K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2014, 01:46   #1
Ghota
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ghota er ny på vejen
Håndværkerfradrag vs offenlig gæld

Hej

hvis man har en offenlig gæld eksempelvis en misligeholdt su gæld som skat inddriver via lønindholdelse fra en førtidspension, er det så rigtig at skat må nægte en at udnytte sit håndværkerfradrag?
Ghota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 05:55   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ghota Se meddelelser
Hej

hvis man har en offenlig gæld eksempelvis en misligeholdt su gæld som skat inddriver via lønindholdelse fra en førtidspension, er det så rigtig at skat må nægte en at udnytte sit håndværkerfradrag?
Det kan jeg ikke se der er noget i vejen for. Du bliver heller ikke nægtet f.eks. personfradrag.

Hvem har oplyst dig om det?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 08:47   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ghota Se meddelelser
Hej

hvis man har en offenlig gæld eksempelvis en misligeholdt su gæld som skat inddriver via lønindholdelse fra en førtidspension, er det så rigtig at skat må nægte en at udnytte sit håndværkerfradrag?
Nej, håndværkerfradrag skriver du på via www.skat.dk på selvangivelsen - http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947018

Og det gør du elektronisk nemid - så det behøver du slet ikke snakke med dem om.


Men hvis du har gæld til det offentlige som fx SU gæld, så vil skat bruge den skat du evt. Skulle have haft tilbage pga. Håndværkerfradraget til at nedbringe gælden med.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 12:09   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du vil have de eksakte regler for servicefradraget, må du spørge skat.
Meget sker jo automatisk i dag - så kommer an på, hvad systemet er sat op til.

Sidst redigeret af stampe; 21-04-2014 kl. 12:11.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 12:23   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis du vil have de eksakte regler for servicefradraget, må du spørge skat.
Meget sker jo automatisk i dag - så kommer an på, hvad systemet er sat op til.
Håndværkerfradrag skal man selv indberette elektronisk via skat.dk. Man skal indberette det efter ens betalte regninger med håndværkerens cvr.nr på.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 10:00   #6
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Min mand fik tilbageholdt hans tilgodehavende restskat, indtil at de havde tjekket om han havde gæld til det offentlige! Så der gik lidt tid, inden vi fik hans penge udbetalt....og vi havde påført håndværkerfradrag hos ham.

Derimod kom mine penge prompte - (ingen fradrag)

Så jeg tror der er noget om det....
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 10:50   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Min mand fik tilbageholdt hans tilgodehavende restskat, indtil at de havde tjekket om han havde gæld til det offentlige! Så der gik lidt tid, inden vi fik hans penge udbetalt....og vi havde påført håndværkerfradrag hos ham.

Derimod kom mine penge prompte - (ingen fradrag)

Så jeg tror der er noget om det....

min mand og jeg har begge trukket 15.000 kr. fra i håndværkerfradrag. han har ingen offentlig gæld og fik pengene med det samme, jeg skylder på et gammelt su-lån og så min overskydende skat brugte Skat til at nedbringe dette.

Men jeg kunne altså godt benytte håndværkerfradraget, hvilket spørger er i tvivl om man kan hvis man skylder det offentlige
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 16:54   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ved at have medtaget håndværkerfradraget i sin forskudsskat, så alt gik lige op, så var fradraget jo reelt blevet udbetalt.
Bare et råd til en anden gang, ikke kun om håndværkerfradrag, men om alle fradrag.

Generelt skal man ikke regne med at få noget tilbage fra skat så længe man skylder
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension