K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 18:03   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle erfarne k10èr

det korrekt hvad Curls skriver.

Derfor skal alle vi erfarne og gamle bruger af k10 indse, at netop Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er den VIGTIGSTE lov at have kendskab til i stort set, alle rådgivninger.

FORDI det er den FØRSTE lov der bliver overtrådt i stort set ALLE sager. Hvis vi kan få nybegyndere til at indse, fra begyndelsen, at sagsbehandlingsfrister er noget vi FORVENTER bliver overholdt, så bliver sagsbehandleren og klienten ligeværdige fra FØRSTE færd.

Det er jo ikke nogen tilfældighed at netop denne lov nævnes på forsiden. http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616
Det er heller ingen tilfældighed at k10, indtil nu, har vundet over 6 kommuner, netop i denne lovovertrædelse.
Det er heller ikke nogen tilfældighed at k10 snarligt indklager de sidste ca 50 kommuner for Statsforvaltningerne.

Det er ingen tilfældighed at vi/jeg beder alle k10èr om at sætte sig ind i denne begynderlov.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 23:48   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Odenseaneren.

Præcis.......hvad jeg mener......du kommer med en udmelding om at din sagsbehandler ikke overholder loven.....du kan ikke få oplyst din sagsbehandlingsfrist, trods den findes her, næste korrekt (der mangler en del punkter) http://www.odense.dk/Topmenu/Selvbet...altningen.aspx
og hvis din sagbehandler ikke overholder disse frister skal du selvfølgelig vælge et af to.

Accepter at sagsbehandleren fortsætter med sine ulovligheder eller......

Klag iht reglerne, i dette tilfælde til Statsforvaltningen med påstand om at din kommune ikke overholder lovgivningen.

Det skal vi resourcestærke også bruge vores kræfter på og ikke nøjes med at bekræfte at der findes ulovligheder.

Mange hilsner
Peter
Peter...

En ekstra krølle på denne manglende overholdelse er, at HVIS sagsbehandlingstiden IKKE overholdes - som Odenseaneren skrev - så kan det betragtes som et afslag og dermed videresendes klage over afslag på det søgte.

Så kommer sagen automatisk videre i systemet til Statsforvaltningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 10:01   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har før påpeget, at fremlæggelse af sagsbehandlingstider, IKKE er en garenti for, at de bliver overholdt.
Har selv prøvet, at klage videre til Nævn, når tiden IKKE overholdes, med henvisning til retsregler.
DET HJÆLPER IKKE. De er ligeglade, og vil IKKE forholde sig til klage, før den kommer fra kommune.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 10:14   #14
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej igen. Det er meget godt, at skrive at man skal kende reglerne for klage frister, det er en god indfaldsvinkel. Men tager denne person som skriver dette, højde for at de fleste ikke har kræfterne til at sætte sig ind i alle love og regler? Og at de faktisk er kørt helt ned igennem års kampe, for både det ene og andet, og at det begynder at ligne en tanke fra kommunernes side, bare at sylte sager, i måske håb om at man stopper kampen?

F.eks min kommune svare ikke på mail, hvad nytter det så at der står på deres hjemmeside, at alle henvendelser besvares indenfor 10 dage? Det er meget godt med regler, men der er ingen regler for at reglerne bliver overholdt. Så sidder man der igen, og skal klage-klage-klage, oveni at man udemærket godt ved, at man efterhånden har fået en mærkat der hedder " åh hende", sig jeg er til frokost, på kursus osv.

Det er fint at kende reglerne ja, men hvis det bare bliver til endnu mere kamp end i forvejen, så tror jeg desværre at endnu flere opgiver på forhånd. Det er ikke alle, som har kræfter til at kæmpe for deres ret. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 12:47   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal gå efter resultatet.

Kære alle, især Indiansummer.

Vi er IKKE uenige, men.......

Jeg forstår og kender alle argumenterne.
Jeg har selv været i samme situation, med manglende kræfter.
Jeg kender også ALLE smuthullerne, som systemet bruger for ikke at overholde RSL §3 stk.2.
Jeg påstår, at absolut ingen, hverken embedschefer eller jurister kan oplyse mig om nye argumenter, præcis om RSL §3 stk.2, som k10 ikke kender til.

Men jeg går efter slutresultatet, regnestykket nederst til højre med 2 røde streger under. Indiansummer`s resultat med over 2 års ventetid på en afgørelse på §100. Hvis ikke der kommer noget udefra så fortsætter det endnu et år, med at Indiansummer går og venter på en afgørelse.

Hvad skal der gøres ved det?

Her finder vi grunden til de mange "negative" sager her på k10.
Forestil jer at ALLE første gang de henvendte sig til det offentlige og indikerede at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 forventer vi overholdt?

Det er mit mål med disse argumenter.

Zuza, kan du svare mig på om ansøgning til FLEXJOB er underlagt §3 stk.2, hvor politikerne fastsætter en sagsbehandlingsfrist, før en AFGØRELSE skal besluttes?

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 16:40   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, det ved jeg ikke, men går ud fra, at ALLE sager, man kan søge om i kommunen, har en frist.

Kontanthjælp, sygedagpenge, pension, osv. har jo frister, så hvorfor ikke også fleksjob.

Det ville være ulogisk, hvis der ikke var, for ALT handler jo om, at borgerne skal på arbejdsmarkedet mest muligt og hurtigst muligt, og hvis fleksjob er vejen til det, så er der vel også frister på det område.

Når sygedagpengene falder for varighedsbegrænsningen - 52 uger - så SKAL der tages stilling til, OM der skal revalideres, visiteres til fleksjob eller tilkendes pension (disse stillingtagende hører vi meget sjældent om, når sygedagpengene stoppes). Og HVIS der også gives "afslag" på pension, når sygedagpengene stoppes, så burde der jo - ifølge pensionsloven - præciseres NØJE, HVILKE arbejdsopgaver borgeren kan udføre for at blive selvforsørgende - evt. i fleksjob.

Men den sammenhæng ser vi heller aldrig (næsten).

Så på det område kan man vist godt sige, at fristerne er laaaaangt overskredet og at fristerne ligger godt gemt i sygedagpengeloven/arbejdsevnebekendtgørelsen.

Og disse frister er meget interessante at se nærmere på, ikke?


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar fra lægekonsulent ang ansøgt § 100 Indiansummer Alt det andet 3 28-11-2012 11:40
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Anti-autoriteten er på retur! buster Politik og Samfund 5 09-08-2010 11:36
De ledige kommer retur igen zuza Politik og Samfund 0 28-04-2008 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension