K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2014, 18:46   #31
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Leif Davidsen - det er ham jeg citerer i trådstarten.
Det var jeg klar over ... jeg så ham omtale sagen på TV.

Men det ændre ikke ved substansen i min pointe!


Leif Davidsens bibliografi synes heller ikke at åbne op for formildende omstændigheder ;-)

Ligesom Leif Davidsen, iflg. diverse udtalelser i den offentlige debat, ikke er ubekendt med, at aflytning og lempfældig omgang med data pågår.


Aflytning har en teknologisk side, som man ikke kan adskille fra den mere "bløde" diskussion omkring, hvorvidt aflytning (= tilgang til og opsnapning af data) pågår eller ikke pågår og i hvilket omfang demokratiet og IKKE-demokratiet ønsker den udført.


At et par læger er inde og snuse i patientdata hos patienter, som de ikke har i behandling eller der - evt.iflg. eller imod vedtagede procedure - udleveres patientoplysninger til tredjepart, fx mhp. "udringning", er den mindste del af den diskussion, ligesom den del systemteknisk "blot" er hidhørende til et rent brugerniveau i betjeningen af de registrerede data.

Hvis først Snowden-alike-typer systemteknisk og systematisk går på banen, så er mit gæt, at der formodentlig er adgang til meget mere: tys-tys rundt omkring ... ligesom data i så fald kan havne hvorsomhelst ... det kunne fx være hos N S A og andre tvivlsomme foretagender eller hos en advokat, som det fx er illustreret i Stieg Larssons (fiktive) roman: The Girl Who Kicked the Hornet's Nest, hvor psykiateren Peter Teleborian får røven på komedie for sammen med statsorganer at have konspireret imod patienten.


Konspiration imod en borger eller grupper af borgere er naturligvis altid en alvorlig sag, der kan forfølges strafferetsligt, og i sidste ende, med afsæt i et strafferetligt medvirkensansvar, måske endda ende med at vælte en ansvarlig minister ligesom andre tiltag kan komme på tale.

Tænk blot på: Tamilsagen med daværende justitsminister Erik Ninn-Hansen i hovedrollen i en Risretssag ... http://da.wikipedia.org/wiki/Tamilsagen


For at binde sløjfen tilbage til Leif Davidsen, så kan jeg slet ikke forestille mig at Leif Davidsen, mangler hverken viden eller fantasi til at forestille sig mulige og umulige senarier, hvor også sundhedsdata kunne være i spil ... og måske endda med det afsæt ville kunne skrive en (fiktiv) roman med fx Sundhedsministeriet, Sundhedsstyrelsen og nogle tvivlsomme personager som omdrejningspunkt ... for i det fiktive univers er meget tilgængeligt ...

Og fiktion eller ikke fiktion ... så vil en vis fakta-forankring formodentlig næppe medføre en egentlig forringelse af den kunstneriske side ...

Journalist Ken B. Rasmussen fik vist i øvrigt solgt nogle bøger på det seneste ... selv om visse områder af værket skulle være skrevet med et ikke nærmere defineret afsæt i fakta ... hvor meget fakta der således er tale om, det vil efterforskningen der pågår formodentlig afdække ... men indtil videre ser værket da allerede ud til at have væltet en del kegler ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension