K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 22:29   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Opfølgning af praktikperiode?

Hej.

Jeg er efterhånden kommet i tvivl om, der i det hele taget findes en lov ang. jobcenterets pligt til at følge op på borgere i praktik mm.

Jeg har nu været i arbejdsprøvning og senere i praktik i sammenlagt 23 måneder (over næsten 4 år).

Indtil nu har mine arbejdssteder/aktiveringssteder været kontaktet een ( som tal: 1 ) gang ialt af en jobkonsulent. Det var i arbejdsprøvningen - jobkonsulenten kom uanmeldt og jeg var ikke på arbejde den dag, så jeg deltog ikke i mødet. Skidesmart Egon

Der er heller ikke noteret noget i min sag ang. en evt. tilknyttet jobkonsulents vurdering af mine forløb.

Mit spørgsmål:
Findes der en lovgivning ang. hvordan og hvornår jobcenteret / sagsbehandler eller lignende skal kontakte afprøvningsstedet?

Hilsen
Cordulla
Ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 22:51   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
da jeg sidst var i arbejdsprøvning/praktik skulle være en måned.med første møde /samtale 14 efter start så 14 dage senere et sidste opfølgenene møde.også første var sådan .
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 07:41   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Mit spørgsmål:
Findes der en lovgivning ang. hvordan og hvornår jobcenteret / sagsbehandler eller lignende skal kontakte afprøvningsstedet?
Det ved jeg faktisk ikke. Men det normale er ihvertfald, at der efter en arb.prøvning/praktik udfærdiges en rapport af den, der står bag (her jobkonsulenten).

Findes der slet intet skriftligt om din arbejdsprøvning og din praktik?

I så fald synes jeg du skal klage til jobcenterchefen, og meget gerne med kopi til borgmester og samtlige byrødder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 10:22   #4
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

I mine papirer ligger 1 ( læs: een ) meget kort sætning fra jobkonsulent som min daværende sagsbehandler har refereret. Det er helt tilbage til min arbejdsprøvning.

Alt opfølgning/papirarbejde f.eks. fraværssedler, oversigt over arbejdstimer, beskrivelse af arbejdsopgaver, beskrivelser af smerter og fysiske problemer er noget JEG har lavet og sendt til mine forskelle sagsbehandlere ( pt. igang med nr. 7 ).
Diverse læge- og speciallægeundersøgelser har så bakket op om mine beskrivelser.

Mine arbejdssteder er ALDRIG blevet bedt om at lave en udtalelse eller lignende.

Det skyldes måske, at jeg selv har kunnet foreslå ( og derved selv kunnet bestemme ) relevante arbejedssteder. Min fordel er her kendskab og personlige kontakter i en meget smal branche.

Jeg har desuden været hos anden aktør - det var totalt spild af tid ( hvilket jeg utvetydigt fortalte sagsbehandler ). Jeg sad og kedede en vis legmesdel i laser - praktik kom aldrig på tale, da mine skånebehov og mit erhvervserfaring udelukker en masse ufaglærte og fysiskbelastende jobs.


Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 12:38   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det lyder mærkeligt.
Jeg mener ellers, at det er normalt, at jobkonsulenten skriver en rapport om arbejdsprøvningen og sender denne til sb, som så lægger den i sagen.

Sådan er det blevet gjort de 3 gange jeg har været i arb.prøvning/praktik.

Min sidste praktik (som fungerede som en arb.prøvning) foregik i en privat virksomhed.
Min jobkonsulent (fra anden aktør) snakkede med virksomheden et par gange, og jeg var i næsten daglig kontakt med jobkonsulenten, og ud fra de oplysninger han havde fået fra virksomheden og fra mig skrev han en udførlig rapport, som uomtvisteligt pegede på en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 22:42   #6
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Desværre er det så ikke sket i min sag. Opfølgning & praktisk støtte føler jeg har været = 0,00.

Jeg søger aktindsigt ca. hver 3 eller 4 måned - jeg får intet fra jobkonsulent i papirerne. Jeg bruger aktindsigts-formularen fra K10. Den virker hver gang.

Aner ikke hvem der nu skal forestille at være min jobkonsulent - har ikke talt med nogen de sidste 3 år ( altså bortset fra narren fra anden aktør - det forløb var virkelig spild af min og de andre kursisters tid ).

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 01:37   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at det er ulovligt at være i praktik i så lang tid, uden at du bliver fastansat.

Dog mener jeg også at du må have optjent til ledighedsydelse når det stopper.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 20:51   #8
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Jeg har haft "pauser" mellem hver praktik, hvor jobcenteret/sagsbehandler var i tænkeboks med hensyn til hvad de nu kunne sætte mig i gang med.

Jeg tror ikke, det er ulovligt at jeg har være i arbejdsprøvning & praktik i 23 måneder sammenlagt, når der er pauser imellem. Det er jo desuden på forskellige arbejdspladser.

Man kan IKKE optjene ret til ledighedsydelse i praktik - ligesom man heller ikke optjener dagpengeret ved aktivering for "almindelig" arbejdsløse. Desværre - ellers var der bestemt ikke så mange fleksjobbere på kontanthjælp.

Jeg undrer mig stadig over, at der åbenbart ikke findes regler omkring lovpligtig opfølgning på praktik. Der er da regler for så meget andet mærkeligt.


Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 00:21   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
problemet med de mange/lange arbejdsprøvninger er mange arbejdsskiver er nogen røvhuller.de har den ok en måned mere vi skal ligeh ave pusset noget af den går mange gange et par gange har selv prøvet det på egen krop,heldigvis sagde jobcenter nej enter eller for nu stopper vi sagde de.for nu gik det ud på gratis arbejds kraft.desvære går den så går den.kender enda arbejdsskiver der bruger den hver eneste gang
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opfølgning i fleksjob aid Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2015 19:12
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Så tager vi en praktikperiode igen pinballs Skal kommuner ikke overholde loven? 13 23-06-2009 23:15
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension