K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 14:27   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tandlægehjælp

hørte i nyhederne at folk på kontanthjælp for rykket deres tænder ud istedet for at få lavet en dyr tandlæge regning.som folk i regering sagde komuner får/har penge til tandlæge hjælp de får fra bloktildskud.så hvis det var sådan komunerne kørte det er det forkert forde de har pengene til det og ikke skulle bare spare en tandlæge regning væk her ryk den tand ud mon det mener det bliver lettere at få hjælp til tandlæge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 14:35   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Selvom det ikke er optimalt så lige et husmorråd. Det er muligt at få foretaget gratis tandbehandling på blandt andet panum (af en studerende under supervision). Ulempen er at man typisk skal møde flere gange end hos tandlægen; men da behandlinger foregår under opsyn / vejledning er den på højde med øvrig behandling.

Det er selvfølgelig ikke optimalt; men jeg ville til hver en tid foretrække den model fremfor at få trykket mine tænder ud.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 14:46   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja tandlægeskolen hvis man gider orker osv er en god ide samme er hvis man skal klippes osv frisør skolen der er mange mulgiheder for at spare en hel del penge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 14:48   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
mon det ikk er sådanne at folk på bistend også går i længertid mellem tandlæge besøgne,og der for ender i valget med dyre rep, eller udtrækning. bare en tanke fra mig..OG det er ikk helt gratis hos de studernde man betaler selv matrialerne....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 27-01-2010 kl. 14:51.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 14:57   #5
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@C.l.e.o

Det tror jeg nok du har ret i; men da laver også eftersyn, så det er vel bare at komme afsted hvis man ikke har tilknytning til en fast tandlæge.

http://www.mundogtand.dk/vis_spm.asp?ID=4009

mon ikke det er sådan at jo dyrere en anstændig behandlig er des mere fristes kommunerne til at være uanstændige - desværre
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:10   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg har....

....efterhånden mistet og fået trukket flere tænder ud, mens jeg har ventet på min sag, som blev afslag fra kommunen, afslag fra regionen (syddanmark) og den ligger nu hos ankestyrelsen, hvor jeg håber jeg får medhold.

Jeg har kun én occlusion (sammenbidning af kindtænder) tilbage, så det er meget svært at tygge maden, og det er videnskabeligt bevist at har man mindre en 6 occlusioner, så begynder det at gå ud over helbredet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:18   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg får også trukket tænderne ud efterhånden som der tilstøder 'dyre' problemer. Jeg har 3 tænder der skal trækkes ud på dén konto. Jeg har desværre ikke andre valgmuligheder, da jeg nægter at have mere med kommunen at gøre. Sidst da jeg ville søge tandlægehjælp, fik jeg det simpelthen så dårligt psykisk da jeg så kuverten fra kommunen og ansøgningsskemaet, at jeg blev nødt til at rive det i stykker og tage en nervepille....

Jeg har udviklet en form for angst for kommuner når det drejer sig om noget personligt. Selv når jeg er med som bisidder/partsrepræsentant, så kan jeg få koldsved og hjertegallop indtil jeg får overbevist mig selv om, at jeg er fredet, og at jeg nu KUN skal hjælpe andre...

Jeg er i allerhøjeste grad blevet systeminvalid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:21   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
mon det ikk er sådanne at folk på bistend også går i længertid mellem tandlæge besøgne,og der for ender i valget med dyre rep, eller udtrækning. bare en tanke fra mig..OG det er ikk helt gratis hos de studernde man betaler selv matrialerne
ved for mig selc jeg går til jeg ikkek an holde det ud længer.ja skrev og billigere
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:32   #9
amar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
amar er ny på vejen
Hej
Jeg er på kontanthjælp og har været det i årevis, pga sygdom.

I efteråret fik jeg tandpine og fik lavet et overslag hos tandlægen d.1.oktober - to huller og en regning på knap 5000kr. Så jeg lavede enkeltydelsesansøgningen...og intet skete.

Fik min socialrådgiver til at kontakte kommunen, som ikke kunne finde sagen. I november fik jeg så brev fra kommunen om, at de havde modtaget min ansøgning...og intet skete.

Kontaktede i december tandlægekonsulenten, der rådgiver kommunen i denne slags sager: Sagen var sendt til kommunen, og de kunne ikke udtale sig.

Jeg fik i mellemtiden en hjemmevejleder, som også forsøgte kommunen...og intet skete.

Nu er det januar, og højre side af min mund gør ONDT.
Jeg har lige fået brev fra kommunen, som vil dække halvdelen af regningen - de mener, jeg har 2500kr til at betale selv. Og skriver samtidig, at overslaget kom i november.

Jeg har også fået anbefalet at tage til Panum instituttet, men er glad for min tandlæge, som også har styr på de komplikationer, min medicin medfører.

Socialrådgiveren siger, at jeg bør tage til tandlægen og få lavet det, kommunen dækker, og spørge om det er muligt at betale resten i rater.

Men hvad med de næsten 4 måneder, der er gået i mellemtiden? Det er da naivt at håbe, det ikke er blevet værre siden da - så hvad sker der, når jeg sidder i tandlægestolen og den nye diagnose hedder rodbehandling...?

Et nyt overslag og en ny enkeltydelsesansøging?

Og til sidst et andet spørgsmål: Min tandlæge mener at kunne bevise, at hullerne er en direkte konsekvens at min medicin. Jeg husker ikke godt - men kan det passe, at man kan få en slags "permanent" tandlægekort, når skaderne er medicinsk betinget?

vh
amar
amar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 15:36   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
to huller og en regning på knap 5000kr
tak for kaffe det er nok danmarks dyreste tandlæge

Citat:
Jeg har lige fået brev fra kommunen, som vil dække halvdelen af regningen - de mener, jeg har 2500kr til at betale selv. Og skriver samtidig, at overslaget kom i november.
er skam en godt sjot jeg fik intet måtte klage afslag og afslag


Citat:
Men hvad med de næsten 4 måneder, der er gået i mellemtiden? Det er da naivt at håbe, det ikke er blevet værre siden da - så hvad sker der, når jeg sidder i tandlægestolen og den nye diagnose hedder rodbehandling...?

Et nyt overslag og en ny enkeltydelsesansøging?
ja du er nød til at søge igen men er sikker på der er nogen der har link osv så du kan få bedre hjælp,med har hørt/læst noget om hvis man kan bevise ar det medicin man har brugt er skyldt i tank skaden så er der hjælp at hente


Citat:
Og til sidst et andet spørgsmål: Min tandlæge mener at kunne bevise, at hullerne er en direkte konsekvens at min medicin. Jeg husker ikke godt - men kan det passe, at man kan få en slags "permanent" tandlægekort, når skaderne er medicinsk betinget?
ikke hvad jeg ved af men er da med på en tlyyer

Sidst redigeret af superkok; 27-01-2010 kl. 15:39.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension