K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 19:01   #11
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Hej Bamse,

Jeg havde en lignede problem og desværre min sag kunne ikke afsluttes før sp penge er stoppet.

Andersine har sagt at kommune har ikke specifik tidsfrist - da det kan altid tager længere tid at finde praktik/arbejdsprøvningplads eller indtil patienten stabilisere sig.

Jeg vil stærk anbefale at RINGE/RINGE og ringe dagligt hvis nødvendig! Først til din sagsbehandle og hvis det ikke sker noget, så ring til afdelingleder. Jeg synes at via mail/brev går ALT FOR LANGSOM, og lige nu er det din størtse problem. Prøv at forbereder hvad vil du har - hvilken info de mangler for at tage beslutninger og hjælper dem til at få det hurtigst muligt (for eksempel fra lægerne).

Min erfaring at sagsbehandler er mega travlt, og dem der råber højst kom først i køen. Med andre ord, hvis du ikke selv sørger for at din sag kommer i gang, chancen for at afslutning inden februar er ikke særligt stor. (min personlig vudering.)

Held & lykke!

Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:01   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Næh, jeg ved det som sagt ikke, men jeg ved i hvert fald bare, at der en gang blev givet medhold til en kommune, som havde stoppet en sag, fordi en borger ikke havde taget telefonsisk kontakt, som kommuen havde bedt om... Kan ikke lige på stående fod huske, om det var min egen kommune, eller om det var en principafgørelse....
Måske har der været tale om en borger, som hverken tog kontakt pr. telefon eller andet, for hvis nu borgeren havde taget kontakt via mail, eller måske troppet op personligt, så lyder det mystisk hvis man kan stoppe en sag på den baggrund.

En telefon kan jo også gå i stykker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 23:44   #13
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Hej Alle

Tusind tak for jeres svar, jeg er utrolig lettet over, at være henvist hertil

Jeg er stadig meget grøn, og er ikke helt med på sproget herinde endnu..

Når i siger bliv i tråden, betyder det så bliv i denne dialog? altså alt nyt i men sag skal skrives videre her??

Kan jeg selvfølgelig godt se det smarte i.
Jeg oprettede en ny hvor jeg skrev at jeg nu er indkaldt til møde på jobcentret ( Ret efter mødet med sagsbeh.) og jeg håber virkelig, at det betyder at en arbejdsprøvning kan gå i gang.

Som sagt mangler de stadig at indhente læge erklæringer, for det skulle vist bære et helt specielt spørgeskama. Og for det andet har både Rigshosp. og lægen ventet på dem, da de ellers ikke ville udtale sig, så er faktisk lidt undrende. For hvad nytter en arb. prøvning hvis de ikke godtager læge erkl.?

Uhh hvor jeg glæder mig til alt er overstået og jeg igen ejer min egen historie og min fremtid ikke lægger i andres hænder. Min styrke ligger i min vrede så der er jeg, og det er hårdt på mange områder. Har heldigvis lært at kontrolere min vrede så den er konstuktiv.
Mange ting på 1 gang i know.

vh Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 10:36   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bamsen,

Velkommen til.

Bliv på tråden betyder, at du helst skal skrive det du vil på denne, oprindelige tråd, hvis det er det dit indlæg drejer sig om, derved kan man holde tingene samlet og gå tilbage i tråden og se hvad det handler om.

Når du skal til møde med din sagsbehandler bør du tage op hvordan det ser ud mht. forlængelse af dine sygedagpenge efter februar 2011, hvis hun umiddelbart mener at du ikke er afklaret forinden !! Sørg for at skrive alle dine spørgsmål ned og få dem såvidt muligt besvaret eller "hæng" din sagsbehandler op på at besvare dig pr. mail efter flg.

Forfølg forlængelsen af dine sygedagpenge hvis du ikke kan blive afklaret forinden. Jeg røg selv ud af sygedagpenge i 2007 efter 52 uger da en special lægeerklæring konkluderede at jeg ikke måtte arbejdsprøves. Efterflg. sad jeg med "håret i postkassen" og kunne fortryde alt det jeg måske kunne have gjort forinden. Så husk det er aldrig forsent at stille spørgsmål, de kan sikre din fremtid.

Sygedagpengereglerne er meget snævre og dette vil alle sagsbehandlere også de søde, venlige og rare, til hver en tid forholde sig til. Sæt dig ind i reglerne iht. §27 citeret på forsiden af K10.

Held og lykke, ser frem til at høre mere fra dig under denne "tråd".

Mvh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 24-10-2010 kl. 10:39.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:29   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser

Når i siger bliv i tråden, betyder det så bliv i denne dialog? altså alt nyt i men sag skal skrives videre her??
Ja, det er lige nøjagtigt det der menes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:40   #16
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Tror jeg efterhånden har nogenlunde forberedt mig på mødet d. 26.
Omkring regler osv. Tusind tak alle.

Hejdien du siger det vil være godt med lidt mere info, mener du herinde??

Hvad betyder det at være stationær? Er det om min sygdom er hvor den er og ikke kan blive bedre?
I så fald vil jeg sige ja, men igen ved ikke hvad lægen og Rigshosp. og psykiater skriver, jeg har fået det afvide mundligt, men tør ikke tro på, at de skriver det sådan. Er før blevet skuffet over, at læge erklæringen sagde noget andet end det jeg fik afvide.

Men igen det sagte var fra overlæge på Rigsen, men Kommunen bad om erklæring fra egen læge, der først mente noget andet.

Jeg går helt klart efter fleksjob. Har mere, at give af.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 12:25   #17
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Har idag været til møde på Jobcentret, og det var et positivt møde med en meget rar mand.

Jeg har fundet ud af at det er en praktik, og han siger at den sagtens kan bruges til at vurdere mig til et fleksjob.
Det er ca. 13 uger og jeg må selv finde et sted hvis jeg kan.

Så langt så godt.

Så er der bare det med hende sagsbehandleren, der stadig ikke har indhentet de læge erklæringer.
Skal jeg sende hende det brev, der tidligere er nævnt i tråden? Og skal jeg selv bede om udsættelse af sygedp?

Ham idag mente ikke at de ville stoppe den under en afprøvning, men tør simpelthen ikke tro på sagte ord..

Hvad gør jeg nu?

Han sagde, at vi startede ud med 3 timer dgl. og tog det derfra. Jeg har faktisk god tillid til, at han er der for at hjælpe mig.

Vh Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 18:16   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En praktik er desværre ikke altid nok, når det skal vurders om din arbejdsevne er varigt nedsat og i hvilken grad.

De fleste kommuner vil have en bred arbejdsprøvning, og tager derfor ikke en altid en praktik for gode varer.

Du kan dog forsøge at sikre dig, med at få sagsbehandler til at svare på, om det vil godkende til evt fleksjob. Husk SKRIFTLIG, og udbed svar skriftlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 20:16   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Andersine.

Handler denne sag om medhold til kommunen ikke om medhold i forhold til at borgerne ikke har overholdt en indgået aftale, uanset om det er pr. telefon el. ej? Hvis man ikke overholder en aftale uanset formen (tlf., brev, møde ect.), derfor handler det ikke om mediet, der bruges til kommunikationen/kontakten. Man kan selvfølgelig ikke nægte at samarbejde, men formen må kunne tillempes den syges sitatuion, da det hverken er i sagsbehandler el. den syges interesse, at blive dårligere pga. sagbehandlingen.

Min egen erfaring: jeg er også blevet ringet op af sagsbehandlere, hvilket hverken har været befordende for min sag, ej heller for at blive rask.

Lærer man noget om, hvordan man kommunikere med syge mennesker på en konstruktiv måde? Lærer man noget om samtaleformer og hensigtmæssigt kommunkation? Altså som sagsbehandler til sygemeldt.

Tak for dine skriv og din åbenhed.

Sidst redigeret af gunvor; 27-10-2010 kl. 20:17. Årsag: glemt bemærkning
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 20:54   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Gunvor: Jo det er helt sikkert det der er bundlinien - man skal medvirke.
Forvirringen går mere på, om kommunen kan forlange en kontakt pr et bestemt medie.
Jeg ved der skal tages hensyn til sygdommen - jeg kan f.eks. ikke forlange, at folk skal møde op til en personlig samtale, hvis de er lænket til sengen.
Men det jeg tænker er, at hvis der ikke er noget helbredsmæssigt til hinder for, at man kan tale i tlf. så tror jeg ikke man kan nægte det under devisen "har ikke lyst"...

Jeg har haft pænt travlt så er ikke nået omkring vores jura ekspert endnu, men håber jeg husker det, når jeg er kommet på plads i det nye job!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
ny herinde solstråle Dit og Dat 11 27-11-2010 19:49
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension