K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 20:12   #11
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej lum.

At vi lige her kan sidde og skraldgrine over det er ok, for vi ved jo begge at det er ski ramme alvorligt som det ser ud lige nu med ledighed og forringelser på alle områder der rammer de svage i samfundet .

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=37

jeg har i dag privat haft venner på besøg, min vennindes mand er lige blevet fyret , (jord og beton)
han kom med helt friske jokes som han plejer----men da vi talte om at murene kan risikere at skulle til at være sosuer, fik skur jagonen en anden lyd........

*HOLD DA OP MAND* Kan du se mig håndværker med stort H, blive sat til at tørre r.., på gamle fru Olsen, NEJ VEL.....Med mine store hænder og skurjagon i Hellerup, ....
Men for søren da, hele den debat vi har oppe nu her på k10, med sammenlægningen af jobcentrene og ulovlige RP, og nu måske lovliggørelse af alt det,det kan jo ramme også de arbejdsløse, med a-kasser-alt sammenlægningen, så det er da dystre udsigter,
Min egen familie her er også ramt for en mdr, siden, jeg har en meget dygtig datter der er bygningsmaler, hun blev ramt af arb, løshed inden for byggebranchen , jeg var med min datter i malerforbundet lige inden jul, det var simpelt hen så sørgeligt et syn, række på række af malere der var blevet opsagt og sendt hjem, begrundelse VI HAR IKKE MERE ARBEJDE PT,
dette var ikke kun sæsson betonet, nej byggeriet er gået istå, forøvrigt glædelig jul samt et godt nytår kære medlemmer-----og lige til sidst vi undskylder meget jeres understøttelse er først til dispusion en uge forsinket grundet computer problemer-----ramaskrig i malerforbundet----men hvad kunne de stakkels medlemmer gøre ? ikke en dyt------------
Jeg håber tilgængæld at vi i samlet flok her på k10 ,kan få råbt og skrevet og huet og hejet så det bimler og bamler med vores opråb om at, NU ER DET NOK---
Hilsen thelma
at de svage i samfundet en gang til skal ned med nakken

Hej Lum igen , jeg er ikke god til at sætte de her link ind, prøver igen,
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=37

Det var så det her vi fik kaffen galt i halsen over,

hilsen Thelma

Sidst redigeret af Webmaster; 24-01-2009 kl. 02:59. Årsag: Link rettet + 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 01:12   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er fame gode er de... gad vist hvem de to klaphatte er ansat af???

Her mærker de nu ikke noget usædvanligt i byggebranchen, eller jo, hvis vi sammenligner med det sidste 4-5 år, men går vi lidt længere tilbage, er der ingen ændring.
Min mand er ansat i et stort entreprenør firma (de kommer på Sjæland og midt-nord-jyll) de er stadig bugget mindst 1½ år ud i fremtiden, til trods for at de har haft et par enkelte aflysninger af projekter. Her er kun få blevet vinterfuret (ca lige så få som sidste og forrige år) Grunden er at de lidt mindre private byggerier er gået ned (altså de kære malere der bliver ramt) vel at bemærke efter nogle år med boom (hvilket betyder mange ansatte også malere, nu er det her på normalen, det bliver det derfor også nød til at være med ansatte) men til gengæld har kommunerne sløset med at få de store firma byggerier godkendt, bla landbrugene har ventet i årevis på at få tilladelse eller afslag på at bygge, det er begyndt at blive afviklet nu, = byggetilladelser = arbejde, for der er trods alt nogen der tør være optimistiske. Om de er mere optimistiske her, end andre stedder ved jeg ikke, men jeg vil dog gætte på at der er mere tiltro til de store firmaer end til de små, derfor vil de små også være dem der mærker krisen først.... har man bare en dårlig omtale, så vil det svige.

For mig at se er det kun sundt med en krise, nej det er ikke noget jeg siger bare fordi mandens job er sikret (ham ved vi de ikke vil af med) men fordi det var blevet en usund konkurrence, med meget bæ i blandt (dårlig håndværk osv osv) og fordi jeg har en, måske lidt naiv tro på at en stører (og der med sundere, så længe den ikke er FOR stor naturligvis) arbejdsløshed, vil give os (de svage grupper) bedre forhold, ikke kun i forhold til selve vores sager, men også menneskesynet på os vil ændre sig til noget mere positivt... tror jeg
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 11:31   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Om ikke andet så ser det da ud til at give et klart flertal til oppositionen http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/01/23/203038.htm så krisen er da godt for noget.

Kender dog en der selv lige har skiftet job pga krisen i byggebrancen og kender også flere der mærker til den .. men jeg tror nu også at når flere kommer ud i arbejdsløshed og ser hvordan det fungere ude i kommuner ja så vil de få en kæmpe chok og ikke længere tro alt hvad regeringen fortæller dem indtil nu virker det jo som om de har troet på den med at der er aldrig givet så mange penge og det er aldrig gået så godt før .-...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcentre drukner i papir! buster Politik og Samfund 1 16-06-2011 11:48
Sos jeg drukner - hjælp Nucca Spørgsmål ang fleksjob 1 16-04-2011 22:43
Ministre drukner i rødvin og chokolade buster Politik og Samfund 0 08-12-2010 10:09
jobcentre drukner i bureaukrati buster Politik og Samfund 4 08-11-2008 13:03
fagforening drukner i sociale sager. Stella Politik og Samfund 1 26-02-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension