K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 08:05   #21
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jøsses:
Det er jo bare endnu et tegn på, at de har bestukket lægekonsulenterne.

Det er vel ikke forsjovt skyld at kommunen betaler 1500 kr for en lægekonsulent ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 21:01   #22
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hiver lige den her tråd frem igen

Jeg har nu fået kigget i mine papirer og jeg kan se at både under min sygemelding i 2005/2006 hvor det handlede om arbejdsfastholdelse først (endte med at blive fyret, det er så en anden historie), under min sygemelding i 2008 og den jeg er i nu (fra april 2009) har der ALLE gange været sociallæge ind over min sag.

Der har ikke på noget tidspunkt været en lægekonsulent, så nu sidder jeg med spørgsmålet om, om lægekonsulent og sociallæge er en og samme ting i Odense kommune.

MEN... jeg kan se, at i 2008 og 2009 er der lavet vurderinger i min sag ud fra de lægepapirer der er anmodet om, ergo arbejder Odense kommune så kun med sociallæger åbenbart.... nu I skriver, at en lægekonsulent ikke må vurdere....

Jeg skal gerne sætte bevis ind, hvis det er nødvendigt.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:38   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen sociallægen må netop godt vurderer, da sociallægen bla godt må konsulterer klienten/patienten, hvilket lægekonsulenten ikke må (gør).
Sociallægen er nu blevet svaret på kommunens bønner om en person der godt må lave andet end at oversætte. Bla må sociallægen komme med råd og vejledning, stille spørgsmålstegn vedr diagnoser, sørge for klienten kommer til ny og/eller anden udredning osv, som lægekonsulenterne ikke måtte (men som de gjorde alligevel i flere sager - hvorfor klagerne haglede ned).
Med sociallægen bliver spillerummet større fordi de kan henholde sig til, at sociallægen godt må konsulterer klienten og undersøge klienten.

Men sociallæge og lægekonsulent må stadig IKKE ytre sig om hvorvidt de mener en klient skal have førtidspension eller fleks.
Men mon ikke de gør det alligevel....sådan off the record???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:45   #24
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen sociallægen må netop godt vurderer, da sociallægen bla godt må konsulterer klienten/patienten, hvilket lægekonsulenten ikke må (gør).
Sociallægen er nu blevet svaret på kommunens bønner om en person der godt må lave andet end at oversætte. Bla må sociallægen komme med råd og vejledning, stille spørgsmålstegn vedr diagnoser, sørge for klienten kommer til ny og/eller anden udredning osv, som lægekonsulenterne ikke måtte (men som de gjorde alligevel i flere sager - hvorfor klagerne haglede ned).
Med sociallægen bliver spillerummet større fordi de kan henholde sig til, at sociallægen godt må konsulterer klienten og undersøge klienten.

Men sociallæge og lægekonsulent må stadig IKKE ytre sig om hvorvidt de mener en klient skal have førtidspension eller fleks.
Men mon ikke de gør det alligevel....sådan off the record???
Så har man jo som syg ikke en kinamands chance i det her system hvis alle kommuner går over til at bruge sociallæger i stedet for lægekonsulenter

Jeg læser netop mine papirer sådan, at Odense Kommune kun har sociallæge.... de er brugt siden i hvert fald 2005/06 set ud fra min egen sag.

Til gengæld forstår jeg så bedre nu det mine socialrådgivere har sagt hele vejen igennem og især senest, at det var sociallægen der skulle vurdere om jeg kunne sendes i afklaring eller ej.

For ud fra alt det I har skrevet, så kunne/måtte en lægekonsulent jo netop IKKE lave den vurdering

Tak.. jeg tror nok jeg har fattet konceptet nu. Jeg er så godt klar over, at jeg nu skal være endnu mere vaks ved havelågen.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:49   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En sociallæges vurdering kan IKKE være anderledes end en speciallæges.

Derfor må det være speciallægens papirer, der vejer tungest, da sociallægen ikke både er reumatolog, ortorpædkirurg, psykiater osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:56   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, de lægger det hele til sociallægen som så vurderer om det er forsvarligt at sætte en arbejdsprøvning i gang og/eller, om der kunne være andre eller smartere tiltag, om alt nu er afprøvet osv osv...

Her i København ryger ressourceprofilen også til lægekonsulenten, så der hvor du bor, så må vi lægge mærke til om din ressourceprofil også skal 'godkendes' af sociallægen.....eller om den også ryger til lægekonsulenten. (Det er jo fandgaleme et større puslespil det her!)!

Ja, jeg tror også sagerne bliver sværre at få igennem nu. Før i tiden sagde vi altid, hvis bare man har sagsbehandler og lægekonsulent med, så går det bedre. Nu er det nok mere, bare man har sociallægen med, så går det hele.

Men når alt kommer til alt, så er det jo som at trække en lodseddel i tromlen, for man ANER ikke om man får gevinst eller trækker en nitte. Der findes jo fremragende lægekonsulenter, såvel som der findes nogle værre *****er. Sådan må det også være med sociallæger....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:59   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
En sociallæges vurdering kan IKKE være anderledes end en speciallæges.

Derfor må det være speciallægens papirer, der vejer tungest, da sociallægen ikke både er reumatolog, ortorpædkirurg, psykiater osv.

Korrekt, men en sociallæge kan dæleme få trukket tid ud, ved at sende klienten fra Herodes til Pilatus, netop fordi han ikke selv har kompetancerne. Man føler jo lidt at det er med vilje det er skruet sådan sammen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:16   #28
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
En sociallæges vurdering kan IKKE være anderledes end en speciallæges.

Derfor må det være speciallægens papirer, der vejer tungest, da sociallægen ikke både er reumatolog, ortorpædkirurg, psykiater osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Korrekt, men en sociallæge kan dæleme få trukket tid ud, ved at sende klienten fra Herodes til Pilatus, netop fordi han ikke selv har kompetancerne. Man føler jo lidt at det er med vilje det er skruet sådan sammen.
Tager lige begge indlæg på en gang

Nej, det kan godt være en sociallæges vurdering ikke kan være anderledes end en speciallæges, men hvorfor hører vi så hele tiden om så mange sager hvor netop speciallægers vurderinger bliver nedvurderet, overrulet osv? Det må da enten være lægekonsulenter der udtaler sig om noget de ikke må eller sociallæger der mener de er klogere....

Og ja, de kan få trukket tiden ud for de syge, men til hvems fordel? Kommunens så de kan kaste folk af sygedagpengene?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, de lægger det hele til sociallægen som så vurderer om det er forsvarligt at sætte en arbejdsprøvning i gang og/eller, om der kunne være andre eller smartere tiltag, om alt nu er afprøvet osv osv...

Her i København ryger ressourceprofilen også til lægekonsulenten, så der hvor du bor, så må vi lægge mærke til om din ressourceprofil også skal 'godkendes' af sociallægen.....eller om den også ryger til lægekonsulenten. (Det er jo fandgaleme et større puslespil det her!)!

Ja, jeg tror også sagerne bliver sværre at få igennem nu. Før i tiden sagde vi altid, hvis bare man har sagsbehandler og lægekonsulent med, så går det bedre. Nu er det nok mere, bare man har sociallægen med, så går det hele.

Men når alt kommer til alt, så er det jo som at trække en lodseddel i tromlen, for man ANER ikke om man får gevinst eller trækker en nitte. Der findes jo fremragende lægekonsulenter, såvel som der findes nogle værre *****er. Sådan må det også være med sociallæger....
Ja, det er ved at være lidt at et kæmpe puslespil... for er sociallægen til for at hjælpe både os syge OG socialrådgiveren eller er de ene og alene kommunens mand?

Ang. ressourceprofil, min er blevet brugt af sociallægen to gange nu til at vurdere på sammen med lægepapirer, men om den skal godkendes af den ene eller den anden, det aner jeg ikke, for den er ikke ajourført eller noget... måske andre fra Odense der er nået længere i deres proces kan svare på det spørgsmål.

Man bliver sgu da helt rundtosset af den centrifuge man bliver slynget rundt i i det her syge system
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:28   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Speciallægeerklæringer foretaget hos eget behandlende netværk, er desværre ikke alt afgørende. De er præcis som egen læge, psykolog, psykiater mf, blot tunger på vægtskålen.
Jeg ved ikke om man kan sige ens egne lægeerklæringer bliver nedvurderet, men de bliver i hvertfald afprøvet (hvilket jo kan være stærkt provokerende) og frustrerende for den i forvejen syge der skal testes yderligere.
Men de SKAL kigge på det samlede billede, og de må heller ikke overbelyse en sag. Ligesom de kun må arbejde (tobbelttjekke) udfra de oplysninger ens eget behandlende netværk fremlægger. Dog er kommunerne blevet gode til at få psykologen/psykiateren på banen, selvom der INTET står om psykiske problemstillinger i ens egne erklæringer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er lige gået op for mig! Læge + lægekonsulent forstår ikke HMS hboegelund Dit og Dat 37 30-06-2011 12:49
Har DU talt med din sociallæge/lægekonsulent lena Lægekonsulenternes Rolle 16 02-11-2008 12:10
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31
Sociallæge andi1975 Alt det andet 6 20-12-2007 23:15
Må en sociallæge gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2007 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension