K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2014, 22:15   #1
Dorthe_m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dorthe_m er ny på vejen
Smile bachelor telefonrådgivning brugere

Hejsa,

Jeg går på socialrådgiveruddannelsen, og er i øjeblikket igang med mit bachelorprojekt, der omhandler hvordan telefonrådgivning påvirker relationen mellem borger og socialrådgiver.

Jeg vil derfor meget gerne i kontakt med brugere, der benytter telefonrådgivning eller har prøvet af få rådgivning igennem telefonen. For at høre omkring dine erfaringer ved brugen af dette.

Særligt med fokus på hvilke oplevelser du har med telefonrådgivningen og hvordan du mener relationen mellem dig og socialrådgiveren er blevet påvirket, hermed mener jeg hvordan det bliver påvirket når I ikke har mulighed for at se hinanden når samtalen foregår igennem telefonen.

Jeg håber at høre fra dig.
Du kan kontakte mig på min mail: [email protected]

Med venlig hilsen
Dorthe_m

Sidst redigeret af Dorthe_m; 07-04-2014 kl. 22:35.
Dorthe_m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 00:25   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Telefonrådgivning.....øhhh hvad er det....

Tror du virkelig at dette forum ville være så stort som det er hvis folk kunne blive rådgivet ordentligt igennem kommunen...

De fleste herinde har svært nok bare ved at kunne få en aftale med deres sagsbehandler...

Alt dette skete da kommunerne blev lagt sammen under kommunalreformen...og det er absolut ikke blevet bedre siden da..

Så jeg er da yderst spændt på om der er nogen der har noget godt at sige om dit emne...altså ud over at de er blevet løjet over for og at man absolut ikke skal kommunikere med sagsbehandlere over telefonen...

For findes ting ikke på skrift...ja så findes det ikke....

Det sidste jeg ville råde nogen til....det var da at stole på en sagsbehandler som de har snakket med over en telefon...

Det burde afskaffes...telefonkontakt....eller også skulle man kraftigt udskifte i de sagsbehandlere som sidder i kommunerne....dem som folk ikke kan stole på....dem som direkte lyver over for folk...

Man kan kun håbe på at dette bliver bedre...så folk igen kan stole på det en sagsbehandler siger i en telefonsamtale....men indtil da...så er rådet klart herfra...tal ikke telefonisk med sagsbehandlere...

Nu ved jeg og alle andre at der skam findes seriøse sagsbehandlere derude....det sørgelige er bare at du ikke ved om det lige er dig der er blevet tildelt en sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 03:41   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har kun oplevet en gang at have telefonisk kontakt med en jobkonsulent. Hun overfusede mig i en grad som jeg aldrig har oplevet før. Og der er altså grænser for hvad jeg vil stå model til, så jeg droppede al telefonisk kontakt og havde fremover kun skriftlig eller personlig kontakt.

Det var ligesom da jobkonsulenten ikke sad personlig overfor mig, kunne hun sige hvad som helst. Hun var heller ikke rar at møde personlig, men mere afdæmpet.

Hun blev dog ret hurtig fjernet fra min sag, men jeg havde lært min lektie og selv om jeg herefter havde en "rigtig uddannet = socialrådgiver" som sagsbehandler som behandlede folk ordentligt, havde jeg lært min lektie og fastholdt skriftlig eller personlig kontakt.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 07:10   #4
Dorthe_m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dorthe_m er ny på vejen
Thumbs down Thumbs down telefonrådgivning

Jeg er ked af at høre I har oplevet nogle dårlige oplevelser med telefonrådgivning. Men det er faktisk også dette mit projekt skal omhandle- hvordan både borger og socialrådgiver har oplevet det, og hvis I har haft nogle dårlige oplevelser vil jeg gerne høre hvordan det kunne være blevet gjort bedre. Er det muligt at komme i kontakt med jer så jeg evt kan få et interview? Mvh Dorthe_m

Det skal selvfølgelig siges at I selvfølgelig kan være anonyme hvis I ønsker dette.
Dorthe_m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 07:37   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Telefonrådgivning SKAL være med notat til Borgeren efterfølgende, så man kan godkende det skrevne og få tilføjet det manglende.

Jeg oplevede at telefonmøder ikke fremgik af journal og personlige møder på ½ til en 1 timer ikke indeholdt det væsentlige men kun Kommunens subjektive vurdering i stedet for den konkrete og dokumenterede.

At Sagsbehandler lige ringer for en oplysning og man efterfølgende finder ud af via aktindsigt der står skrev det er en opfølgning af sygedagpengesag.
Dette uden at informere Borgeren så man fratager Borgeren mulighed for opfølgning af engen sag.

Dette medførte megen uoverensstemmelser og divergens, hvilket de har modtaget flere klager på igennem Borgerrådgiver og til Arbejdsmarkedschef.
Dele af byrådet har modtaget dokumenteret bevis på lovbrud.

Jeg tør slet ikke tænke på dem som er f.eks. ordblinde eller har svært ved at struturere, hvilken behandling de ender ud med.

Hilsen lgkh62

Tilkendt førtidspension pr. 1.4.2014 uden ressoruseforløb

Sidst redigeret af lgkh62; 08-04-2014 kl. 07:39.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 09:53   #6
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Telefon rådgivning ? Hvor findes det ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 13:34   #7
Dorthe_m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dorthe_m er ny på vejen
Ighk: Jeg har netop snakket med en bruger, der omtaler samme problematik som dig, hvor telefonsamtalen ikke fremgik af journalen. Hvor selvsamme synes en løsning hvor borgeren efter telefonsamtalen modtager et notat efterfølgende omkring hvad telefonsamtalen har omhandlet. Dette synes jeg er en rigtig god ide, og tænker jeg vil bruge dette i min indsats. Tusind tak.
Heidik: Telefonrådgivning er en kommunikationsform sagsbehandlerne benytter ret ofte i stedet for personlige samtaler i kommuner. Men også patientforeninger, private organisationer benytter det, dog foregår det mere under brugernes initiativ her end i kommunerne.
Dorthe_m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:25   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthe_m Se meddelelser
Ighk: Jeg har netop snakket med en bruger, der omtaler samme problematik som dig, hvor telefonsamtalen ikke fremgik af journalen. Hvor selvsamme synes en løsning hvor borgeren efter telefonsamtalen modtager et notat efterfølgende omkring hvad telefonsamtalen har omhandlet.Dette synes jeg er en rigtig god ide, og tænker jeg vil bruge dette i min indsats. Tusind tak.
Hvis dette blev indført og overholdt....ja så ville det klart være et skridt i den rigtige retning...

For alt for mange gange er der uoverensstemmelse imellem det sagsbehandler mener der er blevet sagt og det som borgeren mener der er blevet sagt og lovet..

Notatpligten er desværre ikke noget alle sagsbehandlere synes de skal overholde...

For at en telefonrådgivning eller bare en telefon samtale imellem kommune og borger skal kunne fungere ja så kræver det en masse tillid...

Tillid til at det der bliver sagt og lovet at det faktisk også er noget borgeren kan efterfølgende kan regne med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 17:44   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Adgang til Borgerens sag via Nem Ide

Jeg har foreslået Kommunen at de laver adgang til Borgerens sag via Nem Ide.
Praktiseres i forvejen f.eks. af ASK.

Fordele. Borgeren kan løbende gå ind og se sin sag og bilag tilgået egen sag.
Der skal ikke udbedes aktindsigt.

Forbedring for Borgerer og besparelse for Kommunen i mandetimer.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:58   #10
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Telefon"RÅDGIVNING" ????? Hvad betyder det? Jeg er blevet ringet op nogle gange, men det har da aldrig haft noget med rådgivning at gøre. OG nej min sagsbehandler vil sjovt nok IKKE skrive med mig. Godt emne at få belyst!

Sidst redigeret af de7smådværge; 08-04-2014 kl. 19:07.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension