K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 01:27   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, sygedagpengene kan forlænges, sålænge der kører en arbejdsskadesag!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 13:34   #12
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
6]Nej, sygedagpengene kan forlænges, sålænge der kører en arbejdsskadesag!

VH POpiae[/QUOTE]

ik;296932]Evt. for man stadig kan falde for varighed. Man kan maks. få 2 år på SDP så vidt jeg ved[/QUOTE]

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, sygedagpengene kan forlænges, sålænge der kører en arbejdsskadesag!

VH POpiae
Ja, det har du ret i. Men når man ikke kender sine rettigheder og regler og selv konsulenten fra fagforening, som var min bissider var på min sagsbehandlers side af stedfor at støtte mig.

For skade nr. 1 fra 2007 fik jeg intet og ASKs begrundelse var, at jeg ikke har sygemeldt mig nok lige efter skaden (kun 2-3 dage).

I 2010 fik jeg 12% for skade nr. 2 fra 2009 og ingen erstatning og min fagforening syntes dengang at det jeg har fået var rimeligt og vi skal ikke klage over afgørelsen, derfor blev min sag lukket.

I 2011 fik jeg det dårligere, forværring i mit tilstand og kunne ikke passe mit arbejde og blev fyret.

Da jeg var på sdp blev jeg flere gange spurgt om min arbejdsskadesag, hvor står jeg hende med den..., både fra sagsbehandleren og konsulenten fra fagforening, men ingen af dem har fortalt mig hvis jeg genåbner min sag hos ASK, kan det give mig ret til at forlænge min sdp. Jeg blev dårligt vejledt og støtte af min fagforening, som normalt skulle tale min sag. I den periode havde jeg det rigtig skidt med tilstanden både fysisk og psykisk pga. fyring + mit ægteskab blev opløst pga. det hele, jeg står simpelthen i ruiner med 3 børn.
Og havde heller ikke kendskab til K10 dengang ellers vil det har været en stor hjælp.

Tidligere har jeg kontaktet nogle advokater her i Århus men, de var meget dyr.
Så det er kun fagforeningen, der repræsenterer mig i den sag. Sidst gang jeg talte med konsulenten fra fagforening, som kører min sag, spurgte jeg ham om, at kontakte ASK mht. løbende ydelse, da jeg er på forrevalidering. Han vidste ikke engang, at jeg er på forrevalidering, trods, at de har alle min papirer, og så sagde han, at jeg kan selv gøre det. også om, at søge om svie og smerter, sagde han, at det ikke er i mit tilfælde.

Jeg var ansat på AMT sygehus og aner intet om deres forsikringer.
I min først skade fra 2007, var jeg på senvagt (medicinsk afd.) og skulle hjælpe en pt. med at komme ud af sengen og gå ud på toilettet. Jeg kunne få ham op og stå, imens han holdt på mine skulder og lige pludselig sank han ned med et brag imens han stadig holdt ved mine skulder. Jeg kunne med samme mærke som et knæk i min ryg, ondt på skulder og brystkassen.
Jeg kunne ikke møde på arbejde dagen efter, idet jeg havde rigtig ondt. Det var 3-4 dages sygmelding ikke i træk. Blev undersøgt af min egen læge, fik smertestillende og startede hos fysioterapeut som lindrende behandling.

I 2009 var jeg på aften vagt og vi havde overbelægning (meget tung afd.) Vi var kun 3 og havde rigtig travlt.
Omkr. kl. 18.00 besøgstid og på en 6 mands stue, sad en meget kraftig patient på en lænestole, og han fik pludselig hjertestop. Vi skulle reagere hurtigt + at der var mange andre pt. og deres pårørende til sted. Min kollega og jeg løftede pt. fra lænestole til sengen inden hjertestop gruppen kommer. I det tidspunkt kunne jeg ikke stå op eller rette mig op, men jeg blev nødt til det, idet han var min pt. og jeg var ansvarshavende den aften

Siden fortsatte jeg med øgning i smertestillende medicin + fysioterapi + + + uden hjælp. Var meget sparsom med sygemeldinger, idet jeg var bange for at blive fyret. Så jeg var en lange periode på arbejde med smerter, angst, stresse indtil jeg begyndte, at halte pga. at jeg havde ondt i knæet. Jeg blev MR scannet for både ryggen og knæet, for ryggen viste den ikke noget, men på knæet var der en menisk skade pga. overbelastning fra ryggen i lange periode. Og det hele har resulteret, at jeg fik et spark ud fra afd. og blev fyrret
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 16:53   #13
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Kære souad.
Dette var da en grim historie. Jeg er lige ved at tude. Du er helt klart blevet dårlig behandlet og for ikke at sig, villet.!! Du SKAL sagsøge kommen og du skal være hurtig for skaden i 2009. Der er en frist på 5 år Min gode ven vil finde frem tlf. nr. og navn på den advokat han benyttet, i løbet af week enden Og du kan rejse et sivilt søgsmål mhp sygedagpenge og boligstøtte. I nogle sager kan måske din indbo forsikring dække. Jeg er ikke i tvivl om at du er berettiget til erstatning. Det at dit ægteskab er i ruiner har også betydning. Denne advokat, jeg taler om, er her Kbh. Jeg vender tilbage når jeg har mere. I mellemtiden op lys om dato for skaden.
Kan du have en rimelig week end.
Kærlig hilsen Evelyn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Evt. for man stadig kan falde for varighed. Man kan maks. få 2 år på SDP så vidt jeg ved
Hvordan fortolker i denne lov så?

Kapitel 9

Forlængelse af sygedagpengeperioden


§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9

Det står jo intet om at man kan sendes på kontanhjælp.
Og hvad med Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område
§ 7a

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

Kh er ikke i orden. Det er der tidligere slået fast her på siden.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:16   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik sdp fra den dag skaden skete - til jeg blev FTP...ca 4.5 år uafbrudt ....de måtte ikke tage dem fra mig..arbejdsskade med skadevolder

Det har noget at gøre med ask..får dolk midlertidige erstatninger må de vist lukke dem..sådan tror jeg det var ,,,

Ask ville ikke gøre mit erhversevnetab færdig før kommunen var færdig med mig,,de havde godkendt skaden ..men selve procent delen ventede de med ...

Jeg havde også advokat på...og da de engang prøvede at lukke sdp...skrev advokat at det måtte de ikke pga paragraf og jeg hørte aldrig fra det igen..

Husker jeg ret blev sdp forlænget 26 uger ad gangen ,,,,

Så der er forskel på om de kan lukke dem eller ej,,,

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 05:40   #15
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg fik sdp fra den dag skaden skete - til jeg blev FTP...ca 4.5 år uafbrudt ....de måtte ikke tage dem fra mig..arbejdsskade med skadevolder

Det har noget at gøre med ask..får dolk midlertidige erstatninger må de vist lukke dem..sådan tror jeg det var ,,,

Ask ville ikke gøre mit erhversevnetab færdig før kommunen var færdig med mig,,de havde godkendt skaden ..men selve procent delen ventede de med ...

Jeg havde også advokat på...og da de engang prøvede at lukke sdp...skrev advokat at det måtte de ikke pga paragraf og jeg hørte aldrig fra det igen..

Husker jeg ret blev sdp forlænget 26 uger ad gangen ,,,,

Så der er forskel på om de kan lukke dem eller ej,,,

Stribe FTP
Ja det er jo rigtigt. Og det er vanskelig at vurdere ud fra, nogle gange, sparsomme oplysninger, det kan jo også være misforståelser og det ene med andre. Og ikke for at glemme hvor vanskelig det kan være at finde rundt i lov junglen. Så længe man deltager i debatten her på K10 lærer man/jeg mere. Dette er en værdifuld site og har det indtryk at der er mange, yderst kompetente mennesker her inde. Bare synd K10 er så vanskelig at finde.
Til dig souad
Jeg anbefaler dig at blive på denne tråd.
Måske du også kunne kopiere et link til denne tråd i dine andre tråde. Så bliver det nemmere at holde oversigt og finde sammenheng i dine sager.

Sidst redigeret af evelyn; 08-02-2014 kl. 06:00.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 10:24   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan ikke se af din tråd, om du havde en arbejdsskadesag igang da du fik lukket for dine sygedagpenge.

hvis din arbejdsskadesag var lukket på tidspunktet, har afgørelsen været korrekt, men..

Kender ikke reglerne, hvis din sag bliver genåbnet.

Dette bør du rådfører dig med en jurist om. Evt. gratis retshjælp!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension