K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 15:59   #11
amar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
amar er ny på vejen
Det ER dyrt.
Til gengæld er tandlægen god - jeg har fået lavet tandkroner mm hos hende, og der har aldrig været noget. Plus, hun har en slægtning, der har kæmpet med det samme som jeg. Det er en lettelse ikke at skulle være i forsvarsposition fordi jeg er den jeg er og har det som jeg har det. Et af de få steder, jeg føler mig tryg. Fattig, men tryg :-)

Men det er måske ved at være tid til at finde en billigere... Selvom det føles som endnu et skridt imod en skyggeeksistens fejet ind under velfærdssamfundets beskidte gulvtæppe. Der er en ulighed i Danmark, og ligegyldigt hvor stolte vi kan være over hvor godt, vi har det, så stinker der sgu på bunden!
amar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 16:38   #12
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Er selv på kontanthjælp, for to år siden var mine tænder blevet så dårlige at jeg også måtte søge om hjælp.
Fik et overslag fra min nye (billige) tandlæge på 15600kr og det var billigt, havde været ved en anden tandlæge som ville have 24000kr for det samme.
Jeg skulle have lavet 9 huller rykket en vidomstand ud fordi der var hul i og der ikke var plads nok, opereret en 12 års tand ud der var begyndende rod betændelse i, der var hul i og pga mange tidligere gamle huller var den for skrøbelig til at redde. To nederste visdomstænder skulle også opereres ud, da de ikke var vokset ordenligt frem og havde konstant tandkødsbetændelse omkring dem, den sidste tand vurderede min tandlæge at jeg nok skulle have rodbehandlet og have en guldkrone på, da den var flækket på den ene side, knækket et stykke af på den anden side og hul under en gammel plombe, den tand ville løbe op i 5200kr i sig selv.

Fik selvfølgelig afslag på hele baduljen, ud over det, havde kommunens tandlægekonsulent, givet sin vurdering af hvad der var nødvendigt.
De nederste visdomstænder, mente hun ikke var nødvendige at de skulle ud, de 8 huller skulle billigst muligt repareres med sølv i stedet for plast, 12 års tanden skulle blive og repareres med plast, ingen rodbehandling og den sidste tand skulle også bare repareres med sølv. Hendes vurdering af prisen ville være 6400kr og det mente de godt at jeg selv kunne betale selv, hvis jeg fik en afdragsordning.

Min tandlæge blev rasende over deres afgørelse, han ringede selv til dem og skædte dem ud over at de kunne, finde på at sætte spørgsmålstegn til hans autotiation (kan ikke stave), når den konsulent ikke havde set mine tænder, men det ændrede ikke deres vurdering.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:49   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amar Se meddelelser

Og til sidst et andet spørgsmål: Min tandlæge mener at kunne bevise, at hullerne er en direkte konsekvens at min medicin. Jeg husker ikke godt - men kan det passe, at man kan få en slags "permanent" tandlægekort, når skaderne er medicinsk betinget?

vh
amar
Dette er lige netop hvad min sag hos ankestyrelsen går på. Der er visse sygdomme (f.eks Sjögrens syndrom og Skleroderma), hvor de får et "tandlægekort", da sygdommene i sig selv nedbryder og ødelægger tænderne, som oftest på grund af mundtørhed. Har man en sådan bevilling kan man aldrig komme til at betale mere end ca. 1450,- kroner om året til tandlægen.

Men der er også visse medicinske behandlinger der ødelægger tænderne, netop også på grund af mundtørhed og nedbrydning af kalk i kroppen. Og de skulle også være dækket, men som med så mange andre ting gør kommunen alt hvad de kan for at slippe.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:47   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har søgt om hjælp til enkeltydelse til tandlægeregninger rigtig mange gange.

Hvis man får afslag så skal man anke det, ofte bliver det givet ud fra devisen "går den, så går den", jeg kan ikke mindes at have fået noget uden at have anket et afslag.

Kommunens tandlægekonsulent må ikke se på borgerens tænder og derefter udtale sig om hvad der skal laves, hvis først han/hun har kigget borgeren i munden er han/hun inhabil m.h.t. at udtale sig om behovet for behandling.

Der findes, en principafgørelse om det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 00:00   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
H*n må heller ikke udtale sig i STRID med behandlende tandlæge UDEN en grundig redegørelse for det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 00:18   #16
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er jo en god ide at foreslå Panuminstituttet - det er bare ikke kun i hovedstadsområdet der bor kontanthjælps modtagere - de bor også feks i jylland...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 00:23   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har altid passet mine tænder med ½ årlige tandlæge besæg ,og har altid fået hurtige svar på mine ansøgninger, hvis der har været noget støre jeg ikk selv kunne betale.Også denne gang hvor overslaget var på små 9000 kr fik jeg hurtig svar og penge til det halve af regningen...Så det altså ikk alle der syltes.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 01:26   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej det er da ikke alle sager der bliver syltet men vel nok ca 50/50% jeg vil skam være glad for bare ca halvdelen til tandlægehjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 01:38   #19
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Ruby de uddanner også tandlæger i århus ved et hurtigt kig på uddannelses guiden.

Selvom folk bor andre steder skal gode tips jo stadig anbefales.

Ellers kunne man vel prøve at skrive til tandlægernes forening og anbefale dem pro bono arbejde ligesom inden for advokatbranchen.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension