K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2008, 13:37   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan ikke gennemskue det med §34 for samboende, men kan du ikke prøve at søge på siden her og se, om der skulle være noget.

Det er forskelligt, hvor fleksere kommer fra.

Nogle er i beskæftigelse og får lavet deres ordinære job om til fleksjob, andre har været på sygedagpenge, men ellers er det vel typisk match 4 eller 5.

Jeg er ikke stødt på noget lovmæssigt om, at man skal komme fra det ene eller andet for at få fleks.


__________________________________________________ ______________

Systeminvalid har allerede svaret på det, tror jeg.

Det er da det, du spørger om igen, ikke?

Citat:
Grænsebeløbet for §34 i 2008 er 2400kr
http://www.bm.dk/sw23441.asp
Det der tæller med i §34 udover husleje, er varme og strøm og muligvis indboforsikring og licens, minus boligsikring.
Man må formode I deler udgifterne ligeligt. Så hvis din andel af udgifterne overstiger 2400kr er du berittiget til §34.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2008 kl. 03:36. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2008, 14:37   #12
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
åh, tak

Grunden til at jeg spørger er at økonomi-sagsbehandleren sagde at jeg var på grænsen til at kunne få ekstra .. jeg ligger imellem 3000-3500 i husleje, så der er ikke så meget grænse over det, som jeg ser det ..hmm (altså min del af huslejen)

Indbo, og licens tæller ikke kan jeg så fortælle .. og gør vand af en eller anden årsag heller ikke
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 12:43   #13
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Så har jeg fået brev, jeg får 800 kr efter §34 - El forbrug satte de som et skøn, da jeg ikke kan fremvise en regning endnu

Er de ekstra penge skattepligtige?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 13:16   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken hurtig sagsbehandling... for en gangs skyld.

De 800 kroner er IKKE skattepligtige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 14:53   #15
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Er også helt overrasket over hvor hurtigt det gik

Men var så heller ikke min normale økonomi-rådgiver som lavede udregningen m.m. .. hun er sgu ikke for hurtig, og har meget fravær = lang behandlingstid

Det væreste er at efter 6 mdr, så ryger de 800 kr igen, fordi jeg bor sammen med min kæreste .. mærkelige regler
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 15:38   #16
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Har hørt noget om at man når man har bodet sammen i 5 år at man så tæller som gift i det komunale system. Men nu ved jeg ikke hvor længe i har bodet sammen. Og har i børn, for det har også noget og sige. Og nej, man kan ikke få dagpenge når man har været på revaliderings ydelse, da dette er fra kommunen og derfor er man kun beretiget til og søge om kontanthjælp.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 16:44   #17
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har da heller ikke snakket om dagpenge..

Vi har ikke boet sammen så længe, så vi tæller ikke som gift, blot som samlevende.. men synes ikke reglerne er helt logiske, for så længe vi bare er samlevende har min kæreste jo ingen forsørgerpligt overfor mig, men alligevel bliver jeg/ham ramt økonomisk. Og vi har ingen børn
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 17:41   #18
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Færdselsuheld, jeg har fået dagpenge efter endt uddannelse på revalidering. Jeg ved så ikke om det er fordi, jeg har været medlem af a-kasse under hele uddannelsen. Men det kan lade sig gøre at få det.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 20:14   #19
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Jamen kan jo være kommunen der ar snydt mig, for fik afvide af når man er i kommunen's system og så stopper så er man kun ret til kontanthjælp, står sågar i mine papir. og før jeg gik igang med min revalidering havde jeg kun 3 måneder på sygedagpenge. SÅ hvis nogen er jer herinde kan sige mig og de har gjort noget de ikke burde vil jeg da gerne vide det

Men måske det er fordi du blev færdig, jeg måtte stoppe fordi jeg ikke kunne holde til det, og blev så sygemeldt igen, men altså på kontanthjælp

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2008 kl. 03:30. Årsag: Ingen grund til at lave 2 indlæg lige efter hinanden...derfor er de slået sammen..brug venligst REDIGER for tilføjelser til indlæg
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 20:31   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har kigget med her på sidelinjen og har undret mig lidt over, hvordan folk efter endt revalideringsydelse pludselig er på kontanthjælp....

Har kigget lidt i loven, der står bla. at man kan forlænge revalideringsydelse, hvis man er forhindret i at følge jobplanen, så.... :

Loven om udbetaling af revalideringsydelse: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30304#K6

§ 53. Revalidenden har kun ret til revalideringsydelsen, hvis den pågældende følger jobplanen.

§ 54. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen ved kortvarige afbrydelser i revalideringsforløbet, der ikke har betydning for at gennemføre jobplanen med hensyn til mål og indhold.

§ 55. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen, når den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption efter reglerne i lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v.


Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension