K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 01:05   #21
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Guldfax

Skulle de også virke som smertestillende?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 21:04   #22
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Måske...

Nu har jeg prøvet flere slags medicin mod depression - Valdoxan har efter min mening 2 fordele. 1. Jeg har ikke oplevet nogen bivirkninger 2. Medicinen giver en bedre nattesøvn - det er en stor fordel for humøret og det psykiske overskud. Jeg er i tvivl om det virker mod smerter - men spørg lægen - jeg tror ikke der sker noget ved at gøre forsøget.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 21:27   #23
Liana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Liana er ny på vejen
Jeg får en masse smertestillende medicin, men også Medicin med dobbelteffekt. dvs. både mod smerter og depression. Det hedder Cymbalta og jeg er super glad for det. Jeg fik effekt mod smerterne efter ca. 1 uge hvor jeg følte at jeg fik mere overskud. senere kom effekten mod depression og jeg vil ikke undvære medicinen nu. MEN - der er bivirkninger. Den værste er nok hedeture, dette kan afhjælpes lidt med bivrkningsmedicin. Jeg havde også problemer med vandladning, men dette fik min akupunktør bugt med, og så er der lidt muskelspjet ind imellem, men dette er ikke noget der genere mig.
Liana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 11:46   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Det har jeg helt klart, har ingen spyt ..

Det virkelig ulækkert..
Hejsa.
Jeg ved godt at det er lidt længe siden du svarede ovenstående, men:
Du skal være ekstremt opmærksom på det her. Den nedsatte spytproduktion svækker virkelig mundens forsvar med risiko for huller i tænderne m.m.

Citat:
Gode råd mod mundtørhed

Udover, at det er ubehageligt, giver mundtørhed også større risiko for at få svampeinfektion i munden og for at udvikle caries. Der er heldigvis en række ting, man selv kan gøre for at forhindre dette:

Prøv at skifte til fluortandpasta som ikke skummer. Overfladeaktive stoffer kan ødelægge den beskyttende spythinde i munden.

Stimuler spytsekretionen med sukkerfrie sugetabletter eller tyggegummi. Den gavnlige effekt af denne type produkter kan øges yderligere, hvis de også indeholder fluor.

Rengør tænder, tunge og mundhule grundigt. Brug tandbørste, tandtråd og tandstikkere

Rengøring og brug af fluorid bør ske lige efter måltider

Undgå søde sager og sukkerholdig saft og drikke. Disse produkter forværrer mundtørheden

Drik rigeligt og ofte vand. Hvis man er tør i munden om natten, kan man skylle munden med lidt vand, før det synkes.

Spraypræparater med kunstigt spyt til at fugte munden kan købes på apotek. Disse hjælper nogen, men vand giver ofte lige så god effekt.
http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2256

Og så må og skal du til regelmæssige tjek hos tandlægen!
Husk på, at det er MEGET billigere at tage til et "tjek" hver tredie måned (det er det der anbefales alle de steder jeg læser om mundtørhed) end det er pludselig at stå med hele munden fuld af huller, paradentose og smuldrende tænder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:34   #25
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Har lige været på apotektet efter Valdoxan

Så dem glæder jeg mig til at få startet på og se virkningen.

Inde på medicinpriser står de til 14,xx pr pille - Hvordan kan det så være jeg kun kom af med 106 for 28 piller ?

Ang det med mundtørhed, så fik jeg også nogle piller til det forleden, bare i håndkøb - de rigtigt gode
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 19:20   #26
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Ang det med mundtørhed, så fik jeg også nogle piller til det forleden, bare i håndkøb - de rigtigt gode
hvad hedder de piller ?
Citat:
Inde på medicinpriser står de til 14,xx pr pille - Hvordan kan det så være jeg kun kom af med 106 for 28 piller ?
sikkert forde 28 stk piller er billiger end 10 osv.ved ikke hvilket du så efter.kan også være nogetm ed dit personlige tildskud.men piller er generalt jo flere jo billiger bliver de
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:33   #27
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser

Inde på medicinpriser står de til 14,xx pr pille - Hvordan kan det så være jeg kun kom af med 106 for 28 piller ?
Hvis det er tilskudsberettiget medicin er det på grund af det tilskud man får via CTR.

Ellers kan jeg kun tænke på at det kan være en billigere udgave end den du så på medicinpriser eller at du ikke har set på prisen for en pakke med 28 stk...?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 22:08   #28
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Dem mod mundtørhed heddder : Xerodent.

De rigtigt gode
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 12:37   #29
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser
Hejsa

Jeg er smertepatient og har været gennem et forløb på smerteklinik. Jeg har kroniske rygsmerter samt nervesmerter.
Jeg har afprøvet forskellige former for medicin.
Jeg har afprøvet 2 forskellige præparater mod epilepsi. Gabapentin samt Lyrica. Så har jeg prøvet metadon. Ingen af disse har haft en effekt på mine smerter. Smertelægen ville gerne at jeg også skulle prøve Saroten som er antidepressiv men sagde nej da jeg er overvægtig og det har overvægt som bivirkning. Men har gået i et gruppeforløb hvor der er flere der har prøvet Saroten. Jeg har ikke hørt om nogle hvor der har virket på deres smerter. Flere som jeg gik i gruppe med havde god effekt af Lyrica eller metadon.

Hilsen Annemette
Puhaaaaaaa Gabapentin
Det blev jeg VIRKELIG syg af.
Gik sidelæns, kunne ikke mærke mine fødder og det hele sejlede rundt.
Fy det var slemt!
Jeg talte med en, der også havde prøvet det, hun sagde at hendes talecenter blev lammet, så hun dårligt kunne tale og den ene mundvig hang slap ned...

Saroten... NEJ TAK!
Puhaaaaaaaa det var lige så slemt + voldsom hovedpine.

Lyrica fik jeg aldrig prøvet og metadon ville min læge IKKE udskrive..
Men har hørt fra andre, at det hjælper.

Jeg har også rygsmerter pga. kroniske nervesmerter.

Min medicinliste, står i min tråd..

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 16:36   #30
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Har lige været på apotektet efter Valdoxan

Så dem glæder jeg mig til at få startet på og se virkningen.

Inde på medicinpriser står de til 14,xx pr pille - Hvordan kan det så være jeg kun kom af med 106 for 28 piller ?

Ang det med mundtørhed, så fik jeg også nogle piller til det forleden, bare i håndkøb - de rigtigt gode
Held og lykke med det, Det er en god ide at tage Valdoxan lige inden du går i seng, det giver den bedste virkning. Du betaler en lavere pris fordi medicinen er tilskudsberettiget - Jeg mener ordningen hedder CTR. (eller noget i den retning)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring - Antidepressiv medicin 5dia Alt det andet 8 17-09-2012 11:42
advarsel antidepressiv medicin-læs østerbro Alt det andet 13 31-05-2012 15:22
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
Omlægning af tilskud til antidepressiv medicin? isteen Alt det andet 0 28-01-2011 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension