K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2008, 21:06   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
....ikke hvorledes nogen af de kommentare der ses på politikens debat overhovedet kan ende der da hvert enkelt indlæg skal igennem godkendelse, før det offentliggøres, det tror jeg jeg vil skrive til politeken om, hvis de har en godkendelsesprocess burde de i det mindste si alle indlæg der er racisstiske, fordomsfulde, etc. fra.

Derfor kan mit indlæg heller ikke ses endnu.

Jeg vælger at debatere netop et sted som politiken, netop fordi jeg vil ud til dem der er uvidende om hvordan tingene hænger sammen i Danmark, hvilket netop medføre mange fordomme overfor andre grupper i Danmark.

Debatten her er fin, fin, men her er alle jo i forvejen overbeviste om systemets fejl og mangler, så det er lidt som at prædike for dem der allerede er omvendt.

Mvh &

Hrefna
God fornøjelse Hrefna... det er en mission der er sværere end du tror, så længe DF'erne rotter sig sammen i grupper på alle de politiske forum'er... man skulle tro det var et slags "korstog" de har gang i...

Hvis du ikke allerede HAR læst tråden "førtidspension" på BT debatten, så prøv... den viser helt fint hvordan det hele fungerer.

Man lærer hurtigt, at når den bande begynder at "materialisere" sig, så kan man lige så godt ignorere dem, for de skyer INGEN midler... kan de få vendt billedet om de så skal bruge ufine metoder, tilsvining og andre nedrige metoder, så gør de det... når først de begynder at holde hånden over med DF debatører der bevidst bruger racistisk/nazistisk propaganda så har jeg set skriften på væggen.
  Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 21:15   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
desværre så er det også sådan på Information og Alle de andre aviser...der får alle de værste folk lov til at skrive i debatterne og andre bliver udelukket uden at have gjort noget...

Så jeg er også holdt op med at skrive fordi det er simpelthen for sygt det de skriver



og så et til jer ...
Det er netop DET der gør at det bliver umuligt... de fleste af disse dystre personligheder viser sig ofte hurtigt at være DF'ere (ikke fordi jeg vil være efter DF'ere generelt, men det er desvære det billede jeg har set tegne sig på BT debatten). De rotter sig sammen, og ødelægger enhver tråd totalt med deres intetsigende had, mistro, fordomme og skræmmekampagner konstant hele tiden... og så længe vi andre holder kæft, og ikke gider skrive noget, så sider de jo flot på debatterne...

Det kræver noget modstand, og når de får det, kommer de som regel hurtigt til kort, og begynder på de ufine metoder... eneste våben du har imod dem er at anmelde deres indlæg... ALLE SAMMEN!!! ... og det virkede på BT debatten.

At man så til sidst endelig fik en racistisk og ekstremt nedladende DF'er smidt ud, blev da også mødt med ramaskrig fra de andre DF'ere... Er man bare DF'er, så bliver der holdt hnd over en lige gyldigt hvad f..... du lukker ud af l...

Alt finder som regel en vej til at dreje emnet over på invandrere, og alt på rød fløj bliver betegnet som useriøst, kulturberigere, og vi har skylden for at de skal slide i det dag ud og dag ind...

Når man mødes med replikker som at "hvorfor jeg dog avler børn, når jeg ikke kan forsørge dem selv", eller "Alle dysfunktionelle og deres avl skal deporteres ud af landet"... så er min grænse altså nået... at der så komemr resten af banden og holder hovedet over disse udtalelser, og de flæber og er fornærmede over, at jeg har sendt denne debatør ud af debatten... jesus...

Jeg fortryder intet ... men det kan bekymre mig, at nogle mennesker er så fordomsfulde, selviske og nedladende. Det må være svært degraderede sind disse mennesker sider med. Man kan ikke være så hadsk overfor andre mennesker uden grund.
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 02:24   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu er....

....BT-debatten ikke lige min kop te, jeg snakker jo ikke om at omvende "rettroende", for hvem alle andre ikke burde have et ord at skulle have sagt, er mindreværdige af den simple grund, at vi andre ikke kan se hvor "intelligente" de er, fordi de har opfundet hulemandspolitikken.
Jeg så indtil flere indlæg derinde hvor der netop blev skrevet om mange af de samme ting som vi skriver om, men hvor den generelle opfattelse er at DF er løsningen, at de er partiet der vil give os velfærdet tilbage
Dem kan man godt opgive.

Jeg går ud fra, at man på politikkens debat og blogs, finder medborgere der simpelthen ikke er vidende om hvad der er sket i Danmark, også mennesker der kan se fornuft, logik og sammehæng i tingene, omend jeg ikke forventer det af alle brugerne der heller.

Mit ønske er egentlig ikke at strides med de andre debatører der, men at blive ved med at oplyse, oplyse og atter oplyse, og håbe at det trænger igennem til i det mindste nogle af brugerne.

Det gode er, at jeg rent faktisk gør det i en forventning om at blive hejlet ned fra tid til anden, derfor er det ligegyldigt hvad der kommer så vil det ikke røre mig.

En ting ved jeg, at jeg kan ikke sidde passivt og se til, mens diverse politikere køre det velfærdssamfund vi engang havde yderligere i sænk, det er bedre at have kæmpet og tabt, end ikke at have forsøgt overhovedet.

Og hvis der er nogen herinde der fra tid til anden, på opfordring, vil gå ind og bakke op om det jeg skriver, så meget desto bedre, men ingen er forpligtede.

Men det er skræmmende at se hvor snæversynede andre mennesker kan være, eller måske er det mig der er det, set fra deres synspunkt.

Og når alt kommer til alt kan vi jo sidde herinde på K10 fra nu af og til dommedag og være rørende enige, uden at der bliver flyttet en brik, det vi har brug for, det er at andre end os selv også begynder, at blive klar over, at der er noget ravruskende galt. Og det sker ikke før der også bliver skrevet om det andre steder. Jeg er godt klar over at det gør der allerede fra mange sider, men at endnu en gør det, må da også være en hjælp.

Mvh &

Hrefna

PS. Jeg kunne ikke finde emnet "Førtidspension" på BT
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 28-12-2008 kl. 02:31.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 14:23   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
....BT-debatten ikke lige min kop te, jeg snakker jo ikke om at omvende "rettroende", for hvem alle andre ikke burde have et ord at skulle have sagt, er mindreværdige af den simple grund, at vi andre ikke kan se hvor "intelligente" de er, fordi de har opfundet hulemandspolitikken.
Jeg så indtil flere indlæg derinde hvor der netop blev skrevet om mange af de samme ting som vi skriver om, men hvor den generelle opfattelse er at DF er løsningen, at de er partiet der vil give os velfærdet tilbage
Dem kan man godt opgive.

Jeg går ud fra, at man på politikkens debat og blogs, finder medborgere der simpelthen ikke er vidende om hvad der er sket i Danmark, også mennesker der kan se fornuft, logik og sammehæng i tingene, omend jeg ikke forventer det af alle brugerne der heller.

Mit ønske er egentlig ikke at strides med de andre debatører der, men at blive ved med at oplyse, oplyse og atter oplyse, og håbe at det trænger igennem til i det mindste nogle af brugerne.

Det gode er, at jeg rent faktisk gør det i en forventning om at blive hejlet ned fra tid til anden, derfor er det ligegyldigt hvad der kommer så vil det ikke røre mig.

En ting ved jeg, at jeg kan ikke sidde passivt og se til, mens diverse politikere køre det velfærdssamfund vi engang havde yderligere i sænk, det er bedre at have kæmpet og tabt, end ikke at have forsøgt overhovedet.

Og hvis der er nogen herinde der fra tid til anden, på opfordring, vil gå ind og bakke op om det jeg skriver, så meget desto bedre, men ingen er forpligtede.

Men det er skræmmende at se hvor snæversynede andre mennesker kan være, eller måske er det mig der er det, set fra deres synspunkt.

Og når alt kommer til alt kan vi jo sidde herinde på K10 fra nu af og til dommedag og være rørende enige, uden at der bliver flyttet en brik, det vi har brug for, det er at andre end os selv også begynder, at blive klar over, at der er noget ravruskende galt. Og det sker ikke før der også bliver skrevet om det andre steder. Jeg er godt klar over at det gør der allerede fra mange sider, men at endnu en gør det, må da også være en hjælp.

Mvh &

Hrefna

PS. Jeg kunne ikke finde emnet "Førtidspension" på BT
Jeg er som sådan enig med dig Hrefna... det var af samme årsag jeg gik på BT debatten, og i tidernes morgen også avisen.dk

Men jeg TROR jeg er blevet en lille smule klogere... borgere der ikke nødvendigvis er imod at vi får det bedre, er så langt fra systemet, at de bare ikke tager det alvorligt nok... hvis Venstre giver dem flere penge i lommen, så er en flok syge, som de egentligt har det skidt med er stillet sådanne vilkår, aligevel ikke nok til at få dem til at stemme rødt ved næste valg... slet ikke hvis det betyder de skal betale lidt mere i skat eller lign...

Jeg tror ikke på at danskerne generelt har været anderledes under Nyrup... ej heller under Schlütter. Jeg tror, at det der vender båden med mellemrum handler om penge, penge og atter penge...

Som jeg ser det, så handler det om, at en krise gør det økonomisk "smartere" at være "solidarisk" fordi det giver mindre udgifter at behandle os med passiv forsørgelse (dækket ind under et påskud om at være hensynsfylde)... så snart vi har opsvinget, er vi penge værd på arbejdsmarkedet... mere end på overførselsindkomst, så derfor plages vi i denne tid af Hjort... igen med påskud om at tage hensyn (i dette tilfælde hedder hensynet så bare "Ny Chance til Alle", samt at arbejde er et mirakkel sendt af CHF, der er SÅ forbandet rar at give os syge jobs)...

I mine øjne er det hele blot ét stort facadespil... syge interesserer ingen, de skal koste mindst muligt, og give så megen indtægt som muligt samtidigt, og "hensynet" formes så ud fra dette.

Det er faktisk ret tydeligt... for det er først nu, i lyset af krisen, at man vælger at kæfte op om, og have fokus på alt det vi andre har råbt op om i 7-8 år... hvorfor først nu? ... meget vel fordi det begynder at røre på de raskes jobs, deres dagpenge, sygedagpenge osv osv.

Min gæt er, at oplysningen om systemets umenneskelighed og urimelighed aligevel bliver synlig om ikke særlig lang tid, hvad end vi kæfter op eller lader være.

Men det skader selvfølgelig ikke at vi hjælper med at få det til at gå bare LIDT hurtigere, og jeg er da gerne med på den... men jeg gider ikke hvis det ender nøjagtigt som på BT debatten, for det er ikke til at føre debat på den måde. Og jeg er bange for at alle steder hvor der er DF'ere i debatten, der har vi problemet, for de sky'er ingen midler.
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 14:35   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er jo mange andre muligheder end B.T.... og med nogle helt andre typer læsere.

Her er f.eks. Erhvervsbladets blogs:

http://blogs.erhvervsbladet.dk/



Berlingske Tidendes Business blogs:

http://blogs.business.dk/


Og Børsens helt nye debatmulighed:

http://borsen.dk/debat


Måske de gerne vil læse, hvordan deres skattelettelser påvirker deres naboer, fætre, kusiner osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Gider ikke skod jobs - kontanthjælp Lunasdatter Politik og Samfund 127 22-09-2012 10:26
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Et indlæg ingen gider kommentere... Metro Dit og Dat 4 21-04-2007 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension