K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2010, 10:21   #11
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
@kirsten01 har du prøvet f.eks. Noritren til at tage smerterne.?

Hvis du har skader på nerverne, og det er dem som det er helt galt med så kan Noritren være med til at dæmpe dem.
Jeg får selv 30mg om dagen, til at hjælpe med smerterne.
De tager dog ikke dem alle.!

Jeg som dig selv lidt på grænsen til at skal have morfin, men jeg forsøger at undgå det da der er mange bivirkninger forbundet med at tage dem.
Så jeg vil da anbefale at du prøver dem eller en anden type med samme virkning, det kan jo ikke skade.

koncentrationen og hukommelsen, er som Trold skriver en naturlig bivirkning til kroniske smerter. Men piskesmældsramte har generelt problemer med koncentrationsevnen og hukommelsen, som så bliver forværret af smerterne.

Personligt har jeg store problemer med dem begge.
Men det er jo forskelligt fra person til person, hvordan ens piskesmæld er.

Mvh.
jsn
Nej, dem har jeg ikke prøvet. Det er så også tilbage i 2005 jeg var på smertecenter. Men vil da prøve at vende det med lægen. Der er også nerveskader. Tak for info

Det med koncentration og hukommelse kender jeg kun alt for godt til

mvh
Kirsten01
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 12:46   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
koncentrationen og hukommelsen, er som Trold skriver en naturlig bivirkning til kroniske smerter. Men piskesmældsramte har generelt problemer med koncentrationsevnen og hukommelsen, som så bliver forværret af smerterne.
Jeg har for mange år siden erfaret, at jo tættere på hovedet smerten sidder des sværere er det at leve med, man bliver mere påvirket af smerter der sidder i nakken end af smerter der sidder f.eks. lavt i ryggen.

Det er min erfaring, og påstand.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 12:46   #13
Afl85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: viborg
Alder: 39
Indlæg: 7
Styrke: 0
Afl85 er ny på vejen
Unhappy

Hej med jer.. har selv piskesmæld gennem 7 år nu... nåede ik at gøre min uddannelse færdig så det er rigtig surt..
med hensyn til piller er jeg på nedtrapning da jeg ik må få børn på det... er på pinex comp, ibumetin og cymbalta som er et depressions middel der også går ind og tager nogle smerter.. er blevet sendt til ålborg på smerteklinikken men har ikke hørt fra dem endnu... men har hørt der er lang ventetid... håber jeg godt nok ikk da det ik er til at holde ud uden piller
Hilsen Anja
Afl85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 12:57   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Afl85 Se meddelelser
med hensyn til piller er jeg på nedtrapning da jeg ik må få børn på det... er på pinex comp, ibumetin og cymbalta som er et depressions middel der også går ind og tager nogle smerter..a
M.h.t. at få børn skal du være obs på Ibumetin.

Da jeg var gravid (og på ibumetin) oplyste min læge, at det ikke var noget problem bortset fra den sidste måned af graviditeten da de kan sætte fødslen igang før tid.

Men for nylig læste jeg at der var lavet en (vist nok svensk) undersøgelse som viste at ibumetin nærmest var roden til alt ondt hvis man tager dem mens man er gravid, bl.a. kan de give hjerteproblemer (hos barnet).

Jeg sad og var målløs da jeg havde læst det, og undrede mig over at jeg har fået 2 velskabte, sunde og raske børn.

Jeg skal prøve om jeg kan finde det en af de næste dage, og så vender jeg tilbage.

Jeg fandt det her: http://www.bedremedicin.dk/nyt_fra_b...dicin_019.html

Sidst redigeret af Trold; 29-01-2010 kl. 12:59.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 16:23   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg må indrømme jeg er på morfin.. (både depot, samt hurtigt virkende)..... jeg har konkluderet med mig selv og min læge naturligvis, at jeg ikke vil sige NEJ til alt hvad der foregår i fam: p.g.a. smerter.

jeg vil kunne fiske med børnebørn... i en put and take...
jeg rører tilgengæld ikke nogen former for alkohol.

men jeg vægter som sagt LIVSVÆRDI meget højt. og er det = morfin .... så må det jo bare være sådan....

den enkelte skal gøre op med sig selv hvordan livet efter en ulykke skal forme sig ( hvis det er muligt naturligvis).......

men mit valg var rimeligt enkelt ... næsten 0 medicin ... og dermed 0 aktivitet

eller stærkt vanedannende medicin... og kunne leve "normalt" næsten da

jeg mener ikke der her er noget forkert valg....
det hele skal gå op i plusser og minusser ... der skal helst overvægt af førstnævnte, i min terminologi.......

lad mig hører om andres dispotitoner......

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:32   #16
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
jeg er fuldstændig enig. Grunden til vi valgte morfinen fra var om jeg kunne være lidt længere på arbejdet, og der vurderede lægen at det ikke var det værd. Kunne jeg hvile mere og håbet om at der vil komme mere ro i sindet/smerterne når jeg slipper ud af kommunens hænder, så ville det være det bedste, dog kunne jeg altid blive henvist igen, hvis ikke det gik, men jeg prøver nu at holde ud uden morfin hvis kan. Men står også klar hvis behovet er der...

kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:50   #17
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Ja, man skal også have lov til at leve og lave aktive ting - så skal der medicin til - så må det jo være sådan.

Hvad har i af seng/pude??


Har lige invisteret i en god pude og en god seng begge af mærket Tempur - kan HELT sikkert anbefales.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 18:07   #18
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
jeg har en elevationsseng, som jeg nyder fuldt ud. Dog har jeg ikke haft den store held med hovedpuder... det er ligesom de virker et kort stykke tid efter jeg endelig har vænnet mig til dem med ekstra smerter.

kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 18:28   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
jeg må indrømme jeg er på morfin.. (både depot, samt hurtigt virkende)..... jeg har konkluderet med mig selv og min læge naturligvis, at jeg ikke vil sige NEJ til alt hvad der foregår i fam: p.g.a. smerter.

jeg vil kunne fiske med børnebørn... i en put and take...
jeg rører tilgengæld ikke nogen former for alkohol.

men jeg vægter som sagt LIVSVÆRDI meget højt. og er det = morfin .... så må det jo bare være sådan....

den enkelte skal gøre op med sig selv hvordan livet efter en ulykke skal forme sig ( hvis det er muligt naturligvis).......

men mit valg var rimeligt enkelt ... næsten 0 medicin ... og dermed 0 aktivitet

eller stærkt vanedannende medicin... og kunne leve "normalt" næsten da

jeg mener ikke der her er noget forkert valg....
det hele skal gå op i plusser og minusser ... der skal helst overvægt af førstnævnte, i min terminologi.......

lad mig hører om andres dispotitoner......

mvh eders ace dk
Ganske fornuftigt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 18:44   #20
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
men jeg vægter som sagt LIVSVÆRDI meget højt. og er det = morfin .... så må det jo bare være sådan....
Jeg vægter det også meget højt især med min søn.!!
Jeg har bare ikke lært det hele endnu, jeg presser mig selv forhårdt og så kommer sparket og jeg ligger ned igen igen.

Jeg håber det mit ophold på smerteklinikken i næste måned, vil hjælpe på det men på et eller andet tidspunkt ender jeg også på morfinnen.

Af seng har jeg også en elevationsseng, men madrassen skal skiftes ud da den ikke støtter min hofte rigtigt. Den som jeg har fundet der gør det koster så bare lige kan 10k.
Så har søgt om at få den og fik afslag, men nu er den med i min § 100.
Da den træder i kraft, hvis det er afvist under anden lovgivning.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med piskesmæld pedo Alt det andet 12 08-05-2014 19:47
piskesmæld Isa Alt det andet 1 13-03-2013 22:43
Piskesmæld og handicaphjælper ??????? Pixie Alt det andet 8 30-06-2011 22:18
piskesmæld Rosenkilde Alt det andet 11 13-01-2011 14:52
piskesmæld anja Dit og Dat 15 25-01-2010 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension