K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2009, 22:09   #11
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Desværrer ikke Ida med mindre det lige er blevet ændret - falder jeg også igennem der. Svær hypermobilitet og funktionsfejl mellem korsben og hofte, stive fingre, nedsat gangfunktion er ikke på listen........det er derfor det er så svært at forstå at jeg spises af med ingenting når varig vedligeholdelses træning er en nødvendighed.

Lige et skulderklap til jer alle sammen her!
Har lige gennemlæst forskellige sider hvor er I dog rare og medfølende ved hinanden - hvor er det dejligt livsbekræftende at læse. Og af stor betydning at kunne skrive de chokerende oplevelser - læsse af - man oplever i det system. Jeg har selv arbejdet med mennesker - selv gjort meget ud af ikke at oveskride andres tærskel. Hvordan kan det være at man som syg skal opleve at blive talt grimt til, blive jordet idet man træder ind døren. Opleve at man som et voksent menneske bliver kørt ud af fatning. Overfuses. Endda bag låste døre. Fejl på fejl der kører videre i systemet som ikke rettes op m.m. Hvordan kan så iskolde personer derefter gå ud af døren og hjem, og være et kærligt familiemenneske.............jeg tror det ikke, medmindre vi, klienterne, rangere langt nede i deres verden.... .............
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 23:03   #12
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Ametyst
Der er måske noget der stadig hedder "motion på recept" som din læge kan indstille dig til og der er fysiaterapi tilknyttet.
Tag lige lægen med på råd

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 11:26   #13
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
måske

Hej

Kender ikke tilbudene i region Sjælland - men en mulgihed kunne være om der fandtes en selvstændg institution med regional eller kommunal overenskomst. Her i Aalborg har vi noget som hedder Lejbjerg centret hvor man som pensionist med med varig funktionsnedsættelse kan henvises - det er et aktivitetscenter - men men det har træningscenter som svømmehal med personale.

Måske noget tilsvarende er i dit område hvis du leder - i slagelse eller ringsted - du kan få Nt til kørsel efter gældende regler.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 20:38   #14
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Havde i dag en Visitator på besøg angående det vedligeholdelsestræning som der påstås ikke er mulig her i byen . Og at ingen andre har behovet .Har ventet en måned herpå efter mødet hos Borgmesteren samt Socialdirektøren. Blev ringet op en time før om at der kom en anden person end aftalt- og vi blev ret chokeret da vi spurgte til hendes faglige forudsætninger herfor : social og sundhedshjælper - vi har aldrig før oplevet at en visitator ikke har en uddannelse som enten ergoterapeut eller fysioterapeut.

Mine lidelser / problemer er varige og det er noget værre roderi - for viljen for støtte er ikke tilstede - og det hele er så falskt..............ikke at møde handling på noget så sårbart og vigtigt som at forhale yderligere funktionsniveau tab. ................

Det er så falskt at det er til at brække sig over.............
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 13:31   #15
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
endnu et afslag på træning

ja, så er der som forventet dumpet et nyt afslag ind på genop / vedligeholdelsestræning selvfølgelig har sagsbehandleren ferie.

Jeg kan bare selv træne i det nærliggende træningscenter!

Og kan jo selv transportere mig i min el- stol. - ja i godt vejr.

Spildt har henvendelser været til Karen Jespersen, borgmester, socialdirektør, skrivelser fra syghus, tidligere akter fra pensionssag, hele mit træningsforløb fra tidligere kommune på 2½ år, min egen læges indhentede kommentar.


Det har ikke været muligt at få ændret de mange fejl og udeladelser i referet fra træningsforløb sidste år. Og at disse senere blev brugt imod mig fra ankestyrelsen i 2008.

Kommunen har intet foretaget siden første henvendelse 2/2. og efter mit ildebefindende. Tiden er blot trukket ud og forhalet. Min læge skrev at det ikke har været muligt at træne selv og at jeg har behovet. Det er ikke brugt. Endda er man så fræk at skrive jeg blot skal cykle og at jeg er overvægtig. Det er nu 4 år siden jeg fik min el- stol fordi jeg ikke kan cykle grundet smerter og lidelse. Samt ikke kan bruge offentlig transport. Alt vendes på hovedet endnu en gang. Jeg har oveni pådraget mig hovedpine, . Sammen med de øvrige lidelser som gjorde at jeg fik varig træning i tidligere kommune.

Jeg er fanget op i at Sorø ikke har et tilstrækkeligt udbygget trænings tilbud - i forholdet til befolknings antallet og behov og at man har brugt privateget firma.Og at ingen har tilsyn hermed; det har Dukh fortalt. ingen fører tilsyn med om kommune har tilstrækkelige forhold.

Arrogant fortalte borgmesteren at der ikke er nogen i sorø der har behovet! Det kommer jo så aldrig frem.

Det er ikke muligt at få forståelse for at jeg med funktionsnedsættelser ikke magter at træne selv eller magter at træne et stort sted hvor der render alle aldre rundt. Samt der er behov for fagpersoner der ved noget om svær hypermobilitet.

Jeg ved at med de forudsætninger - ingen hjælp - at få får jeg ingen træning. Jeg har haft behov for hjemmetræning her i vinter.

Det bevirker så at jeg fastholdes i en ringe stand i mit hjem.

Til trods for at det er bekræftiget at jeg skal have livslang træning.

Kommunen har pligt til at undersøge alle muligheder efter alle paragraffer - intet er foretaget endnu en gang. Blot afvist. Tør ikke tænke på om når jeg engang skal have ny el -stol at de på samme måde ligegyldiggøres.

Med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser er ikke nok til at få træning i sorø - hvor meget skal der så til..............med overvægt som følge af nedsat gangfunktion og med en stofskiftesygdom oveni. Jeg håbede sidst at ankestyrelsen fangede dette op................er ved at opgive det hele........alt vendes på hovedet, og tilfældige udtalelser fra personer jeg aldrig har mødt bruges oveni. Sorø svigter i den grad arrogant.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 13:57   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Ametyst.
Det lyder forkert. Men da der foregår noget bag kulisserne håber jeg på at du kan træffes her på tråden de næste uger?

Jeg afventer lige nogle svar fra anden side, så kan det være jeg kontakter dig på PB? OK?

Hvis, måtte jeg evt.låne dine sagsakter i forbindelse med dine afslag til vedligholdstræning?

Læs følgende brevveksling fra Sundhedsministeren, Tidligere Veldfærdsminister og KL hvor det nævnes at det er et kommunalr ansvar at etablerer genoptræning, eller gå ud over kommunegrænsen for at modtage denne. http://www.hjerneskadeforeningen.dk/index.php?id=425

Jeg arbejder pt med Sorø kommune om deres ulovlige offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht RSL §3 stk.2

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-07-2009 kl. 14:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 15:00   #17
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej PHHMW

Tak for dine ord.

Har skrevet privat besked til dig. Jeg har intet at skjule...men svært ved at holde overblikket..

De bedste hilsner fra Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kørselsfradrag for kronisk syge og handicappede phhmw Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2013 22:04
Kronisk syge skal lære at passe sig selv keld60 Politik og Samfund 10 12-04-2012 18:10
Kronisk syge: lægen bruger halvdelen af tiden på disse buster Politik og Samfund 4 25-01-2011 12:03
Inspiration til kronisk syge.... phhmw Et godt link! 0 21-10-2010 21:36
Kronisk syge skal klare sig selv nå !!!! Stella Politik og Samfund 13 25-03-2008 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension