K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 01:26   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er helt nysgerrig efter hvilken laege du er henvist til? Haaber ikke det er Per Fink, han er ikke reumatolog men psykiater og anerkender ikke fibromyalgi + en raekke andre lidelser som vaerende fysiske, men som vaerende psykisk betingede, og er det ham, saa faar du ikke en fysisk, men en psykisk diagnose, hoejst sandsynligt Bodily Distress Syndrome, som er hans sidste nye opfindelse.

Spaendt paa at hoere resultatet af din undersoegelse.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:39   #12
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Så kom diagnosen i dag

Ja var som sagt hos en læge i Århus idag, ang om jeg har fibromylegi og han sagde at det havde jeg og det var han slet ikke i tvivl om. Men skal nu til scanning da han tror jeg også har gigt i rygsøjlen da jeg har udlæt i håndflader og så mange smerter i ben. Og ikke tror det kun er poga fibromylegi.

Så nu skal jeg til scanning evt allerede på torsdag, og så til samtale hos ham igen når der er svar på scanning.

Så det var noget af et svar i dag, håber godt nok ikke jeg også skal have en diagnose på gigt i rygsøjlen.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:57   #13
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej jyttels!

Ja, på den ene side kan det være noget af en lettelse at få sat navn på alle de smerter og alt det ubehag, man har, og på den anden side kan fibromyalgi være lidt af en diagnose at forholde sig til. Og, ja, fibromyalgi er ligesom nok, så forhåbentlig har du ikke også gigt i rygsøjlen.

Det var godt, at du var hos en læge, der anderkender fibromyalgi, så du ikke skal døje med en af de andre "kunst-diagnoser", som antyder, at det ikke er en reel sygdom.

For mere viden om fibromyalgi kan jeg anbefale Fibromyalgiforeningen, de har en hjemmeside, og de udsender kvartalsvise blade med interessante artikler. Derudover er der Fibronettet, som er et internetnetvæk, hvor man kan finde svar på mange spørgsmål, gode råd, støtte og opbakning (jeg optræder dér under navnet "Spurven").

Du er også velkommen til at spørge her eller ved en privat meddelse, hvis du har spørgsmål om fibromyalgi.

Mange knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:15   #14
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Tak fib-spurven.
dejligt at få opbakning fra jer herinde, ja det var noget af en kamel at sluge, jeg havde jo lidt på fornemeslsen ang fibromylegi da min læge havde undersøgt mig. Og dejligt at få sat ord på alle mine smerter rundt omkring i kroppen.

Men må da godt nok indrømme at jeg blev noget forskrækket da han sagde det ang min rygsøjle, men nu må vi se hvad scanning og blodprøver siger.

Jeg er mere spændt på hvad min sb nu vil gøre, da hun jo snakker flexjob, men ved jo ikke hvordan hun forholder sig til de ting der nu er kommet frem.

Og ang min arbejdsskade fra 2006 hvor jeg fik anerkendt den med 5 % og taget op igen 2009, om de kan finde på at sige at det er derforjeg har ondt i albuer og nakke samt skulder. Men godt at jeg har min fagfoening med og de har været en stor hjælp.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 07:56   #15
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Tak fib-spurven.
dejligt at få opbakning fra jer herinde, ja det var noget af en kamel at sluge, jeg havde jo lidt på fornemeslsen ang fibromylegi da min læge havde undersøgt mig. Og dejligt at få sat ord på alle mine smerter rundt omkring i kroppen.

Men må da godt nok indrømme at jeg blev noget forskrækket da han sagde det ang min rygsøjle, men nu må vi se hvad scanning og blodprøver siger.

Jeg er mere spændt på hvad min sb nu vil gøre, da hun jo snakker flexjob, men ved jo ikke hvordan hun forholder sig til de ting der nu er kommet frem.

Og ang min arbejdsskade fra 2006 hvor jeg fik anerkendt den med 5 % og taget op igen 2009, om de kan finde på at sige at det er derforjeg har ondt i albuer og nakke samt skulder. Men godt at jeg har min fagfoening med og de har været en stor hjælp.
Ask kigger samlet på hele din tilstand, og især kigger de på hvorfor og af hvilken grund kommunen bevilger fleks eller pension.

Ask har "kun" anerkendt tennis/golfalbuer som en arbejdsskade, og kun hvis dèn diagnose er årsagen eller en medvirkende årsag til bevilling af fleks eller pension, så kan du gøre dig håb om erstatning for erhvervsevnetab.

Det kommer bag på mange, at hvis bevilling af fleks eller pension f.eks skyldtes at man også har fibromyalgi, så er det skidt i forhold til fuld erstatning for erhvervsevnetab, også selv om din fibro. sagtens kan være udløst af en kronisk smertetilstand der skyldtes dine tennis/golfalbuer.

Så nye (ikke anerkendte) diagnoser kan være skidt i forhold til en arbejdsskadesag - men godt i forhold til en kommunessag.

Med fordel kan du surfe rundt på k10 - her ligger Ask sager, hvor der ikke er udbetalt fuld erstatning, fordi fleks eller pensionsbevilling (også) skyldtes andre sygdomme/skader end lige den først anerkendte.

Også jeg fik diagnosen fibromyalgi, OVENI den skade Ask anerkendte - og fik dermed fratrukket en del af erstatningen for erhvervsevnetab. Der skal være fuld overensstemmelse mellem en anerkendt skade, og grunden/årsagen til tilkendt fleks eller pension.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 12:23   #16
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Det var ikke så godt med din diagnose Fibromyalgi.
Var du hos overlæge Bent Deleurent?Det var jeg, og han sendte mig videre til Frederiksberg Hospital.Som skulle være unikke i Danmark.

Jeg har slidgigt i alle led, især slemt i ryg og nakke,og jeg har fibromyalgi og jeg er 60 år.Kommunen vil hverken give mig flex eller pension.Selv om jeg er arbejdsprøvet.Begge steder anbefalede pension!!

Så det er ikke så let.Men håber for dig, at din kommune vil behandle dig værdigt.

Pøj,pøj. Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 12:41   #17
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Isabel jeg var hos en der hed Flemming utrolig god læge. Og jeg har heldigvis en god sb indtil nu, så håber at det forsætter hun snakker flexjob. Så nu må jeg se hvad der sker er færdig d 15 dec med min praktik. Og falder for sygedagpenge d 31.12 2011 så skal jo helst være på plads.

Men venter også på svar fra arbejdsskadestyrelsen ang deres vudering. arbejdsskade tennis og golfalbuer begge arme
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 12:42   #18
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Jeg er mere spændt på hvad min sb nu vil gøre, da hun jo snakker flexjob, men ved jo ikke hvordan hun forholder sig til de ting der nu er kommet frem.
Det behøver ikke ændre noget mht. fleksjob, for det er ikke diagnoser der afgør hvad man skal videre med, det er din arbejdsevne. Og du er jo i et forløb som viser at du kan arbejde 3½ time og så har det ikke noget at sige med flere diagnoser.
Du skal bare huske, at bliver du tilkendt fleksjob, så sig fra når du kan mærke på din krop at den ikke kan klarer de timer du bliver visiteret til, også selv om det måske er ret hurtigt efter afgørelsen og du forhåbentlig har fundet et job, selv i aktivering skal du sige fra.
Jeg holdt kun i ca. 6 mdr. efter jeg var kommet i job, og 1½ år efter kom jeg på Førtidspension.
Held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 17:38   #19
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Isabel jeg var hos en der hed Flemming utrolig god læge. Og jeg har heldigvis en god sb indtil nu, så håber at det forsætter hun snakker flexjob. Så nu må jeg se hvad der sker er færdig d 15 dec med min praktik. Og falder for sygedagpenge d 31.12 2011 så skal jo helst være på plads.

Men venter også på svar fra arbejdsskadestyrelsen ang deres vudering. arbejdsskade tennis og golfalbuer begge arme
Må jeg spørge hvor han holder til henne?? Da jeg selv skal til Århus til undersøgelse.
Om det var på klinikken for funktionelle lidelser?

Knus Mulle63


Ps: Kan anbefale dig og kigge ind på www.Fibronet.dk
Der er mange søde mennesker derinde, som kan hjælpe dig med gode råd. :-)

Sidst redigeret af Mulle63; 09-11-2011 kl. 17:41. Årsag: tilføjelse
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:26   #20
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Mulle63 Det er hos en der hedder flemming Klein i Århus og han har speciale i reumaatologi og en rigtig god at snakke med. Så håber at det går godt med dig. Hvad skal du undersøges for? Han er meget grundig.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Symtomer på fibromylegi. jyttels Alt det andet 9 18-05-2011 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension