K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2015, 07:37   #1
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Dreng og fritidsjob

Har lige et hurtig spørgsmål ..

Jeg har en 15 årig der tjener op til loftet på hans frikort ..

Nogen påstår at tjener han får meget kan jeg miste børnepengene ..altså dem hver mdr fra faderen ,.12.. Kr .

Da jeg ikke er god til at søge på nettet er jeg i tvivl om det er rigtig der er en grænse .

Det skal siges vi har fælles forældremyndighed ,aldrig har været i stats forvsltningen og selv finder ud af det m.børnrpenge .som han overfører efter aftale ,,,
Og hvis han mangler noget ekstra mv ..

Får ingen boligsikring eller andet ..kun de ca. 910 kr mdr i ungeydelse

Må han tjene det han vil også selvom han når over frikort el.er der en grænse ?
Synes da kun det er fint han vil og kan ,


Mvh stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 08:17   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hvis din søn tjener mere end "frikortet" bliver han jo ganske almindelig skattepligtig, så sørg' endelig for at forskudsregistrere så der ikke kommer et skattesmæk året efter.

Hvis jeg husker rigtigt, så er børnepengene fra faderen faktisk skattepligtig hos barnet, men da barnet ofte ingen - eller kun lille - indtægt har, kommer man stort set aldrig til at betale skat af beløbet.

Hvis dette således er gældende, skal I netop være opmærksomme på hvor meget din søn tjener, fordi både denne indtægt samt børnepengene tæller med i frikortets værdi.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 08:25   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Fleks10

Tusind tak for svaret ,,

Jeg tænker bare ,faderen og mig aftaler selv beløbet - hvordan og hvorledes og det " vedkommer " sådan set ingen ,skal ikke misforståes . Men kommunen trækker dem ikke som ved min mand der betaler til en .det går automatisk .

Pt regner vi ikke med kommer over frikort ,men der kommer sommerferie og så kunne det tænkes .han er lidt af en arb.narkoman der har fundet ud af job gir penge og goder
På alm hverdag er det ikke mere end skole passes ,men så er der den her uge 7 ..påskeferien mv..og så kunne det være han kom derop .

Vil bare være forberedt .måske er det bedst at sige til ham , han ikke må kommer over frikort for at være sikker

Ungeydelse de 910 kr kunne jeg i nød godt undvære en periode , men det er ikke rart den pludselig bare forsvinder ...

Vil hellere være forberedt ,derfor spørger jeg ...

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 08:37   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er kun den del af børnebidraget som overstiger normalbidraget som er skattepligtigt og vil fremgå af barnets årsopgørelse såfremt skat er oplyst om aftalen.

Faren kan jo også trække børnebidraget fra i skat 1141kr pr. Mdr.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1789485&vId=0
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 10:00   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Gisne

Jeg mente faktisk ikke det reelt var ret meget man kunne trække fra,,fra børnebidrag ...jeg vil lige spørge om han skriver det på faderen ..aner jeg faktisk ikke ,,ikke noget jeg har tænkt over

Han har jo fået lavet e boks nu her ( skulle han ) hvor lønsedler også er ...men direkte skatte og forskuds opgørelse kan jeg kkke mindes at ha set .som vi får ..
Det vil jeg lige undersøge ..
Fader betaler ofte en del mere end han skal, efter hvad der sker og han skal..men det kommer vel ingen ved .?

Det er inden for landbruget og han kan mere el.mindre få alle de timer han vil i fritid
Jeg mener det jo kun godt og ønsker ikke han får et skattesmøk ,han ikke er forberedt på ..synes alt det skat halløj er indviklet ,

Ved godt når han er 18 og på su er der andre regler .men det er der godt 2 år til ..


Mvh stribe FTP

Sidst redigeret af stribe; 09-02-2015 kl. 10:02.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 10:40   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ret beset skal det opgives til skat, men hvem skulle tjekke en privat aftale
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 10:48   #7
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg mener at der er et loft for hvad din søn må tjene, overskrider han det så kan det går ud over børnepengene,

Din X mand kan trække en god del af børnepengene fra, så spørg ham lige om han er obs. på det,

da det jo er en vigtigt sag. også nu hvor han betaler lidt ekstra til alt muligt andet.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 13:06   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Her noget om børnebidrag ud over normalbidraget.
http://www.familieadvokaten.dk/emner/374.html
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 20:13   #9
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Hvad din søn tjener har intet med de børnepenge du modtager at gøre hverken fra faren eller staten, der hvor din søns indtægt kan have betydning er hvis du modtager boligsikring og andre sociale ydelser hvor beregningsgrundlaget er husstandsindkomsten
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 07:16   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Sourceful

Jeg modtager ingen ting udover min FTP og ungeydelse ..

Nul boligsikring eller andre ting ..

Jeg ville bare være sikker på at det ikke kommer til at "svie" senere at han gerne vil arbejde ..det skal han jo ha lov til ,nu han er glad for det og kan se han får noget ud af det ...

MaNd

Jeg ville lige hive fat i min x mand og hører hvad han skriver på . Og om han gør det ..jeg tror det da ,men aner det reelt ikke ..selvom vi ingen har blandet ind i det i de 14 år der er gået nu , ville han jo være " dum " hvis han ikke trak det fra ...
STAMPE

1000 tak for link ,det vil jeg ind og studere ...

GISNE

JA REELT. Burde det jo ikke komme nogen ved ...når vi nu i alle de år har ordnet det selv indbyrdes ..det er en ordning vi begge har sat en ære i at holde ,modsat mange som kæmper indbyrdes og har bøvl . Det vil jeg ikke ødelægge .

Vi har begge kun tænkt på ham og han har 4 super forældre der vil ham det godt og gør alt for ham ...derfor skulle et fritids job jo så ikke gerne give problemer ..

Pt har han jo også holdt sig på frikort beløb eller lige under ..men så kommer sommerferie og andet og så kommer de let over - hvis han vil .

Skolen kommer først og det ved han godt ..

Tak allesammen for svarene og hjælpen


Mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension