K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 20:39   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Nyt flexjob, hvordan med ansættelse

Nu har jeg gået i et kort stykke tid på Ledighedsydelse, og vil gerne i job igen, men hvordan foregår det ??

Skal jeg ansættes på 37 timer selv om jeg er visiteret til 20 timer

Får jeg løn der hvor jeg evt. bliver ansat for 37 timer og virksomheden for refunderet den tid jeg ikke er på job, eller får jeg løn fra Firmaet for den tid jeg er der og så resten som ledighedsydelse ?
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:46   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
flexjob løn er altid 37 timers lån efter gældene overenskkomst om så du arbejde 20 timer får du for 37 timer.er lidt usikker på om du skal have en måned tids prøve først efter stk tid ved jeg startede efter jeg blev fyret 4 måneder efter igen ringede bare op sagde har fundet flexjob ig er ansadt de sende papir osv så alt blev klare på den måde men om hvis man går længer så skal have en prøvetid ved jeg desvære ik.din kontrakt skal abre sige ugenligt time antal 20 timer løn efter gældene overenskomt 37 timer osv.så kommer det så and på om de er 1/3 eller 2/3 de får tilbage
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:48   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hvis du er visiteret til 20 timer/uge, er det det du skal arbejde, fordelt på 5 (eller mindre) dage. Du skriver kontrakt med et firma der vil ansætte dig og bliver ansat på samme vilkår som en ordinært ansat. Du vil blive aflønnet som en fuldtidsansat og du vil få løn direkte af firmaet. De indsender så din lønseddel og får så 2/3 af din løn + feriepenge og pension mv) retur. Typisk vil du få mindstelønnen på indenfor det område du skal arbejde, men det udelukker IKKE at du gerne må få mere, firmaet for bare ikke refusion af den ekstra høje løn, ud over mindstelønnen på pgl. område.

Du vil som fleksjobber blive underlagt en overenskomst der dækker dit arbejdsområde, uanset om arbejdsgiver har overenskomst eller ej, så på den måde er du sikret godt mht. løn og arbejdsvilkår. Jobkonsulent arbejder sammen med div. fagforeninger og finder på den måde ud af, hvilke overenskomst der dækker dit arbejde.

Vedr. dine skånebehov, vil det være en god ide, at de bliver anført i din kontrakt.

Sidst redigeret af Pophår; 31-01-2010 kl. 20:52.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:56   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Nu har jeg gået i et kort stykke tid på Ledighedsydelse, og vil gerne i job igen, men hvordan foregår det ??

Skal jeg ansættes på 37 timer selv om jeg er visiteret til 20 timer

Får jeg løn der hvor jeg evt. bliver ansat for 37 timer og virksomheden for refunderet den tid jeg ikke er på job, eller får jeg løn fra Firmaet for den tid jeg er der og så resten som ledighedsydelse ?

Hvis du finder et job, skal du altid henvende dig til jobkonsulenten. Kommunen skal ordne papirer med arbejdsgiveren, så arbejdsgiveren kan få tilskud til din løn. Ja du får den fulde løn fra arbejdsgiveren, dvs. selvom du arbejder 20 timer om ugen som fleksjobber, så får du løn som svarer til 37 timer. Det er arbejdsgiveren, som får tilskuddet ud fra den fulde løn (37 timer).

Du kan læse mere om fleksjob under Nyttige links. Der er bla. link til en pjece fra HK om fleksjob, som er meget nem og forståelig at læse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob- hvordan? odense Spørgsmål ang fleksjob 4 16-04-2012 18:04
Flexjob, hvordan gør man?? denuheldige85 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-09-2011 23:38
Hvordan søger jeg om et flexjob...? missme23 Spørgsmål ang fleksjob 2 25-02-2011 10:32
Flexjob.. hvordan? kathrine1656 Spørgsmål ang fleksjob 18 09-12-2010 20:41
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension