væk, og de ikke ved hvad de skal stille op med mig, har været i en arbejdsprøvning fra reva huset, den var ikke særlig sucess fuld. da jeg kun magtede ca 3½ time om dagen.jeg blev afmeldt som urevaliderbar dengang,da lægen på ringe rygcenter tilbage i 06 skrev der var en væsentlig psykosocial komponent, det viser sig bare, efter de nye lægepapir-også fra ringe, men en anden læge, at det slet ikke passer. min egen læge har hele tiden skrevet, jeg ikke vil kunne klare fuldtidsjob osv. jeg er jo sygemeldt på kontanthjælp, da kommunen ikke fik mig afklaret færdig på sygedagpenge på de 52+26 uger, de ellers havde til det, så de lukkede kassen den 3. marts- hvor jeg så røg på kontanthjælp og ud i det kursus i 3 mdr.

Sidst redigeret af carina36; 07-07-2009 kl. 15:21.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 17:56   #5
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Hmm det kan jeg ikke forstå????? Min Kæreste har gået sygemeldt siden februar, på kontanthjælp, der er da ikke nogen der har snakket om at han ikke må gå hjemme!!!
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 22:07   #6
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
nå- så har han nok været heldig... ellers er der forskel fra kommune til kommune. den dag jeg søgte kontanthjælp, fik jeg besked på at starte på det kursus 4 dage senere, selv om jeg er en match 5
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Retningslinjer for arbejdsprøvning LarsV Spørgsmål ang fleksjob 1 31-08-2012 02:07
Retningslinjer for notatpligt i sager i Ankestyrelsen gunvor Et godt link! 0 16-06-2011 10:18
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Retningslinjer vedr visitation og individuelt kontaktforløb Ninja Et godt link! 0 27-09-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension