K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2014, 11:15   #1
Henriette67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Henriette67 er ny på vejen
Fonde og legater

Hejsa.
Jeg har brug for psykologbehandling hos en psykolog, som har fulgt mig i tre år. Jeg har ikke længere råd til selv at betale, og der er ingen hjælp at hente hverken i det offentlige eller behandlersystemet. Alt er undersøgt, skal det lige siges, inden I kommer med forslag og gode råd.
Jeg vil prøve at søge forskellige fonde om økonomisk hjælp.
Er her nogen, som har erfaring med at søge fonde om hjælp til behandling?
Jeg vil rigtig gerne vide hvilke fonde, det kan betale sig at søge, samt hvilke man kan søgetil dette formål.
På forhånd tak
Henriette67
Henriette67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 15:15   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Hvis du googler " fonde til psykolog hjælp" eller legater kommer der en del frem. Men det har du selvfølgelig nok allerede gjort, hvis alt ellers er undersøgt;-)
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 16:35   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
1.
Du skal have anbefalinger til at sende sammen med dine ansøgninger,
spørg din psykolog om vedkommende vil lave sådan en, hvor der også skal stå hvorfor det er vigtigt at dette forløb fortsætter.

2.
Afhængig af din indkomstform, kan det være du bliver modregnet hvis du modtager fra fonde eller legater, også selvom pengene er øremærkede.
Spørg på ydelseskontoret.

3.
Vær opmærksom på at forskellige skoler, uddannelssesteder, institutioner, religiøse samfund mm, som, du har være knyttet til, kan have legater for diverse underligt, måske kan du falde ind under sådan et.

Jeg opdagede på et tidspunkt at de fleste med min medstuderendes efternavn kunne få et løbende legat, hun søge og fik, det var ikke offentligt tilgængeligt, og hun var et stykke ude i famillien... hun får 20.000 årligt fremover og til sin død.

Der er simpelthen så mange måder at finde legater og fonde på, det er kun fantasien der sætter grænser.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension