K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 23:09   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
får trukket børnepenge fra sin kontanthjælp
ja og han er skam ikke den eneste der får det syntes bare ikke man kan være så dum ah endelig på kontanthjælp jo jo jo han kan sagtens misted 1100 kroner
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 21:22   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mine børns far har været til møder hos SKAT når der er sket ændringer i hans indkomst, og hver gang har har fået en fin og fair behandling, blev bl.a. oplyst om muligheden for at søge om frigivelse for restgælden når børnene er blevet så store, at der ikke længere ryger ny gæld oveni (som Hejdien også skrev om).
Han er nu fp'er og betaler hvad der svarer til bidraget for et barn, samtidig med at der hver måned ryger den dobbelte gæld oveni (er far til 2 børn).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 10:11   #13
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Håber de trækker dem af din pension

Jeg får også pension og børnene bor ved mig. Jeg kan jo ikke sige til dem at jeg ikke har råd til at bruge penge så de kan få mad toiletpapir eller blyanter. Jeg må priotere da de selvfølgelig skal være både mætte og have tøj på kroppen.

Når man har fået børn må man forsørge dem og det kommer før ALT andet.
Hvad ville du gøre hvis din eks sagde hun heller ikke kunne afse penge til mad til dem ?
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 11:20   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Frupia1 dén kender jeg godt!! Børnene kommer før alt andet.
Jeg går ud for at købe tøj til mig selv, men kommer hjem med tøj til ungerne!
Jeg ville gerne have ugebladet om Torsdagen, men engang i mellem ryger pengene til guf til ungernes Fredags hygge istedet for til bladet osv osv...
- og det manglede da også bare andet, hehe...skrev moren med et stort hul i de slidte leggins!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 15:35   #15
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
nemlig helene

Og jeg synes faktisk det er svineri hvis denne far ikke får trukket pengene af hans pension. Man kan altså ikke bare melde ud at nu kan man ikke forsørge sine børn
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 16:42   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det kan man ganske rigtig ikke men man kan heller ikke pille hår af en skaldet og hvis der vitterlig ikke er til børnepengene så må man jo prøve hvor man kan , jeg har kendt en i mange år som selv mens han var på kontanthjælp sørgede for at betale sine børnepenge ud fra devisen jeg valgte børnene og så må jeg betale det jeg skal , samtidig var han enlig far til et barn så kan man snakke om snævert ....

Nu er han på førtidspension og han har perioder af sit liv måtte vælge at købe mad tøj og tag over hovedet til det barn der boede hjemme og har derfor nogle hængepartier fra de tre han har udover de er alle voksne nu og han betaler stadig jeg har da foreslået ham at han søger om gælds eftergivelse....

Jeg er også enlig mor og har en eks der hele tiden har arbejdet og tjent over en halv mil om året og han glemte at betale sine børnepenge så dem har jeg fået via det offentlige , det vil sige at det han var dømt til at betale oveni (pga indtægt) har jeg stadig ikke set ... men de alm har jeg fået fra kommunen og så er det et mellemværende mellem ham og kommunen , mine børn har ikke manglet dem takke være systemet , der ville vi jo have et kæmpe problem hvis vi havde et system som det amerikanske
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 16:58   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som taget ud af mit eget liv. Her har Faren også kassen, men har på en eller anden måde fået en ide om, at han ikke lige gider betale børnepenge til tiden (han har 6 børn i alt), men omvendt beklager han sig heller ikke over, at de bliver trukket i SKAT for det synes han fungerer bedre.
Og jeg er også glad for løsningen, for jeg var ærlig talt lidt træt af at han ikke altid betalte dem til tiden, og i sidste ende helt holdt op med at betale.....

Selvfølgelig skal man betale børnepenge, men jeg kan godt forstå at den ekstra post kan gøre ondt hvis man feks er på kontanthjælp eller førtidspension, selvom de jo ikke engang betaler hele beløbet, der er jo noget fradrag i det i sidste ende.....så de ender måske reelt med kun at betale halvdelen af beløbet.

Men som jeg før har sagt til børnenes Fædre (der er to) at vi kan SAGTENS bytte!!! JEG betaler børnebidrag, så kan de betale resten.......for det børnebidrag er jo i virkeligheden lidt af en joke set i lyset af, hvor meget børnene egentlig koster.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 17:13   #18
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej med dig.

Hvis du får FTP efter de gamle regler er der en ordning, du kan komme ind under.
Min kæreste får FTP efter de gamle regler og det er sådan, at han har erklæret, at han ikke kan betale børnebidrag til sin eks. Så går kommunen ind og supplerer op fra de ca. 150 kr. om måneden, han selv skal betale. Det er ikke et lån, så han skal ikke betale dem tilbage. Men det gælder som sagt kun for de førtidspensionister, der er tilkendt pension før 2003.

Mange hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 17:31   #19
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
uanset

om man får kontanthjælp eller pension skal ens børn jo altså have mad og helst hver dag. Jeg begriber ikke man som forældre kan melde ud om at det har man så ikke råd til. Hvad så hvis den anden forælder siger lige sådan. Skal børnene så dø af sult ? Mine børn bor ved mig og ja pengene er små. For mig er nyt tøj en by i Rusland. Men mine børn ligger sku mætte i deres seng hver aften fordi jeg priotere som jeg gør (og skal)
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 17:35   #20
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
om man får kontanthjælp eller pension skal ens børn jo altså have mad og helst hver dag. Jeg begriber ikke man som forældre kan melde ud om at det har man så ikke råd til. Hvad så hvis den anden forælder siger lige sådan. Skal børnene så dø af sult ? Mine børn bor ved mig og ja pengene er små. For mig er nyt tøj en by i Rusland. Men mine børn ligger sku mætte i deres seng hver aften fordi jeg priotere som jeg gør (og skal)
Jamen, halleluja og tillykke med det og så er den glorie vist pudset. Men det ændrer jo ikke ved, at andres situation kan være anderledes f.eks. p.g.a gæld eller andet du ikke ved om.

God weekend og venlig hilsen

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskudsvist udbetalt børnebidrag Tassi Alt det andet 3 01-03-2013 07:44
ftp og børnebidrag !! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 03-06-2012 09:13
Børnebidrag? Prinsen Alt det andet 49 19-09-2011 21:24
Børnebidrag ???? afterlife Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-05-2011 08:20
Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer? Ninja Alt det andet 36 12-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension