K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 15:31   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
jeg syndes det miner om http://www.nychance.dk/

det var jeg i, og havde besøg i hjemmet 1-3 gange om ugen
jeg var meget i mod det, at skulle have en fremmede mand ind i mit hjem.

men jeg gjorde det, og det var ikke så slemt da jeg først var kommet ind i det, jeg skulle aktiveres 10 timer om ugen
manden var også flink da vi kom til at kende hinanden og han fandt ud af hvorfor jeg var på kontanthjælp

men det er grænseoverskridende at få besøg på denne måde, jeg følgte mig som en rigtigt bistandsbums, en som der bare ikke kunne finde ud af at stå op om morgen og bare skulle have et stort spark bag i
Jo, men for mig der jo har børn er det lidt sådan en hva nu situation.

På en dårlig dag ligner huset bunden af et abebur, er det nu sundt for børn??

På gode dage er her ordentlig og rent, så kan du da godt arbejde??

Den har jeg lige i baghovedet.

Og så vælger jeg selv, hvem der træder ind i MIT hjem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 16:55   #22
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmm, sidder og tænker at man måske skulle spørge Retspolitisk Forening om lovligheden af tvungne hjemmebesøg, for det er sq da at bryde loven om "hjemmets ukrænkelighed"... eller hur?

Eller ka' jeg så kun flygte ud på lokummet .... eller skal jeg have en privat aktør med derud

Hvis loven om hjemmets ukrænkelighed heller ikke gælder, ja, så pakker jeg altså en rygsæk og vandrer ud ad landevejen, for hvad f..... skal jeg så have et hjem for?

Det er hårdt nok i forvejen, så mere p.. med det her samfund, så melder jeg mig sq ud, og melder mig som sælger af "HUS FORBI"

I Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 står følgende i kap. 8 § 72.:

"Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelser, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse."

Altså, Boligen er ukrænkelig PUNKTUM!

Har selv Grundloven stående i reolen.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 30-01-2009 kl. 18:09. Årsag: Indføjelse af Grundlovsteksten
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 22:59   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kunne forestille mig, at de simpelthen vil benytte sig af, at mange mennesker ikke kender grundloven (går den, så går den-igen,igen).
Sidst jeg var i arb.prøvning hørte jeg det ofte, nærmest fremsat som en trussel, at "så må vi jo komme på hjemmebesøg".
På et tidspunkt blev jeg så spurgt (pænt) om, hvad jeg ville sige til at få hjemmebesøg, hvortil jeg svarede, at det var jeg ikke interesseret i, for det er MIT HJEM, og MIT FRISTED.
Så hørte jeg ikke mere om hjemmebesøg.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 23:17   #24
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hold nu op claus lort

Det er da utroligt, kender ikke loven særlig godt, men ...står der ikke noget om, at arbprøvninger og alt i henhold hertil skal være realistisk?
det er da ikke en skid realistisk at arbprøve folk i eget hjem...Fx indgår der ikke transport! der er ingen mennesker omkring(fx kan det jo være en issue), lige meget hvad, så kan man altså ikke opnå samme intensitet hjemme som ude og sidst men IKKE mindst, om man ikke kan komme udenfor sit hjem! Hvordan skal man så nogensinde få et job...? REALISTISK...UP MY A**...aj undskyld, men at nogen kan være så totalt hjerneforladte som nuværende regering, det er da skræmmende.
OH MY....Knus til alle herinde, Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 23:47   #25
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Tror det vil hjælp på fremgangsmåden de arbejder efter.

At oplyse de navne som vil tjene sin løn ved at skulle opsøge syge og ledige i deres hjem, og overtale dem til at møde op i tvangsaktivering.

Men sagen er enkel, hvis der ikke åbnes en dør op, meddeles det til kommunen, og kassen lukker i, indtil anden aktør bydes indfor eller der sker fremmøde efter ret og pligt.

Men anden aktør kan ikke nægte at samtalen bliver optaget, eller der tages billeder af personen. Der skal sættes hård mod hårdt, for det handler jo om penge.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 03:16   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror sq at kimse har ret i at den eneste måde vi kan få dem til at holde nallerene for vores hjem er at vi simpelthen sætter hårdt mod hårdt ..

De er i mit hjem jeg sætter reglerne , det vil sige at jeg optager samtaler og tager billeder som det passer mig (er helt sikker på at Webmaster kan arrangere et domæne hvor vi kan lægge de billeder op og samtaler) og altså hvad er det dog de vil ...


Vil de hjælpe med at rydde op lægge sokker sammen eller hvad ...

Altså jeg kan for min del kun sige at jeg ikke har råd til at holde døren lukket MEN hvis de alligevel kommer ja så vil jeg da få det bedste ud af det, nu kan jeg både stå op jeg kan lave mad og jeg kan få min datter ud af døren , problemet er at når jeg har været oppe i et par timer så er jeg klar til sengen igen og har ondt over det hele, jeg kan støvsuge halvdelen af huset så kan jeg ikke mere de næste mange timer og må tage det andet dagen efter...

Men det er sq struktureret ...

Men hvad med at vi lige lavede en lille guide til hvordan man modtager dem for hvis det bliver indført så slipper vi sgi nok ikke...

Forslag kan være

tag godt i mod dem når de kommer, spørg pænt om de kan hjælpe med vasketøjet kan de det bed om at de kommer to gange om ugen ...

Hiv kamerate frem tag et godt billede af dem (det gør vi jo med alle der komme ind af vores dør det kan vi godt lide )

Frem med optageren vi husker jo ikke så godt

Mænd skal helst åbne døren iført hvide beskidte underbukser, klø sig i skridtet helst med den hånd man straks efter rækker frem og siger goddag med (web`s forslag )

Vil man gader sig mod retslige efterspil så skriv indgang på eget ansvar kan evt pyntes med et billede af sig selv i de engang hvide underbukser ...


Så har vi bevist teorien om at vi lever som de tror og hvad så ... ??

Lige lidt seriøst igen grundloven Hyanna læg lige mærke til den her



Ergo vores fascistiske regering laver da bare en lov efter hvilket det er tilladt at genere borger i deres egne hjem ..

Det er helt hul i hovedet det her , det kan jo ikke give dem noget indblik i arb.evne at komme i hjemmet...

Det må ene og alene være for at de kan skrive i deres sag at borgeren bliver aktiveret så de kan hente deres refusion på 65 og ikke 35 , jeg har ikke noget at skjule men de kommer død og pine til at fortælle mig hvad det er de skal i mit hjem hvad formålet er med det , og hvad det skal munde ud i , kommer de med ting til mig som jeg skal lave , så må de komme med dem hver gang jeg skal lave noget , mit hjem er ikke stort nok til opbevaring og kan de skaffe mig ti timer aktivering i hjemmet så må de vel også kunne skaffe mig ti timers fleksjob i hjemmet som jeg kan klare ikk ?
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 03:22   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske et kæmpe skilt: HUNDEN BIDER!!!

Og se, om man kan låne en stor hund...

Den DANSKE regering er åbenbart den ENESTE regering, der IKKE vil sætte retssikkerheden højere. SUK!!!

USA, England osv. mener, overvågningen er gået for vidt.

Se her:

Citat:
Også når det kommer til andre områder end terrorlovgivning er regeringens indsats for retssikkerheden tvivlsom. Der har aldrig været så mange love og regler, der giver det offentlige adgang til privat ejendom uden retskendelse. Det på trods af, at regeringen havde en ambition om at styrke grundlovens beskyttelse af privatlivets fred.



Citat:
...frihed ikke kan ofres for sikkerhed, hvis man vil fastholde det åbne og frie samfund.
http://www.berlingske.dk/article/200...rer/701300118/




__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 31-01-2009 kl. 03:34.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 10:03   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hejdien.

Godt med en griner, jeg kan li se det for mig, især med manden i underhylder.
Mon man kan leje sådan en til formålet?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 11:14   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lol

altså, tilstået, herhjemme har manden sat et skilt på postkassen. Vi har netop en temmelig stor hund men det er ikke den man skal passe på

undertegnede står iført morgenkåbe, vildt hår m curlers i, ser mere end sur ud, krydsede arme hvori jeg har en kagerulle og teksten lyder:

Skide være m hunden MEN pas på konen!

Altså hvor får han det fra
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 12:03   #30
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen

Hvor får I det fra, piger.

Den med de beskidte underhylere, får mig til at tænke på, da jeg arb. på plejehjem med demente, kom en dag en pårørende, i afklippede cowboybusker medens jeg gik en tur med en af beboerne. Da han passerede os, udbrød damen jeg gik med: Så du ham i de beskidte underbukser ! Der var ingen tvivl om at han hørte det. Han fik sig en på grineren

Buster jeg ved når min mand kommer hjem og jeg fortæller om skiltet, vil han som noget af det første gå ud og sætte samme skilt på vores postkasse

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidste I at... tm1978 Politik og Samfund 20 06-05-2013 11:00
Vidste du..... buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 09:59
Det vidste jeg så ikke........ Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 27 04-09-2010 08:03
Vidste du det ? Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-10-2007 13:13
Vidste du ? Hejdien Den nyttige viden vi alle har 0 04-04-2006 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension