K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 16:32   #21
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det er lidt "sjovt" at det er den lille mand der skal kontrolleres i alle ender og kanter. Måske en finte, så vi alle sammen kigger efter og kan sladre om de der er nederst i hierarkiet, mens de der er højt på strå, kan svindle samfundet for millioner, uden nogen gør af det? En god tryllekunst og manipulation, der får os alle til at kigge på den forkerte hånd.

For det er da tankevækkende, at vores politikere gang på gang tages med fingrene i kagedåsen, uden der sker noget som helst. Sort eller ulovligt arbejde, skattesnyd, overførsel af kæmpe summer til privathospitaler og hvad har vi.

Eller når store virksomheder, med snablen i statens lommer, uhindret kan skalte og valte som de vil med store tab til følge, som samfundet kommer til at dække. Jeg nævner i flæng DSB og diverse banker.

Men næh nej - det sker der absolut ingenting ved. Ingen sanktioner og ingen kontrol af hverken politikere eller virksomheder. Men derimod den lille mand. Den der i forvejen er nederst i systemt - han skal dælme kontrolleres på alle leder og kanter. Gud nåde og trøste ham, hvis han overnatter hos kæresten, eller hjælper naboen med lægge en indkørsel. For slet ikke tale om hvis han formaster sig til at tage på ferie, hvis han er på kontanthjælp. Så falder der sandelig brænde ned, og vi forarges i den grad. For han stjæler jo af statskassen, og det kommer til at gå ud over os alle sammen.

Herre jemini siger jeg bare. Det er småting, i forhold til hvad dem i toppen svindler samfundet for. Men så længe de kan sætte fokus på den lille mand, og få os til at mistro hinanden - ja så er der ingen is på koen. Så kan de store svindlere svindle løs, uden der sker en disse ved det.

Og politikerne skal nok sørge for at have deres på det tørre, mens de skære i pensionerne, skære ned på sundhedssystemet, forringer uddannelsessystemt og forringer generelt velfærdssamfundet til ukendelighed. Alt sammen under mantraet at vi alle sammen skal spare og at der ikke er råd. Men der er råd til at selv samme politikere stadig kan gå tidligt på pension, og at de kan få dobbelt lønninger, hvis de forlader folketinget. De skal jo helst ikke være med til at betale.

I kommunerne bliver der brugt uhyrlige summer på møbler, chefstole, massagestole og designskilte, mens de gamle får lov til at ligge i deres eget skidt på plejehjemmene pga personalemangel, og skolerne enten bliver lukket eller forfalder, mens børnene efterhånden har det værre end burhøns i børnehaverne.

Men så længe vi finder os i det, sker der ingenting, og det bliver os der kommer til at betale, for at de store kan leve fedt. Velbekomme!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 20:12   #22
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Det er lidt "sjovt" at det er den lille mand der skal kontrolleres i alle ender og kanter. Måske en finte, så vi alle sammen kigger efter og kan sladre om de der er nederst i hierarkiet, mens de der er højt på strå, kan svindle samfundet for millioner, uden nogen gør af det? En god tryllekunst og manipulation, der får os alle til at kigge på den forkerte hånd.
Det er nemlig hvad der sker... det er manipulation så det basker og mens den almindelige befolkning bliver manipuleret rundt i manegen som en flok får... griner samfundets herremænd hele vejen hen til banken... he he... den bank de har givet milliarder fra samfundskassen uden nogen har løftet et øje...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:18   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemlig; SUN-LADY.

Så længe VKO kan få den lille mand, til at anklage den anden lille mand, slipper de store, virkelig svindlere.

Efter min mening helt ude af propetioner!

Hvor mange småsvindlkere, går der på svindlerier, via virksomheder der svindler for milioner, ved skatteunddragelse?
Hvor mange småsvindlere går der på bla. som tilfældet med DSB, privatisering, der nu kommer til at koste danskerne milioner?
Og den private sygehus cirkus?

Det er heller ikke fordi jeg mener at nogen skal bedrage, hverken stor eller lille, men insatsen, skal vel også bevilliges ud fra resultat!
Og resultatet i lufthavnen, blev UNDERSKUD!

Herudover bør de fleste herinde VIDE hvordan der svindles, forties, laves om i oplysninger, for at lovliggøre fratagelse af sygedagpenge, afslag på berettiget fleksjob eller førtidspension, anden hjælp mv?

Med det, i mængde, TVIVLER jeg stærkt på, at grundlaget for disse tiltag, er relevante, men istedet vil handle om at trække sagerne!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:55   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, lad os for himlens skyld, skyde gråspurve m kanoner!!!

-så får vi da ram på nogen, i det mindste!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 10:24   #25
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det mest sørgelige er at det er fuldstændig ligegyldig hvilken farve politikeren har. De er alle lige grådige og selviske, når det kommer til stykket. Senest EL's forslag om at deres pensionsalder, skal følge alle andres - det blev nedstemt omgående. Ingen politikere vil da frivilligt forringe deres egne pensioner, uanset om de er røde eller blå. Altså lige med undtagelse af EL.

Jeg tror efterhånden, det er et fedt om der sidder en blå eller rød regering. De er alle kun ude på at mele deres egen kage, og det er ikke en dyt bedre ude i kommunerne. Hold da op nogle summer der bliver brugt på ren unødigt luksus ude i kommunerne, mens der samtidigt bliver skåret ind til benet hos de ældre, børnene og de handikappede og syge.

For slet ikke tale om de summer der bliver brugt på kontrol og kontrol af kontrollen. Sagsbehandlerne bruger nu væsentlig mere tid på bureaukrati, og kontroller, end egentlig sagsbehandling. Og alle de private firmaer, som lever fedt på at alle, syge som raske, skal i aktivering og endeløse arbejdsprøvninger, i en uendelighed. Det kunne være meget interessant at se HVOR mange penge der egentlig bliver brugt på den slags.

Nej det er ikke i orden at snyde sig til ydelser man ikke er berettiget til. Og ja enhver der gør det alligevel, bør selvfølgelig straffes. Men hvorfor er det kun de der er nederst i systemet der skal straffes, mistroes og kontrolleres ned i mindste detalje? Hvorfor er det i orden, at de der i forvejen har magten og midlerne, gerne må snyde og bedrage for at få endnu mere? Kunne det være, at flere og flere bare gør som vores folkevalgte, fordi når de må, så må alle vi andre vel også. Det er de folkevalgte der burde gå forrest med et godt eksempel, men som det er nu, er det dem der går forrest med alle de dårlige eksempler. Jeg fatter ikke hvordan de kan se sig selv i øjnene, og sove roligt om natten.

Jeg fatter endnu mindre, hvorfor vi allesammen bare acceptere tingenes tilstand, og endda synger med i koret om at det helt sikkert er alle de snylteres skyld, der får pensioner og kontanthjælp, på falsk grundlag. SELVOM vi, i hvert fald her inde, jo ganske udmærket ved, det slet ikke kan lade sig gøre i dag. At mulighederne for at svindle sig til offentlige ydelser, er forsvindende små. Alligevel dukker der de påstande op selv herinde, fra tid til anden.

Måske skulle nogle af aktiveringerne og arbejdsprøvningerne, gå ud på at kontrollere politikerne, på samme måde som de vil kontrollere os. Måske skulle enhver folkevalgt prøve hvordan det er ude i det virkelige liv. Måske skulle det være et krav, at de får lov til at opleve virkeligheden, helt nede på gulvet og aller nederst i samfundet. Hvordan det er at være afhængig af andres nåde og barmhjertighed, samtidig med konstant at blive mistroet og betragtet som en doven snylter.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 11:21   #26
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg føler ikke, jeg bliver set på som en doven snylter og bliver mistroet. Al den kontrol der er kommet, er jo kommet fordi det gang på gang har vist sig, at der ér noget at komme efter. Jeg kan ikke forstå, nogen kan have noget imod det.

Og ja, jeg synes også reglerne skal gælde for alle, også for politikere og alle andre, men det må da være i alles interesse, at snyderi stoppes, og det er da helt sikkert, at modtagere af sociale ydelser ikke får et bedre ry, når det gang på gang viser sig, at så mange snyder.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 14:48   #27
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Thomas, ingen tvivl om at det er i ALLES interesse at INGEN snyder, høj som lav!

MEN du blir ved med at sige: når så mange snyder!

HVEM er de MANGE og HVOR MANGE taler du om?

Har du nogle tal/stattestiker for dette?

(PS: véd så ikke lige om du er så gammel i gårde at du kan huske dengang der blev indført Karens dag = den sygemeldte skulle selv betale 1. sygedag!

-men mig bekendt så viste det sig -da den ENDELIG -blev afskaffet at den havde kostet DOBBELT SÅ MEGET at administrere, i forhold til hvad det havde kostet at arbejdsgiveren havde betalt 1.sygedag!

Ups, lige sidespring, for illustrationens skyld, men er det iøvrigt også lidt a la hvad ALLE nyeste statestiker viser ang flere varme hænder versus kolde: stat og kommunen har mere end fordoblet antallet af akademiker ansættelserne og samfundet er nu helt ude i 4. kontrol instans -for at være sikker på at fr Hansen ikke får mere end lige præcis det hun har RET til!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:51   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Buster, det er jo klart, at vi alle kan se, at mange snyder. Har du ikke selv fulgt med i medierne?? Man kan ikke fortælle ALT om folks bedrageri, da det offentlige jo har tavshedspligt. Kommunerne kan ikke gå ud og fortælle, det er kun medierne, der kan det selv, hvis de finder ud af noget.

Sun-Lady: Virksomheder og kommuner og politkkere bliver skam også kontrolleret! Der er tilsyn alle steder indenfor det offentlige. Det er styrelsen, som fører tilsyn med dem, og hvis de laver fejl, så skal de betale bøde. F.eks. bare 2 kommuner er her på det sidste blevet bedt om at betale millioner tilbage til staten..... Og så siger DU, at de ikke bliver kontrolleret??? Det lyder som om, du ikke lige ved, hvad der sker derude.. Nu er kontrol i virksomheder osv. slet ikke det samme som at finde sociale bedragere.

Hexi: Hvad har banken dog med sociale bedrageri i det kommunen at gøre? Kommunen kan skam selv finde ud af at finde frem til de borgere, som snyder uden at inddrage banken i det. Bare sort arbejde og så modtage dagpenge samtidig er bedrageri. Her behøver man ikke vide det fra banken af. Det er kun, hvis sagen bliver anmeldt til politiet, at politiet her kan inddrage banken i sådan en sag, da de jo har pligt til at samarbejde med politiet.

Og Buster... Hvorfor starte en debat, når DU allerede ved i forvejen, at de sociale bedragere skal findes?? Det virker ellers som om, du godkender social bedrageri, når du opretter sådan en debat??

I øvrigt har der tidligere været debatter om socialt bedrageri her på K10. Synes det er så kedeligt, når nogen skal få det til at lyde, det er ok med socialt bedrageri. Det er kedeligt at se, at folk bare skal brokke sig over et system, som jo skal eksistere.

Socialt bedrageri har altid eksisteret, men er blevet mere udbredt, hvilket også derfor de snakker så meget om det i medierne. Men kommunen har altid haft lov til at finde de sociale bedragere ud fra lovgivningen. Den lovgivning har eksisteret i meget lang tid. Det er bare dog de seneste par år, at kommunerne er blevet bedre til at fange de sociale bedragere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 16:19   #29
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hexi: Hvad har banken dog med sociale bedrageri i det kommunen at gøre? Kommunen kan skam selv finde ud af at finde frem til de borgere, som snyder uden at inddrage banken i det. Bare sort arbejde og så modtage dagpenge samtidig er bedrageri. Her behøver man ikke vide det fra banken af. Det er kun, hvis sagen bliver anmeldt til politiet, at politiet her kan inddrage banken i sådan en sag, da de jo har pligt til at samarbejde med politiet.
Ja nu var det med at det offentlige skulle kunne kigge i folks banksager udenom politiet jo faktisk det den her tråd startede med... så er ikke noget jeg har fundet på...
Her pensionsstyrelsen... men hvis pensionstyrelsen må... så kræver det vel ikke meget fantasi at forestille sig at også kommunen må...

Citat:
»Der tages et stykke af privatlivet fra de personer, der bliver berørt«, mener Janni Christoffersen, direktør i Datatilsynet.

Hun henviser til, at Pensionsstyrelsen uden samtykke vil kunne indhente oplysninger om ydelsesmodtageres banktransaktioner under ophold i udlandet.

Dette middel kan tages i brug, hvis der er »begrundet formodning« om, at personen har modtaget ydelser, vedkommende ikke er berettiget til.

»Når en offentlig myndighed får adgang til borgernes bankoplysninger med detaljer såsom hævninger i udlandet, så rykkes der nogle hegnspæle«, siger Janni Christoffersen.

http://politiken.dk/politik/ECE12752...r-privatlivet/
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 16:32   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja nu var det med at det offentlige skulle kunne kigge i folks banksager udenom politiet jo faktisk det den her tråd startede med... så er ikke noget jeg har fundet på...
Her pensionsstyrelsen... men hvis pensionstyrelsen må... så kræver det vel ikke meget fantasi at forestille sig at også kommunen må...




http://politiken.dk/politik/ECE12752...r-privatlivet/
Nej pensionsstyrelsen må gerne. Det er som jeg nævnte i tidligere indlæg til Karo, at der er en registerkøring. Der er en lovgivning, der siger, at de må det i pensionsstyrelsen.

Kommunen kan kun med borgeres samtykke. Det skal de nogen gange, hvis en sag handler om økonomi. Og det kan være nødvendig, hvis en borger vil have en ydelse udbetalt, såsom kontanthjælp eller som helbredstillæg, da det her også er en borgers økonomi, det handler om - om hvor meget de har på kontoen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må den hekse jagt på kontanthjælps modtagere høre op. Indiansummer Politik og Samfund 37 28-12-2011 20:53
Jagt stop på aktiveringens indre fugl! buster Politik og Samfund 8 24-09-2011 13:52
Beskæftigelsesministerens jagt på socialsvindlere truer privatlivet Webmaster K10 Nyheder 0 06-05-2011 19:10
Startskud til jagt på ftp! buster Politik og Samfund 22 03-02-2011 12:20
Så er jagt sæssonen på flekser sat ind Hejdien Politik og Samfund 13 17-09-2010 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension