K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2017, 15:53   #1
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
hjælp

Situation er svært .Jeg få ikke mere kontanthjælp på grund af beregning af mands indtægt eller førsøgelse pligt .Lige nu er jeg på afklarings af arbejds evne har jeg ret til at søge nogen ydelse .En ting mere vores lejlighed er blev dyrere på grund af hans brutto men vi få faktisk mindre i netto end før der vi var på integrations ydelse men de sige de ser på brutto.Det er sværet vid ikke hvår jeg kan søge hjælp
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 18:56   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Kontakt skattevæsenet, I bliver nødt til at sikre jer at din mand bruger hele sit fradrag og at han også får dit fradrag.
Jeg synes at det lyder som om at han måske betaler for meget i skat.

Med hensyn til boligstøtte, så kan I gå ind på denne https://www.borger.dk/Handlingsside?...f-5a59079cbded boligstøtte beregner og indsætte jeres informationer, så kan I beregne hvor meget I bør modtage og om I får det korrekte beløb.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 19:08   #3
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Tak Nørd har snakket med skat de sige jeg har brugt det i år fode hjælp stoppede i septembar har ret først til næste år kan han bruge mit fradrag.Har man ret til enkelt ydelse.



.
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 19:34   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Medmindre du har fået et fradrag der er for stort, og det dermed er brugt, så burde du have et uudnyttet fradrag nu og her, som kan overføres.

Det de mener er måske at når det bliver gjort op ved årsskiftet, så får han automatisk overført evt uudnyttet fradrag fra dig, og så bliver hans skat reguleret, og han får penge tilbage.

Men det kan I jo ikke bruge lige nu og her, så bed om hjælp til hvordan I skal gå ind og ændre jeres forskudsopgørelse, så I får glæde af det nu.

Det vil ikke kunne nå at komme med her til d. første, men måske fra december.

Og selv om de måske synes at det er lettere bare at vente, så skal I jo have mad nu og her.

Hvis skat ikke er nemme at tale med, så prøv om borgerservice kan hjælpe.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 19:42   #5
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Fårster ikke hil dig Pip hvad skal jeg gjø
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 20:06   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ring igen og spørg om det kan overføres nu, istedet for at vente til næste år, fordi I har brug for mad nu.

Man kan selv logge ind og ændre nogle ting online, måske kan I gå på kommunen og få hjælp til det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 20:21   #7
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
skat sige jeg havde hjælp ind til avgust og har brugt det

Har tænkt at syge enkelt ydelse vid ikke
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 20:48   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Kommunen har pligt til at vejlede jer, og da du allerede skriver at I har været i kontakt med kommunen som siger at der ikke er noget hjælp at komme efter på nogen måde er det enten rigtigt eller også har du en af de kommuner som automatisk siger nej til alt får at undgå udgifter.

Derfor, hvis I skal søge enkeltydelse skal I selv sætte jer ind i reglerne og beslutte hvad I vil vælge at søge enkelt ydelse til samt skrive en ansøgning, for hvis du bare spørger mundligt, så får du formodentligt endnu et nej.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 20:52   #9
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
jeg vil syge enkeltydelse forde min situation er forændret

har så maget at betale og ingen indtægt har

Er der nogen ydelse man kan syge når man er på afklarings af arbejdsevne
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 21:24   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Er der nogen ydelse man kan syge når man er på afklarings af arbejdsevne
Kontanthjælp.. men der bliver du modregnet pga ægtefælleindkomst. Så nej, der er ikke umiddelbart en ydelse du kan søge.

Men gå ned til kommunen og bed om hjælp til at finde ud af hvordan dit fradrag overføres nu, for jeg tror at du måske stadig har et fradrag.

Du kan se det ved at tælle alle dine løn/kontanthjælps-sedler sammen. Der kan du se hvor meget af dit fradrag du har brugt hver måned, og så sammenligne det med det fradrag du har på et helt år. Det kan du også få kommunen til at hjælpe dig med at finde ud af.

Hvis de kan se at I sidder meget stramt i det, og at din mand vil få penge tilbage fra skat, kan det også være at I kan få lidt hjælp mod tilbagebetaling.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 26-10-2017 kl. 21:28.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension