K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 15:46   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
special-læge erklæring

så fik manden tilsendt en kopi af den spec læge erklæring der er sendt til pensions-selskabet.

Der er et par ting vi undrer os over og ikke lige ved om vi blot skal afvente og se hvordan pensionsselskabet reagerer.

De skriver bl.a : Objektivt,- ET middel, ikke symtombekræftende MEN APPELERENDE ?? Hvad mener de ?

Derudover skriver de at smerteklinikken har seponeret den gigtmedicin der før blev givet, og istedet behandles med psykofarmika !! - ja saroten og noritren, fordi dette i milde doser er smertestillende, - han får det ikke i de doser man bruger til at behandle depression.
Derudover skriver han: Er meget fikxeret i sin sygdomssituation !! Øh, - det var derfor vi var der,- det var hvad lægen lagde op til at vi skulle snakke om..

Nå ja og til slut : e objektive forandringer sv.t skadelidtes klager med ret udtalt muskelatrofi af supraspinatus, deltorideus og pectoralis major samt smertebetinget indskrænket bevægelighed i hø skulder. Er meget fikseret i sin sygdomssituation, men på længere sigt vil skadelidte formentlig vænne sig til tilstanden som vil indebære lettere ?? arbejdsrelaterede smerter og moderat bevægindskrænkninger i højre skulder. Tilstanden er således i øjeblikket ikke stationær,- på længere sigt vil han formentlig kunne omskoles til lettere fysisk arbejde. SLUT

Ikke stationær ?? Der er intet mere at gøre, hverken hvad angår træning - eller operationsmæssigt. Det man kan gøre via smerteklinikken er at forsøge at behandle smerterne så godt som muligt og ja, vi håber at han lærer at leve med det - en dag..
.
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 16:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er lidt ked af og sige det

med den i hånden får i nok ikke meget i erstatning

1 Ikke stationær
2 fikxeret i sin sygdomssituation
3 på længere sigt vil han formentlig kunne omskoles til lettere fysisk arbejde
4 ET middel, ikke symtombekræftende
5 APPELERENDE (der mener lægen sikkert en del er psykisk)

nu bliver der skrevet lettere fysisk arbejde
alså er det ikke udelukket kontor arbejde på fuld tid

det er så min vurdering, håber jeres forsikring ser anderledes på det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 16:22   #3
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
ET betyder blot ernæringstilstand, så det betyder blot at han er middel i vægt.

Ellers læser jeg det som at de mener, han tilstand ikke er stationær, fordi at når han lærer at acceptere sin situation og leve med sine smerter, altså at de bliver en del af hans hverdag, så vil han få det bedre, hvile mere i sig selv og derfor vil hans erhvervsevne bedres.

Som jeg læser det, mener de at han fokuserer for meget på det at være syg og måske har svært ved på nuværende at se muligheder ud over sygdommen.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 17:14   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilm Se meddelelser

objektive forandringer sv.t skadelidtes klager med ret udtalt muskelatrofi af supraspinatus, deltorideus og pectoralis major samt smertebetinget indskrænket bevægelighed i hø skulder.
.
Ovenstående er sådan set det eneste objektive, jeg læser - resten er temmelige subjektive udtalelser.

Især at "objektive forandringer svarer til skadelidtes klager" er godt og "udtalt muskelatrofi", der svarer til "svær muskeltab/svært tab af muskelmasse" - hold fast i det.

Havde der stået, at "der er diskrepans mellem objektive forandringer og skadelidtes klager" så ville det virkelig være noget hø!

ET = ernæringtilstand også objektivt, som allerede nævnt.

Skift fra gigtmedicin til psykofarmaka i lave doser som smertestillende tror jeg næppe vil volde problemer - er efterhånden kendt af lægmand også, ihvertfald af de skarpe K10'ere :-)

Det apellerende, hmm... lyder ikke så "medicinsk", mon ikke det bare er endnu en subjektiv udtalelse...

Forstår Jer godt, det er irriterende at få en erklæring med så meget "løs snak"...

...men læs det nogle gange og spis lidt brød til :-)

Sidst redigeret af Carmen; 13-04-2012 kl. 17:25.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 17:28   #5
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Disse ting er dem vi hæfter os ved og ikke finder ok

" ibumetin er seponeret og istedet iværksat alternativ behandling med psykofarmika Saroten i stigende doser og efter flg noritren. "

" virker ikke symptombekræftende, men appelerende"

" har nu bedt om henvisning til smerteklinik hvor behandling er startet med bla psykofarmika"

" Er meget fixeret i sin sygdomssituation, men på længere sigt vil skadelidte formentlig vænne sig til tilstanden, som vil indebære lettere arbejdsrelaterede smerter og moderat bevægeindskrænkning i højre skulder. Tilstanden er således ikke stationær"

Hvad gør man med de ting man ikke er enige i ? Afventer afgørelsen fra pensionsselskabet eller giver lyd fra sig NU ?
Hvordan kan en speclæge kalde behandling med saroten og noritren for alternativ ???

ARGHHH
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 17:57   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
appelerende er, så vidt jeg har forstået, at give ekstra meget udtryk for/overdrive smerter under undersøgelse, for at opnå så meget i erstatning som muligt. Kan godt hænge sammen med at de mener at han er sygdomsfikseret.

Jeg har fået lavet attest i forbindelse med min arbejdsskade og fik forklaret hvad det var dengang, da jeg studsede over ordet. Der stod jeg ikke var appelerende og det ville jeg have forklaring på.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 18:13   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
appelerende er, så vidt jeg har forstået, at give ekstra meget udtryk for/overdrive smerter under undersøgelse, for at opnå så meget i erstatning som muligt. Kan godt hænge sammen med at de mener at han er sygdomsfikseret.

Jeg har fået lavet attest i forbindelse med min arbejdsskade og fik forklaret hvad det var dengang, da jeg studsede over ordet. Der stod jeg ikke var appelerende og det ville jeg have forklaring på.
er også min vurdering, så den er bestemt ikke god

men ved så ikke om der ligger andre papir i sagen
det vil jeg håbe meget på
i forhold til kommunen vil den også være et rigtig dårligt papir og have
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 18:41   #8
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Der ligger masser af andre papirer hos kommunen, egen læge, sygehus, ortopæd kirurg fra privathospital osv - og ingen andre har skrevet som ham her.

De andre er alle uafhængigt af hinanden enige i at tilstanden ER stationær,- og har lige kigget på de andre papirer hvor der bl.a står: Pt er realist omkring egen formåen...
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 09:48   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hmm ja kan kun sige at hvis det er arbejdsskadestyrelses lægelige undersøgelse, så skal i jo huske på, at de får en mega løn af ASK, hvis de sender for mage tilbage til dem med krav på erstatning, hører anvisningerne jo nok snart op, til pågældende læge ikk?


Alle jeg har mødt af ASK's har skrevet i strid modvind med ALLE andre der har været 100% enige i de 10 år jeg har været i det system!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 19:04   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En ringe trøst lige her og nu. Men mange lærer at leve med deres smerter, så de fylder mindre i dagligdagen. Håber det bedste for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension