K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 16:43   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
øhhhhhhh ville du da gerne have at dagpengeperioden skal halveres ?

hvad ville der så ske for fleksjobberne senere, de har jo allerede haft forslag om at ledige fleksere skal på kontanthjælp efter to års ledighed.

det blev ikke til noget .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 17:14   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Ja jeg synes også det var en skam at hun blandt andet blokerede for en halvering af dagpengeperioden her for nylig
Det er korrekt, men igen i en situation, hvor det handler om ARBEJDENE danskere... det har været gennemgående for både V, K og O, at velfærd kun er noget der skal tilkomme dem der også lægger skattekroner i kassen... ingen af de partier har gjort noget nævneværdigt for mennesker på overførselsindkomster, og SLET IKKE dem der ikke lige har passet ind i Hjort's ideologier... passer man ikke ind i arbejds-dansker, så skal man åbenbart straffes.... og det hvad end man er syg eller ej.

Desuden er mange af de tiltag der støttes af DF pga. invandrerhets nogle der rammer danskere også, men det er DF ligeglad med... så længe man kan få ram på invandrere, så støtter man starthjælp, 450-timers regel, kontanthjælpsloft osv...

Pia mor "glemmer" at også danskere rammes af disse lovgivninger, men jeg tror godt hun ved det... kunne hun undgå kan det da være hun gerne ville... men som racismelovgivningen og forskelsbehandling angår, så kan hun ikke gøre forskel... det sørgelige er så, at hun vælger at lade "sine egne" ryge med i faldet...

Jeg har vitterligt PRØVET at være neutral overfor DF... men jeg har intet at have det i mere... slet ikke efter den omgang jeg fik smidt i hovedet på BT debatten... DF er ikke noget jeg gider skænke en tanke fremover...

Det er så bare MIN holdning...
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 21:26   #13
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Min mening om den dames spil er absolut ikke egnet for menneskeører eller -øjne.

Men et eller andet sted er hun utrolig dygtig. Igennem 25 år har hun formået at forføre mange mennesker ene og alene med hendes tonefald og mimik. Altid lykkedes det hende at tale sig fra alt og at få sine holdninger spredt ud til hendes publikum.
Det er skræmmende at tænke på.

Hun ville kunne blive en succesfuld skuespiller.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 00:07   #14
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Stella mit indlæg var markeret med sarkasme; men var nok mest udtryk for at dagpenge perioden forventligt ville have været forværret hvis Pia eller Helle havde villet det.

@Razmo
Citat:
Det er korrekt, men igen i en situation, hvor det handler om ARBEJDENE danskere... det har været gennemgående for både V, K og O, at velfærd kun er noget der skal tilkomme dem der også lægger skattekroner i kassen... ingen af de partier har gjort noget nævneværdigt for mennesker på overførselsindkomster, og SLET IKKE dem der ikke lige har passet ind i Hjort's ideologier... passer man ikke ind i arbejds-dansker, så skal man åbenbart straffes.... og det hvad end man er syg eller ej.
Det kan du på sin vis have ret i; men ud fra den præmis er der sådant set kun Enhedslisten tilbage. Jeg deler ikke dit udgangspunkt; men vil blot illustrere at eks. SF, som du vist har holdt meget af, tit har været ude med afgifts riven... til ugunst for de svageste.

Selvom de måske ikke er gode nok så kan det påpeges at VOK har forbedret SU'en for enlige mødre og handicappede, og senest er også hjælpe-ordningerne blevet forbedret omend det kan diskuteres, om det er nok.

I forhold til ovenstående kan man påpege at alle partier på nær EL er med i satspuljeforliget

Så hvis man skal følge den logik bør man altså gå til vennerne fra Enhedslisten, som jeg bestemt ikke deler idegrundlag med; men det er jo en personlig sag.

@Inger

Citat:
Hun ville kunne blive en succesfuld skuespiller.
Tja det kan jo diskuteres.

På mig virker hun nu meget oprigtig - og man må så spørge om hun spiller skuespil overfor liste-B og de meget liberale kræfter, som bestemt ikke kan lide hende, om det er liste A eller hvem der i givet fald er hendes publikum. Det er da i hvert fald en blandet samling tilskuerer
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 00:14   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja.... gad vide, hvad der er Pias dagsorden, når det kommer til realiteterne... eller praksis. De småører, du nævner, Superhoax, ændrer ikke nævneværdigt på pensionisternes pengepung, da det vist kun er 7.000 personer, der fik glæde af det. (Jeg kan desværre ikke huske kilden.)

Men når man tænker på Pias udgangspunkt i politik, som var Fremskridtspartiet, hvor Glistrup ønskede 0 i skatteprocent, så burde Pia klappe i sine små hænder over Liberal Alliance, og ikke være "sur" på dem, men det er måske kun skuespil for folket, ligesom lovgivningen for syge og handicappede er. Lovgivningen fungerer jo ikke i praksis, men bruges kun til at "reklamere" med udadtil.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 05:26   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Stella mit indlæg var markeret med sarkasme; men var nok mest udtryk for at dagpenge perioden forventligt ville have været forværret hvis Pia eller Helle havde villet det.

@Razmo


Det kan du på sin vis have ret i; men ud fra den præmis er der sådant set kun Enhedslisten tilbage. Jeg deler ikke dit udgangspunkt; men vil blot illustrere at eks. SF, som du vist har holdt meget af, tit har været ude med afgifts riven... til ugunst for de svageste.

Selvom de måske ikke er gode nok så kan det påpeges at VOK har forbedret SU'en for enlige mødre og handicappede, og senest er også hjælpe-ordningerne blevet forbedret omend det kan diskuteres, om det er nok.

I forhold til ovenstående kan man påpege at alle partier på nær EL er med i satspuljeforliget

Så hvis man skal følge den logik bør man altså gå til vennerne fra Enhedslisten, som jeg bestemt ikke deler idegrundlag med; men det er jo en personlig sag.

@Inger



Tja det kan jo diskuteres.

På mig virker hun nu meget oprigtig - og man må så spørge om hun spiller skuespil overfor liste-B og de meget liberale kræfter, som bestemt ikke kan lide hende, om det er liste A eller hvem der i givet fald er hendes publikum. Det er da i hvert fald en blandet samling tilskuerer
Vi kan hurtigt blive enige om, at meget få partier er helt pletfri, men skal jeg vælge imellem opositionen og VKO, så tror jeg nok jeg ved hvem der tænker mest på mig som syg i Danmark, og det er i hvet fald IKKE VKO.

VKO har haft de sidste 8 år til at bevise at de vil de svageste det godt, samt rette op på den fattigdom de mest socialt udsatte har fået trukket ned over hovedet... de har fået det at vide adskillige gange af både de socialt udsatte, syge, eksperter og oppositionen, men har valgt at vende det døve øre til hver gang. De har flere gange lovet bedring på velfærdsområdet ved et valg, men er det blevet til noget endnu? ... De er lige nu begyndt at tale for bedring IGEN IGEN... bør man vitterligt tro på dem? ... jeg gør ikke.

Jeg kan som sådan ikke sige HVAD der vil ske på vores front, hvis regeringen skifter, men jeg ved i hvert fald med sikkerhed, at det ALDRIG bliver værre... tvært imod. Med VKO er jeg dog temmelig overbevist om, at det KUN bliver værre.

Og hvad angår Enhedslisten, så skal det ingen hemmelighed være, at jeg bestemt er mere tilhænger af deres politik, end SF's... det er helt og holdent blevet et spørgsmål om, om man tør satse på dem pga. spærregrænsen. Jeg har stemt på dem før, og gør det gerne igen, for de er de eneste der kan finde ud af at tage de svageste seriøst, og kæmpe for dem offentligt og i folketinget.

Jeg har sagt det før, og gør det nu igen: Dem der tror på, at de vil få det bedre under fortsat VKO regering er godt nok selv ude om det hvis man stemmer på dem ved næste valg... det er i mine øjne selvmål så det forslår noget. Hvis man ikke kan se hvordan udviklingen for de svageste (mange af os her på k10) har forløbet de sidste 8 år, og tror at der kommer bedring til os, så er man i mine øjne en smule naiv.

Det er korrekt, at det hele begyndte i 1995 med Nyrup, men dengang handlede det i det mindste kun om de arbejdsduelige ledige, og syge blev i det mindste behandlet anstændigt... i dag har vi praktisk taget kun lov at være syge på førtidspension hvis vi ligger vandret 24/7... og gør vi ikke det, skal vi nok lige ødelægges til det i et forsøg på at se om ikke arbejde liiiiige kan kurere os. En "fremgang" skabt af V, K... men i særdeleshed også O. Vi er blevet "hænder uden hoved og ret til et værdigt liv".

Venstre fordi deres fordomme befaler det

Konservative fordi økonomien befaler det

Dansk Folkeparti fordi invandringen befaler det.



Ja sådan er min vurdering af det altså... men nu er politik også en underlig størrelse

Sidst redigeret af Razmo; 12-01-2009 kl. 05:34.
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:55   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, der er noget ved Pia som jeg nu godt kan lide - jeg holder meget af hendes direkte måde at sige tingene på, og jeg føler mig stærkt underholdt når hun er på talerstolen...og et eller andet sted er jeg glad nok for at der ér et DF. De fungerer som et udmærket 'skulderprik-parti' selvom de er meget svingdørsagtige.

Der er noget i hendes politik som jeg synes er okay, men der er overvejende mest skidt i mellem, så jeg kan derfor ikke stemme på dem. Synes hun i sin iver på at ramme udlændige, får skudt med spredhagl, så almindelige danskere også bliver ramt hårdt.

Jeg forstår som godt hendes politik, og jeg kan også godt sætte mig ind i hele problematiken med de mange indvandrere der åbenlyst ikke vil integreres og som fylder enormt meget i statistikkerne for særlig farlige kriminelle, og som nok nærmest er udenfor pædagogisk rækkevidde. Og den angst hun engang i mellem snakker om, kan jeg også godt genkende hos mig selv, for jeg synes at rigtig mange udlændinge er medvirkende til, at jeg personligt ikke tør gå ud om aftenen(jeg bor i et mere belastet miljø), hvor man ofte bliver antastet eller svinet groft til 'fordi man er dansk'....
Men hvor Pia skærer alle over én kam, så bruger jeg min sunde dømmekraft og siger til mig selv, at der findes jo også mange udlændige der er vel integreret og som ikke er kriminelle......

Jeg synes jeg er rimelig rummelig, men hende Asmaa, var simpelthen så øretæveindbydende at jeg til enhver tid heppede på Pia når der var debat......ej, hvor var hun styg!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 03:38   #18
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg kan godt lide Pia, hun er en af de eneste politikere som ikke har uld i mund. Hun siger ikke mere end hun står ved, i mine øjne.

Når man ikke er rød og ikke er vild med Fjog...hvem skal man så stemme på? Den eneste, som Pia kan føle sig truet af i forhold til min stemme, er Lene Espersen. Hun er sej også.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:06   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Jeg kan godt lide Pia, hun er en af de eneste politikere som ikke har uld i mund. Hun siger ikke mere end hun står ved, i mine øjne.

Når man ikke er rød og ikke er vild med Fjog...hvem skal man så stemme på? Den eneste, som Pia kan føle sig truet af i forhold til min stemme, er Lene Espersen. Hun er sej også.
Hvornår har Pia gjort noget for den lille og den svage i samfundet, som rent faktisk indgår af deres partiprogram? Læser man deres partiprogram, får man indtrykket af, at Pia mor og Co. er der for at hjælpe sådan nogle som os, men har vi set nogle tiltag i de 8 år?

Vi har set NADA, og hun holder sammen med frænderne hånden over Hjort's politik. Det kalder jeg for ikke at gøre noget for de svage i samfundet... de ledige, de syge, pensionisterme, førtidspensionisterne.

Så jeg vil ikke skrive under på, at Pia gør hvad hun siger, hvis vi tager deres partiprogram med i vurderingen. Det virker mere som om partiprogramet er ren "fyld", og at alt vurderes i invandrer-effekt.

Jeg vil til dato gerne vide hvor Pia har gjort noget for dem under bundlinien (dem på overførselsindkomster).

Men er man ikke rød... ja så har man et problem det kan jeg godt se, men er socialdemokraterne og Venstre ikke snart så tæt på hinanden, at et kryds på S kunne gøre udslaget? ville også være rart med et regeringsskifte efterhånden. Fogh har jo smidt håndklædet snart, og daffer til NATP land, totalt ligeglad med DK.
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:31   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hvad, helt nøjagtigt, har Pia og DF fået gennemført fra deres partiprogram, hvilke vælgerløfter er indfriet??

Min mening om hende skal ikke på tryk, og slet ikke efter jeg læste bogen Succes, historien om Pia Kjærsgaard af Nikolaj Sommer og Rune Aagaard.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mener du ? ? Stonefire Spørgsmål ang fleksjob 6 31-05-2012 15:19
Hvad mener I? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 22 06-01-2012 12:52
Hvad mener i? Gunell Alt det andet 11 21-03-2011 00:08
Hvad mener de? Nullemusen Alt det andet 6 27-07-2010 10:17
'Hvad mener ministeren om ..... buster Politik og Samfund 3 04-03-2010 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension