K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 22:38   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Sag om ansøgt merudgift § 100 sendt retur til kommunen

Hej. Min afgørelse om ansøgt merudgift, som efter kommunens afslag er kommet tilbage fra Det Sociale Nævn, med besked på at den skal vurderes på ny i min kommune, da de har behandlet den efter gl regler....

Så gik der lige 5 mdr med det, oveni den anden tid.. Søgte om det den 9 dec 2008, så går tiden jo også med det

Men spændende hvad det kommer til at føre til. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 08:57   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hold da op det er lang tid

Håber det lønner sig i den sidste ende....jeg har lige anket
er i persongruppen men de godkender kun mine medicinudgifter ...så jeg venter også

Det er snart en hel uddannelse i sig selv at lære tålmodighed i forhold til kommunen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 11:13   #3
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Heldigvis vil en evt. udbetaling ske med tilbagevikende kraft fra ansøgningstidspunktet, og det er ikke så slemt. Jeg blev i hvertfald rigtig glad, da jeg for det første fik meddelelse om, at jeg blev bevilget merudgifter, og så oveni kunne læse, at jeg fik udbetalingen med tilbagevirkende kraft fra ansøgningstidspunktet. Det hjælper lidt på ventetiden.

Fingre og tæer er krydset herfra i håb om at du får medhold
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:05   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Tillykke Indiansummer. Det er da et skridt i den positive retning at du fik medhold hos Det Sociale Nævn. Håber det så lykkedes dig at få glæde af ordningen når den bliver genbehandlet.

Og gud hvor jeg forstår dit suk over den lange ventetid. Selv har jeg ansøgt om merudgifter tilbage i november 2007, og er nu nået dertil hvor sagen netop er landet hos Det Sociale Nævn for anden gang. Så jeg må også væbne mig med tålmodighed inden jeg kender det endelige resultat.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 23:05   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Kære IndianSummer og alle andre!

Dette er en lille kærlig men velment "skideballe" til jer.

Når i har en sådan sag er det vigtigt at i lytter og bruger de lovlige midler samt oplysninger der ligger lige foran jeres øjne.

Ikke for at lyde bedrevidende, men for pokker sæt jer ind i de regler som er oplyst på forsiden "Statusrapport Svarfrister"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Undersøg om hvilken sagsbehandlingsfrist som DIN kommune har vedtaget. Hvis ikke du kan finde dem så spørg ind til dem. Kommunen SKAL SKAL SKAL SKAL SKAL have vedtaget en sådan sagsbehandlingsfrist som SKAL overholdes.

Hvis ikke SKAL du have skriftlig besked om hvorfor og hvornår din sag så kan afgøres.

Hvis ikke DIN kommune oplyser dig en sådan frist kan du klage til den Statsforvaltning som du tilhører.

Læs følgende for en tilfældig kommune: http://www.herning.dk/sitecore/shell...008%20pdf.ashx og så ser du at den kommune SKAL kun bruge 3 mdr på en afgørelse til merudgifter iht §100.

Men hvis sagen går til Det Sociale Nævn findes der IKKE en lovkrævet sagsbehandlingsfrist. Og i denne tid den ligger der, tæller ikke med i din kommunes sagsbehandlingsTID.

Men DIN kommune SKAL have en sagsbehandlingsfrist på ansøgning iht §100 som SKAL overholdes. Havde du fulgt disse regler havde du sparet meget tid.

Mange hilsner
Peter §3 stk,2

Sidst redigeret af phhmw; 26-01-2010 kl. 23:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 16:24   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Kære phhmw.
Selvfølgeligt har kommunen sagsbehandlingsfrister, men når der er tale om en sag, der bliver sent tilbage fra det Sociale Nævn, hedder det sig bare at sagen skal behandles hurtigst muligt.
Selv har jeg forespurgt til min sag gennem 2 måneder mundtligt. Siden har jeg spurgt skriftligt i et brev sendt via Borgerrådgiveren i Kommunen. Endnu en mail fra min side førte heller ikke til et svar, og først da juristen hos Borgerrådgiveren rykkede kommunen 3 gange for at få sagen i gang igen skete der noget i min sag. 1 år efter at den var hjemvist. Så det er ikke nødvendigvis fordi vi læner os tilbage og bare lader kommunen beslutte hvornår de skal behandle sagen. Som du kan se har jeg været nødt til at få hjælp fra kommunens Borgerrådgiver for at komme videre i min sag. Så kan det godt være kommunen har vedtaget nogle tidsfrister men dem overholder de altså bare ikke.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:02   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kend spillets regler..

Kære Velcro.

Præcis, hvad jeg mener Velcro.......når vi først kender reglerne har vi også lidt pligt til at bruge lovgivningen til at fremme vores rettigheder.

Dette er generelt og ikke rettet imod denne tråd.

Det jeg mener er at vi må komme videre..........

Vi må ikke blive ved at at bekræfte over for hinanden, at nu overholder den eller den ikke lovgivningen men.......klage og bruge lovgivningen til at opnå resultater i egen sag.

Jeg er af den mening at nu har vi, heldigvis, fået så mange tilmeldte at vi måske skulle overveje at arbejde på at få flere konkrete spørgsmål, hvor spørgeren er i tvivl, og hvor vi erfarne svare konkret på problemerne.

Jeg fornemmer at k10, måske, kan virke skræmmende for en nybegyndere med for mange ukonkrete kommentare, genkommentare etc., istedet for konkrete spørgsmål.

Men uanset hvad, en ansøgning om §100, som tager over 2 kalenderår uden resultat er uacceptabelt. Uanset hvor længe den har ligget hos andre nævn.
Det skulle der have været grebet ind over for.

Hvis vi skal komme videre og opnå resultater i egne sager, skal vi kende reglerne og bruge dem.

Mange hilsner
Peter (utålmodig)
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:28   #8
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
I odense kommune har jeg gentagne gange oplevet at spørge til sagsbehandlingstiden. Hvis jeg endelig får et svar - ja så overholdes det alligevel ikke, og de gider ikke engang skrive at de ikke overholder den.

Ja de skal oplyse den på hjemmesiden
Ja de skal oplyse den i brevform
NEJ - det får ingen konsekvens hvis de ikke gør det eller ikke overholder den.

Sorry det sure opstød, men har igen fået en noget underlig afgørelse fra kommunen på en sag, hvor de aldrig gad oplyse sagsbehandlignstiden, selvom jeg har bedt om det for 1½ måned siden. ggggggg
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:43   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad vil du gøre ved det?

Kære Odenseaneren.

Præcis.......hvad jeg mener......du kommer med en udmelding om at din sagsbehandler ikke overholder loven.....du kan ikke få oplyst din sagsbehandlingsfrist, trods den findes her, næste korrekt (der mangler en del punkter) http://www.odense.dk/Topmenu/Selvbet...altningen.aspx
og hvis din sagbehandler ikke overholder disse frister skal du selvfølgelig vælge et af to.

Accepter at sagsbehandleren fortsætter med sine ulovligheder eller......

Klag iht reglerne, i dette tilfælde til Statsforvaltningen med påstand om at din kommune ikke overholder lovgivningen.

Det skal vi resourcestærke også bruge vores kræfter på og ikke nøjes med at bekræfte at der findes ulovligheder.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:50   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså... nu blander jeg mig lige lidt. Nu kender jeg retssikkerheden også ret godt. Hvis en sagsbehandlingstid ikke bliver overholdt - og det ved jeg mange steder ikke gør. Men netop § 3 stk. 2 siger bare, at HVIS de ikke overholder sagsbehandlingstidsfristen (feks. 4 uger), så SKAL de meddele borgeren SKRIFTLIGT, hvornår sagen SÅ kan afgøres (altså EFTER de 4 ugers frist). Det er netop det der er problemet mange steder. Det er klart, at en borger har ret til at få en fornemmelse af, hvornår éns sag bliver afgjort.
Det her er for at forklare, hvad der egentligt står. Der er så mange, der skriver at de ikke overholder sagsbehandlingstidsfristen, men sådan er det bare. Der er SÅ mange sager rundt på bordene i hele landet. Der kan være mange årsager til, at en frist ikke kan overholdes i en enkelt sag, feks. lægeerklæringer som ikke kommer retur og man rykker osv., her kan man jo ikke overholde sagsbehandlingstidsfristen på en enkelt sag, hvis noget mangler, før sagen kan afgøres. Bare et eksempel.

Sidst redigeret af curls; 27-01-2010 kl. 17:52.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar fra lægekonsulent ang ansøgt § 100 Indiansummer Alt det andet 3 28-11-2012 11:40
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Anti-autoriteten er på retur! buster Politik og Samfund 5 09-08-2010 11:36
De ledige kommer retur igen zuza Politik og Samfund 0 28-04-2008 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension