K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2012, 15:29   #11
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Bananen - Har du prøvet at kontakte lægemiddelstyrelsen? Tænker at de burde vide noget.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 19:17   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hi hi godt du vågen Carmen, jeg havde ikke set det med sundhedsstyrelsen, så dem vil jeg da også spørge 
Ja tob, havde spurgt lægemiddelstyrelsen (troede det var a la ovenstående, så derfor spurgte jeg ikke også dem) det var samme svar, bare mere indviklet, og så at det jo ikke var alt medicin der blev testet på den ene og den anden måde. Det der var mest overraskende var, at som jeg forstod det, så var det ikke ensrettet undersøgelser, af den medicin der kommer på markedet, det havde meget at sige hvor, hvem og hvad der satte medicinen på markedet 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 19:54   #13
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der kan man bare se, det er nok derfra min sol-eksem er opstået.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 22:42   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- og kunne i mange år tage ibufrofen og sol samtidig, hvorfor filmen pludselig knækkede og gav mig pletter er mig fortsat en gåde
hormonelle forandringer er et godt bud - har stort set været årsagen til alle mine pludseligt opståede intolerancer de sidste par år....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 01:46   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njæææ, mine hormoner har det godt nok, men måske er det bare leverpletter.....eller begyndende ligplettter, hmmm......LOL
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 22:48   #16
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvom solen ikke er meget fremme denne sommer, så synes jeg der står nogle ting på listen, som er værd at holde øje med...

Over 250 lægemidler kan gøre din hud overfølsom over for sollys. Hvis de blandes med solbadning eller solarie kan det i værste fald betyde permanente skader på din hud!!

Her er listen over nogle af de lægemiddelstoffer og produkter, som du skal holde øje med:

Antibiotika

Indholdsstoffer: Ciprofloxacin, Moxifloxacin og Ofloxacin

Produktnavne: Cifin, Ciflox, Ciloxan og Ciprofloxacin, Avelox, Tarivid

Medicin imod akne

Indholdsstoffer: Tetracyklin og Doxycyclin

Produktnavne: Tetracyclin, Tetracyklin og Vibradox

Hjerte- og kredsløbsmedicin

Indholdsstoffer: Amiodaron og Captopril

Produktnavne: Cordarone, Cordan, Captol og Captopril

Vanddrivende medicin (Thiazider)

Indholdsstoffer: Bendroflumethiazid og Hydroch****hiazid

Produktnavne: Centyl, Amilco og Sparkal

Gigt- og smertestillende medicin

Indholdsstoffer: Ibuprofen, Naproxen, Declofenac og Sulfasalazin

Produktnavne: Ibuprofen, Ipren, Bonyl, Naproxen, Declofenac, Solaraze, Diclon, Voltaren, Sulfasalazin og Salazopyrin

Medicin imod høfeber og transportsyge (Antihistaminer)

Indholdsstof: Promethazin

Produktnavne: Prometazin og Phenergan

Malaria-medicin

Indholdsstoffer: Atovaquon/proguanil, Chloroquin, Hydroxychloroquin og Quinin

Produktnavne: Malarone, Malarex, Plaquenil, Ercoquin og Kinin

Antidepressiv medicin

Indholdsstoffer: Citalopram, Imipramin, Sertralin, Venlafaxin, Amitriptylin

Produktnavn: Cipramil, Citalopram, Imipramin, Sertralin, Sertrone, Zoloft, Efexor, Saroten og Perikon (naturmedicin)

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1796799.ece

- selv har jeg kun prøvet med Ibuprofen, og der blev jeg helt skjoldet i ansigtet - mest i panden, og det tog simpelthen bare SÅ lang tid om at gå væk....
Årh for s**** da også...grrrrr....undskyld mit franske....

Jeg har i mange år taget Diclofenac, et år med salazapyrin og stadig på plaquenil...har leddegigt. Jeg har også fået mørke pletter i ansigtet...ligpletter som Helenekr så nydeligt kalder dem...hahahaha....

Jeg har godt nok haft en mistanke til medicinen og troede det var Methotrexat fordi jeg har hårproblemer også. Jeg fælder temmelig meget og har ikke rettet øjenbryn i et år. Jeg henvender mig så på sygehuset hvor overlægen bare siger at det ikke har noget med medicinen at gøre. Sygeplejersken foreslår så at jeg holder en pause med Methotrexat og det gør jeg så nu.

Jeg får også biologisk medicin og det er reelt den der gør at jeg kan bevæge mig i dag.

Nu er jeg jo så totalt rundforvirret over de her oplysninger. Jeg vidste det godt med salazapyrin men ikke de andre.

Og mine pletter i ansigtet er sgutte forsvundet....

Tak for oplysninger...og hvis nogen har gode råd er jeg meget lydhør!!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 15:25   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Årh for s**** da også...grrrrr....undskyld mit franske....

Jeg har i mange år taget Diclofenac, et år med salazapyrin og stadig på plaquenil...har leddegigt. Jeg har også fået mørke pletter i ansigtet...ligpletter som Helenekr så nydeligt kalder dem...hahahaha....

Jeg har godt nok haft en mistanke til medicinen og troede det var Methotrexat fordi jeg har hårproblemer også. Jeg fælder temmelig meget og har ikke rettet øjenbryn i et år. Jeg henvender mig så på sygehuset hvor overlægen bare siger at det ikke har noget med medicinen at gøre. Sygeplejersken foreslår så at jeg holder en pause med Methotrexat og det gør jeg så nu.

Jeg får også biologisk medicin og det er reelt den der gør at jeg kan bevæge mig i dag.

Nu er jeg jo så totalt rundforvirret over de her oplysninger. Jeg vidste det godt med salazapyrin men ikke de andre.

Og mine pletter i ansigtet er sgutte forsvundet....

Tak for oplysninger...og hvis nogen har gode råd er jeg meget lydhør!!
Kære Toxic

Jeg håber faktisk meget på, at du ser mit indlæg...

Nu ved jeg ikke, hvilken type overlæge, der har set dig på sygehuset.
Men jeg vil helt klart anbefale dig at blive henvist til en dermatolog om kan få kigget både på dit hår samt dine pletter i ansigtet.... De kan måske finde en diagnose og få det behandlet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 23:12   #18
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Det er overlægen på afd C...reumatologisk afdeling. En af dem...;-)

Og jeg syntes jo egentlig at de er dygtige nok...men alle mine fire "klager" over bivirkninger blev pure afvist, trods det at det faktisk står i indlægssedlen.

Hvem får jeg lige til at henvise mig til en dermatolog?? Er det min læge der skal gøre det? Eller er det noget man selv opsøger...?

...og mange tak for svar...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 13:27   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Det er overlægen på afd C...reumatologisk afdeling. En af dem...;-)

Og jeg syntes jo egentlig at de er dygtige nok...men alle mine fire "klager" over bivirkninger blev pure afvist, trods det at det faktisk står i indlægssedlen.

Hvem får jeg lige til at henvise mig til en dermatolog?? Er det min læge der skal gøre det? Eller er det noget man selv opsøger...?

...og mange tak for svar...;-)
Du kan tage en tur hen til din egen læge og få en snak med denne og få lægen til at henvise dig til en dermatolog.

En speciallæge i reumatologi har faktisk ikke noget med hårtab at gøre. Det er netop en dermatolog, der kan være med til at undersøge det og stille diagnose - også hudproblemer.

Det er ikke sikkert, at de har noget med bivirkningen at gøre. Det er svært at sige, men der kan være en anden grund til det. Men uanset hvad, om det er bivirkningens skyld eller ej, så derfor tænkte jeg på, at det vil være en god idé, at du tog til undersøgelse hos en dermatolog. Det skulle dog ikke undre mig, at det kan være medicin, som kan give den slags bivirkning, da jeg har set hos nogen, hvor de har fået behandling, som påvirkede kroppen så meget, at håret falder af....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rent hypotetisk ang liste over farlig medicin i solen? Indiansummer Politik og Samfund 7 17-08-2012 06:59
Rabat listen cyberstorm Nyttigt at vide for Førtidspensionister 33 05-07-2010 23:15
Bonus er farlig for helbreddet sun-lady Politik og Samfund 5 23-08-2008 01:19
Farlig kolesterolmedicin Peacock Dit og Dat 0 22-07-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension