K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2014, 15:33   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Hvordan søger man revalidering

Kan godt få min fagforening til at hjælpe med at udfylde papirerne, men tænker hvad er bedst at gøre her?

Synes jeg har læst at det er klogest ikke selv at forslå det, men lade jobcenteret komme til den konklusion.

Ved heller ikke endnu hvad jeg vil, men vil meget gerne påbegynde en " for-revalidering" for at få en fornemmelse mhp. på en plan på sigt.

Både speciallæge og min praktiserende læge mener at revalidering er det bedste i min situation. Indtil nu virker min beskæftigelseskonsulent meget afvisende og er tilbudt en kort praktik og så venter kh´s sorte hul jo nok
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 16:51   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
inden du kan tænke på en revalidering så skal du være arbejdsprøvet i andre fag end dit eget og kun derefter ser de på om de via en uddannelse kan få dig ud i et 37 timers job

men derfor kan du jo godt forberede dig så du har argumenterne klar både til hvorfor du ikke kan arbejde uden at få en ny uddannelse og hvad fag du vil uddannes i og selvfølgelig i et fag hvor der er ledige jobs
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 17:11   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
inden du kan tænke på en revalidering så skal du være arbejdsprøvet i andre fag end dit eget og kun derefter ser de på om de via en uddannelse kan få dig ud i et 37 timers job

men derfor kan du jo godt forberede dig så du har argumenterne klar både til hvorfor du ikke kan arbejde uden at få en ny uddannelse og hvad fag du vil uddannes i og selvfølgelig i et fag hvor der er ledige jobs
Men hvordan får jeg dem til at arbejdsprøve mig?. Er det det samme som for.revalidering? ( de vil have at jeg skal bruge mine kompentencer fra min udd. og har sendt mig ud i en praktik indenfor det) kan IKKE bruge min uddannelse og efterfølgende hedder det raskmeldning og kh.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 17:50   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Revalidering er vel hjælp til, at man skal tage en ny uddannelse, så du kan komme i ordinært arbejde.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 18:12   #5
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Du får dem ikke til noget som helst før de selv er sikre på at have forsøgt alt på at få dig i arbejde uden at give dig en revalidering.
Så det bedste du kan gøre er at forsøge det de beder dig om måske endda selv forslå noget og dermed se om du kan eller ikke kan
hvem ved måske kan du??
Men først når alt det er gået igennem testet og afprøvet så tales der om mulighederne for revalidering.

Der er ikke genveje i systemet, for hvert et trin ned af stigen skal alt prøves inden du kan tage et nyt skridt ned

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Men hvordan får jeg dem til at arbejdsprøve mig?. Er det det samme som for.revalidering? ( de vil have at jeg skal bruge mine kompentencer fra min udd. og har sendt mig ud i en praktik indenfor det) kan IKKE bruge min uddannelse og efterfølgende hedder det raskmeldning og kh.
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension