K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 20:13   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kender Folketingspolitikerne "Det sorte hul"?

Eller at borgeren "sætter sig mellem 2 stole"?

Der hvor borgeren er alvolig sygdomsramt og systemet kræver at der stoppes for videre forsørgelse, her sygedagpenge.

Ja, samtlige 179 folketingsmedlemmer kender og har haft kendskab til dette for borgeren særdeles mærkværdige og nedbrydende at komme i "Det sorte hul"

Det har de været bevidste om i en årrække!

Raske mennesker kender naturligvis ikke til dette modbydelige tiltag fra det offentlige. De har måske travlt med at have meninger om det gode i at alle kontanthjælpsmodtager skal arbejde for føden etc.

Eksempelvis findes der her fra et tilfældigt parti punktet til debat ved deres landsmøde 2013.

"Ingen sorte huller for sygedagpengemodtagere"

"I årevis har parti XX forsøgt at få taget hul på den række af problemer, der knytter sig til varighedsbegrænsningen af sygedagpenge. det er derfor godt at regeringen har lagt et forhandlingsforslag frem, så vi kan sikre at mennesker i fremtiden ikke står helt uden forsørgelsesgrundlag"

Nu har vi en ny regering, så tiden er måske inde til at "Det sorte hul" skal fyldes ud med fornuftige og menneskelige regler?

Lad os holde øje med hvad Margrethe Vestager Radikale vælger.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 20:35   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Vores love giver "sorte huller" og "falde ned mellem to stole"
Kære politikere. Det er ikke godt nok.

Jeg er faldet ned blandt to stole.
Har været udsat for en ulykke på min arbejdsplads og efterfølgende afskediget på grund af langtidssygemelding.

Kan ikke få hjælp fra min forsikring til advokatbistand, da det er en arbejdsskadesag/ulykke.
Havde det været en privat ulykke havde jeg kr. 120.000 til advokatbistand fra min forsikring!

Kan ikke få "fri proces" da jeg har tjent for meget. Det er så slut nu, da jeg er på sygedagpenge.

Min arbejdsgiver kan trække på advokatbistand og ovnikøbet trække det fra i firmaet. Giver det lige økonomiske vilkår?

Nu har jeg så snart været sygemeldt i 11 måneder og frygter "sygedagpengestop"
efter et langt udredningsforløb og mange lange ventetider til div. undersøgelser og udredninger.

Sidst redigeret af lgkh62; 04-04-2013 kl. 20:54.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2015, 22:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Syge falder stadig i det "det sorte hul": Reform har ikke hjulpet

http://www.avisen.dk/reformen-af-syg...de_359358.aspx

Mandag 7 dec. 2015 kl. 19:47

Præcis lige så mange syge står uden forsørgelse som før sygedagpengereformen. Det viser nye tal fra Beskæftigelsesministeriet.


Det nye tal kommer frem, fordi beskæftigelsesudvalget har kaldt beskæftigelsesminister Jørn Nergaard Larsen (V) i åbent samråd på torsdag om Ankestyrelsens praksisundersøgelse om revurdering og forlængelse af sygedagpengeperioden.

http://www.ft.dk/Folketinget/udvalg_...201278276.aspx

10-12-2015: Beskæftigelsesudvalgets åbne samråd om status på beskæftigelsesreformerne

Beskæftigelsesudvalget har kaldt beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen (V) i samråd om Danske Socialrådgiveres rapport om ”Status på beskæftigelsesreformerne” og om Ankestyrelsens praksisundersøgelse om revurdering og forlængelse af sygedagpengeperioden. Samrådet er åbent for alle og afholdes torsdag den 10. december 2015, kl. 15.15 i vær. 1-133 på Christiansborg.


Hvorfor bliver man ikke overrasket?

Vi får hvad vi stemmer på!

Hilsen Peter

Bilag

http://www.socialraadgiverne.dk/File...reformerne.pdf

Status på beskæftigelsesreformerne -en undersøgelse blandt socialrådgivere på jobcentre oktober 2015

Sidst redigeret af phhmw; 07-12-2015 kl. 22:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Kender I en "god" psykiater i trekantsområdet??? dudde Alt det andet 4 26-05-2012 13:42
Kender I det at "folk og dyr" suger energien ud af jer ? Enteneller Alt det andet 17 24-09-2011 16:04
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension