K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2010, 15:33   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
HJÆLP

Så må jeg igen skrive for at få råd
Jeg har diagnoserne piskesmæld,fibromyalgi,hypermobile led, tennisalbue og muligvis slidgigt.

Jeg er nu i nr 2 jobprøvning, i den første var jeg kun 5 uger, da jeg fik det meget værre og min sagsbehandler afbrød den.

Nu er jeg i prøvning nr 2 og har været der snart 2,5 mrd.
første mrd i 3 dage, 3 timer pr dag om ugen, så måtte vi sætte den ned til 3 dage, 2 time pr dag i ugen.
Men det går stadig meget skidt, g jeg har også denne gang fået det meget værre, men ved sidste møde med jobkonsulenten, sagde han at jeg blev nødtil at komme op på flere timer, for ellers kunne vi ligeså godt stoppe praktikken, da den ikke beviste noget som helst

Vi skulle mødes med min nye sagsbehandler i denne uge, men hun dukkede ikke op og jeg har ikke hørt fra hende!! Nu har min fagforening skrevet et brev om at de gerne vil mødes.

Jeg har kun mødt den nye sagsbehandler 1 gang før og det var før jul. Jeg har skrevet et utal af mail og ringet til hende. Men hun svarer overhovedet ikke!!!!

Jeg aner ikke hvor jeg står nu!!!!!!!!!!!

Mine sygedagpenge stopper om ca 2 uger

Nogen herinde med nogle gode råd???????????

MOUSE
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 16:49   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygedagpengestop....

Hej Mouse.

Du skriver: Mine sygedagpenge stopper om ca 2 uger

På hvilken måde har du modtaget den viden om sygedagpengestop?
Er din resourceprofil færdiggjort og godkendt af dig?

Læs her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis du her finder uoverensstemmelser skal du reagerer omgående for at fortsætte med sygedagpenge.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 17:16   #3
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hejsa.

Jeg har fået af vide fra sygedagpenge kontoret at mine sygedagpenge ville ophører senest d 31/1-2010. Det skrev de før jul.

Derfor har jeg jo også prøvet at få kontakt med min sagsbehandler for at få dem forlænget med 26 uger, men forgæves.......

Jeg har hverken set eller skrevet under på min resourceprofil
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 18:14   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialudvalgsformanden..

Hej igen Mouse.

Som udgangspunkt kan sygedagpenge IKKE stoppes uden at der er en godkendt resourceprofil, godkent, underskrevet og udført i samarbejde med dig.

Du skal HURTIGST muligt kontakte den politiker, som er formand for Socialudvalget (nogle kommuner kalder det noget andet) men du kan finde personen på din kommunes hjemmeside. Gerne også din borgmester.

Her skal du forklarer sagens rette sammenhæng. Målet må i første omgang være at sygedagpengestoppet bliver erkendt ulovligt.

Her skal du vise dem lovgivningen, tag et print af linket, og få dem til at reagerer. Allerede mandag.

DU skal reagerer!

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 18:32   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mouse Se meddelelser
Hejsa.

Jeg har fået af vide fra sygedagpenge kontoret at mine sygedagpenge ville ophører senest d 31/1-2010. Det skrev de før jul.

Derfor har jeg jo også prøvet at få kontakt med min sagsbehandler for at få dem forlænget med 26 uger, men forgæves.......

Jeg har hverken set eller skrevet under på min ressourceprofil
Hej, jeg synes, du skal klage over på stop af sygedagpenge, da jeg går ud fra, du ikke er blevet PARTSHØRT... Du skal have retten til at sige noget til sagen, før de overhovedet stopper en ydelse. Da du siger, du ikke har set din ressourceprofil, bør du klage over det.

Har du ikke fået klagevejledning i brevet om stop af sygedagpenge? Du skal huske at klage inden 4 uger efter, du har fået besked om stop af sygedagpenge. Og mener du at, der er nogen af punkterne i § 27 som kunne give dig forlængelse af sygedagpenge, så skriv det også i klagen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 20:46   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg håber at du skriver dagbog mens du er i arb.prøvning, både om arb.tid og fritid, den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

At arbejdsprøvningen ikke beviser noget er jo noget forbandet vrøvl, den beviser jo netop hvor mange timer du kan klare at arbejde.

Send ham en mail og spørg om du har forstået ham korrekt, at arb.prøvningen ikke beviser noget som helst medmindre du kommer op på flere timer.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 22:38   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mouse Se meddelelser
Hejsa.

Jeg har fået af vide fra sygedagpenge kontoret at mine sygedagpenge ville ophører senest d 31/1-2010. Det skrev de før jul.

Derfor har jeg jo også prøvet at få kontakt med min sagsbehandler for at få dem forlænget med 26 uger, men forgæves.......

Jeg har hverken set eller skrevet under på min resourceprofil

Her får du lige et par husker til dine skrivelser for det første så skal et sygedagpenge stop varsles


Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Denne er ikke overholdt efter hvad jeg kan se ... og så er der endnu en vigtig en

Citat:

§27 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Du er i arbejdsprøvning nu og det vil sige at de har truffet afgørelse om stop af sygedagepenge INDEN de overhovdet ved hvad det munder ud i ...

Hvis alle erkender at du ikke kommer tilbage til det ordinære marked er der også denne
Citat:
§27 stk 4

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Også til det absolutte vigtigste ...


Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Som jeg ser det så er der intet af dette der er gjort i din sag og det gælder om at få dem i gang men er du sikker på at du har fået at vide dine sygedagpenge stopper har du fået et brev hvori der står vi stopper dine sygedagenge da du ikke er berettiget til dem længer at du ikke kommer under denne og denne § (så lister de en masse §er op med grund til at du ikke kommer ind under dem ) samt der skal medfølge en ankevejledning ...

Jeg syntes bestemt at du skal gøre som de andre foreslår send en klage til borgmester og socialchef klag over alle de ting der ikke er opfyldt i din sag over at du ikke kan få fat i din sagsbehandler at der allerede i dec er varslet sygedagpenge stop uden at div love er overholdt osv osv ..

Sæt det evt ind her hvis du syntes det er for svært så kan de forskellige komme med indput og ting du evt må have glemt

Og som trold skriver .. brug jobdagbog det kan være din redning ...
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 00:38   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og hold kontakt med lægen, da nogen mener man ikke fejler noget hvis ikke man er hos lægen hele tiden. af sagsbehandlere..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:08   #9
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hej alle.

Jeg fik heldigvis forlænget mine sygedagpenge i 26 uger og nu skal jeg på et reva center og afklares.

Så må vi se hvad der sker

Mvh Mouse
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:14   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mouse,

Super godt, husk fremover at køre korrespondancen med din sagsbehandler skriftligt, det er ikke til at holde dem oppe på noget mundligt.

Held og lykke med afprøvningen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension