K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 08:23   #1
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Magnet til ryggen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg var lige et smut inde på netdoktor og genså denne tråd, om stivgørende operation ved spondylolistese:
http://www.netdoktor.dk/interactive/...p?f=98&t=19536
puhaa!! i mit tilfælde så havde jeg også en frem af glidning. som trykkede på nerven til mit ben.så en op var et must. men vil give vovse og marianne fuldstændig ret.du skal kun få lavet den OP hvis der ikke er andre udveje.der er nogen der får et bedre liv med en stivgørende.. men fleste delen får det altså ringere

og hvis kirurgen ikke mener du får gavn af det. så ville jeg absolut ikke gøre det!

vovse: det var en grim en du havde fundet der!

ps. hvad er det for en magnet du bruger?
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 11:31   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
vovse: det var en grim en du havde fundet der!

ps. hvad er det for en magnet du bruger?
Ja, den er grim, men inden de lavede debatten om var der en, der var meget værre.

Den magnet jeg bruger er her, det er magnetfolien på 7 cm, ca. midt på siden:
http://www.helsebixen.dk/shop/magnet...ger-472c1.html

De kan godt være et par dage om at få den sendt, men til gengæld sender de gratis, det gør de ikke herfra: http://vello.dk/category/produkter-1...FdB3cAodgVgAUw

Zoneterapi kan også være godt, evt. hvis du kender en der forsøger sig lidt med det.

For mig er det vigtigste, at få musklerne i området til at slappe af.

Når man har et problem et eller andet sted i kroppen, så er det helt normalt, at man spænder musklerne i dette område, og på den måde bliver der nemt skabt en ond cirkel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 15:29   #3
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
vovse

syntes virkelig det lyder skræmmende specielt når man selv har fået lavet sådan en OP.håber eddermame de har gjort deres arbejde ordentligt..

tusinde tak for links.skal helt sikkert prøve sådan en ryg fætter ting
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
vovse

syntes virkelig det lyder skræmmende specielt når man selv har fået lavet sådan en OP.håber eddermame de har gjort deres arbejde ordentligt..

tusinde tak for links.skal helt sikkert prøve sådan en ryg fætter ting
Ja, det er skræmmende.

Så vidt jeg husker har du skrevet om, at du tidligere har været hos kiropraktor p.g.a. ryg-problemer.
Men fik du ikke taget røntgenbilleder af ryggen først?

Hvor længe har det kunnet påvises på røntgen, at du har en fremadglidning, eller evt. "blot" arcolyse, altså brud på hvirvelbue?

Jeg spørger fordi jeg engang forstod på en neurokirurg, at de har bedst erfaring med gode resultater ved et kort forløb, altså hvor der er gået kort tid fra problemet er startet og så til, at operation har været nødvendigt.

For mit vedkommende kan arcolysen ses på røntgen fra jeg var 22 år (dengang blev der ikke lavet funktionsoptagelse så man kunne ikke se, at hvirvlen gled), jeg sygemeldte mig og røg ind i systemet da jeg var 31 år, og fik fp et par dage før jeg fyldte 46 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 21:11   #5
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
huha tror første gang jeg havde problemer med ryggen var da jeg gik i 7 klasse..mener der blev lavet røngten der og jeg blev undersøgt.det eneste jeg husker fra den gang var at de sagde min ryg ikke var god og jeg skulle nok ikke satse på at blive beton arbejder(senere blev jeg brøndborer) også igen da jeg var omkring 20år blev der også taget røngten billeder. men nu når jeg tænker over det.så blev der aldrig rigtig stillet en diagnose hvad der egentlig var i vejen med min ryg

jamen øhh du har forhåbentlig ikke kæmpet for fp fra du var 31 til du blev 46??
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 22:51   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
huha tror første gang jeg havde problemer med ryggen var da jeg gik i 7 klasse..mener der blev lavet røngten der og jeg blev undersøgt.det eneste jeg husker fra den gang var at de sagde min ryg ikke var god og jeg skulle nok ikke satse på at blive beton arbejder(senere blev jeg brøndborer) også igen da jeg var omkring 20år blev der også taget røngten billeder. men nu når jeg tænker over det.så blev der aldrig rigtig stillet en diagnose hvad der egentlig var i vejen med min ryg

jamen øhh du har forhåbentlig ikke kæmpet for fp fra du var 31 til du blev 46??
Jeg undskylder også.

Jo, det har jeg sådan set.

Da jeg sygemeldte mig i 1995 var der ikke noget der hed fleksjob.

Inden jeg sygemeldte mig forsøgte jeg selv med uddannelse, tog nogle HF fag i 1988, som jeg så byggede videre på nogle år senere.
Da jeg gik på VUC i 1988 oplevede jeg hvordan min ryg fik det værre i løbet af efteråret, og måtte af og til blive hjemme eller gå tidligt hjem. Jeg endte så med, at trække stikket ud i en uge, i et forsøg på, at få min ryg på ret køl igen.
Og så gik resten af skoleåret faktisk ok.

Da jeg gik på VUC nogle år senere, stadig på eget initiativ, endte jeg med, at måtte vælge et fag fra, ryggen kunne simpelthen ikke klare de ca. 20 timer på skolebænken pr. uge.
Jeg ville hellere gøre det ordentligt med nogle få fag end jeg ville gøre det halvdårligt med flere fag.

Da jeg så røg på sygedagpenge var kommunens første krav, at jeg skulle på VUC, for at få de fag jeg manglede for at kunne tage en uddannelse til ergoterapeut (mit eget uddannelses-valg).
Timetallet lå klart over det jeg havde gode erfaringer med, og det gik da også hurtigt galt.


Dengang oplevede jeg nogle gange, at det føltes som om, at noget låste i min lænd.
Når dette skete, så gik der en uge hvor jeg ikke kunne ret meget andet end at ligge i min seng.
Derefter en uge hvor jeg kunne være oppe i knap en halv time af gangen. Jeg vraltede vist nærmest som en and.
Derefter en uge hvor jeg begyndte at kunne gå hen på svinget med hunden og hjem igen.
I den 4. uge kunne jeg agere normalt, men med en fornemmelse af svaghed i området.

Og den slags episoder prøvede jeg jo at undgå.

Første gang jeg var gravid, i 1996, gik de første 3 måneder på ovenfor beskrevne måde. Men siden har jeg heldigvis ikke oplevet det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 08:18   #7
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
ja ok. det er dælme længe og gå også uden noget resultat faktisk.du har selvfølgelig fået din FTP.men har også været en lang kamp. men det er da dejligt du er kommet ud på den anden side og nu kan gå lange ture med vuffer må ikke have været sjovt at lænden låste også man er sengeliggende der er bare ikke noget værre.. men det må da have set lidt sjovt ud at du gik rundt som Andersine
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."

Sidst redigeret af Trex; 19-10-2012 kl. 08:29.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 10:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
.. men det må da have set lidt sjovt ud at du gik rundt som Andersine
Tjaaa, det kan godt være det så sjovt ud, men det var det dælme ikke.

Ja, det har været en lang og drøj kamp, så jeg nyder min frihed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 21:15   #9
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
vovse

det var bare gas. håber ikke du tager det ilde op
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 21:26   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
vovse

det var bare gas. håber ikke du tager det ilde op
Overhovedet ikke, det var derfor jeg brugte denne:

Vi har vel alle sammen prøvet, at et eller andet gjorde naller så det gjorde noget, men at det samtidig så så sjovt ud, at andre ikke kunne lade være med at grine.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skruer i ryggen (lænd) energizer Den nyttige viden vi alle har 5 02-01-2012 22:54
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
hjælpemidler til lænden/ryggen tije Dit og Dat 35 23-02-2010 16:14
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension