K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 17:57   #1
King8900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
King8900 er ny på vejen
Fra Sygedagpenge / Kontanthjælp

Var desværre uden for et bil uheld D 3-1-2009
Fik følgende mën

Brækket skindebenet
knust knoglerne i forden
prolaps (skulle ikke være en farlig en)

(Overlægen kom over til mig inden jeg bliv udeskræven. Han spurte mig om mit arbejdsforhold. jeg sagde det som det var at jeg arbejdet som ufaglæret på en fabrik. Overlægen sagde at den kapittel var lukket nu at jeg frem over ikke skulle regne med at kunne arbejde under normale vilkåre og jeg skulle ha skånejobs hvor jeg ikke belaste benet meget)

Jeg har været på sygedagpenge siden uheldet!.
Kommunen var meget hjælpsom indtil i onsdag D 13-10-10

Tirsdag D 12-10-10
Mig og min sagsbehandler har snakket om at jeg skulle på arbejdsprøvning
fik en tid til at snakke med en anden sagsbehandler Fredag D 15-10-10 og at jeg skulle starte på et eller anden forberednings forløb Mandag D 18-10-10

Det hele gik rigtigt godt.
Jeg glædet mig faktisk ret meget

Men onsdag D 13-10-10
Ringer min sagsbehandler til mig
Hun siger at hun har et trist nyhed

Hun sagde at jeg skulle komme ind til hende
hun har nemlig fået afvide at hun skulle stoppe mine penge

Kommune mener at jeg godt kan klar mig selv uden en form for arbejdsprøvning

Min sagsbehandler spurte mig om jeg vil raskmelde mig eller om hun bare skulle stoppe mine penge.

Fik to valg
1 At jeg selv raskmelder mig selv (så har jeg en chance for at få fra A-kassen)
Men det var ikke sikkert

2 At hun lukket min sag og at jeg bare skulle søge kontanthjælp´

Jeg har bare så det problem at mig og min kone købte en ejerlejlighed Før krisen

Vi har intet friværdi
kan de tvinge mig til at sælge vors lejlighed ?
King8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 18:10   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej King8900,

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bare acceptere at de stopper dine sygedage !! Det kan da godt være at de syntes at du kan klare dig på normale vilkår, men hvor ved de det fra ?? Er det dokumenteret i din sag, hvad siger din læge ?

Sygedagpenge loven er en meget snæver og konkret lov, man skal have forlængelsesmulighederne på plads for at kunne komme i betragtning til forlængelse. Dog har kommunen nogle pligter de skal leve op til i forbindelse med varsling af sygedagpenge stop og det er partshøring i hht. §7a:

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning


Har du overhovedet modtaget nogle varsels breve i din sag ? Hvad med din ressource profil er den opdateret og er du enig heri/ har du underskrevet den ?

I stedet for at acceptere at blive smidt ud af sygedagpenge syntes jeg at du som sagt skal tage kampen op og arbejde på en forlængelse. På forsiden af K10 kan du læse forlængelses § 27 og dette er din vej tilbage i systemet. Jeg formoder er du kunne forlænges i ht.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


Det må være den optalte arbejdsprøvning du skal igang med, jeg fatter ikke hvorfor din sagsbehandler pludselig skifter spor. Det kan godt være at hun er sød og rar, men du ender jo på kontanthjælp og her er der lang vej tilbage som syg. A-kasse kan du næppe få efter 52 uger på sygedagpenge, her skal du nemlig skrive under på en rådigheds erklæring hvor du med straffe ansvar attestere, at du kan stå 100% til rådighed for arbejdsmarked.

Så hellere kæmp dig tilbage, evt. via klage, hvis beslutningen er taget (har du fået det på skrift ??). Du er jo også selv uforstående overfor handlingen i den sag og den manglende arbejdsprøvning, men vupti så blev du rask, mente kommunen ??

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 18:34   #3
King8900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
King8900 er ny på vejen
Enteneller
Jeg har ikke accepteret noget i nu!.
samtalen onsdag D 13-10-10 gik ikke ud på om hvordan jeg har det eller ej.
Den gik ud på at kommunen har taget min sag op og at jeg i ders øjne kan få et ufaglæret kassadame job

Jeg sagde til min sagsbehandler at i bare tager problemet altså mig og ligger over i et andet system. Det er jo ikke en løsning det er

hun sagde at hun selv kunne se det og at der er mage der kommer igennem det sammen nu

Sprute hende om jeg bare bliv ramt af "kommune besparlserne"
hun kunne ikke svare mig på dette
hun kigget mig bare i øjnene

Min syg Periode skulle udløbe engang i 2011

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning

Har du overhovedet modtaget nogle varsels breve i din sag ? Hvad med din ressource profil er den opdateret og er du enig heri/ har du underskrevet den ?

I stedet for at acceptere at blive smidt ud af sygedagpenge syntes jeg at du som sagt skal tage kampen op og arbejde på en forlængelse. På forsiden af K10 kan du læse forlængelses § 27 og dette er din vej tilbage i systemet. Jeg formoder er du kunne forlænges i ht.


Har intet fået af kommunen ud over min l lønsedler
.

Min egen læge synes at det er en rigtigt god ide at jeg starter stille og rolig op
hun sagde bare at han ikke kunne give kommunen order

min lægelige papirer frs sygehuset står der
At jeg ikke er egen til fysiskhårdt arbejde
Men det kan jo tolkes på mange måder

Forsikring har sendt mig til speciallæge mange gang
Kommunen har alle parpirene
King8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 18:42   #4
King8900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
King8900 er ny på vejen
Måske er det nyttige info til jer

Jeg var i 2008 sygemeldt
Jeg havde alt for høj stofskifte

Jeg fik lov at arbejde på flex tid på mit arbejdsplads.20 timer om ugen.
December 2008 kom finans krisen folk slulle fyres
Jeg fik samme tur ved at min "leder" benægtet at ha fået en lægeerklering fra mig af
fik et brev at vors samarbejde var ophøret

Skulle så til at søge A-kasse men jeg fik karntene
De mente at jeg selv var den om det (jeg kunne ikke bevise det)

køret galt 2010 så fik jeg en ny syg periode som skulle gælle til 2011
King8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 19:11   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej King8900,

Iøvrigt velkommen til .

Kørte du galt i både 2009 og 2010 ? Det håber vi jo ikke.

Du skriver at der er dokumentation for din helbredsmæssige tilstand. Har kommunen sørget for selv at indhente noget medens du har været i sdp systemet ? Hvad er der egentlig sket i de 52 uger du har været på sdp ?

Som du kan se har kommunen ikke loeet op til deres pligt om varsling endnu, men hvornår er det dine sygedagpenge stopper ? Senest 14 dage forinden skal du skriftligt modtage varsling, hvor de gør dig opmærksom på at dine sdp. stopper da du ikke kan komme under pktérne i §27.

Dog mener jeg at du skal kører dine skyts frem og gå efter en forlængelse af dine sygedagpenge, medmindre du føler dig klar til et ordinært arbejde vel og mærke

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 21:52   #6
King8900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
King8900 er ny på vejen
Har heldig vis kun køret galt engang.
hehe

Har du overhovedet modtaget nogle varsels breve i din sag ? Hvad med din ressource profil er den opdateret og er du enig heri/ har du underskrevet den ?

Nej som jeg ved er den ikke opdateret.
Men har dog været til 4-6 opfyldnings møde i hele sp. nu ved jeg ikke om det er det samme..
Har ikke skreven under på noget som helst
--------------------------------------------------------
Du skriver at der er dokumentation for din helbredsmæssige tilstand. Har kommunen sørget for selv at indhente noget medens du har været i sdp systemet ? Hvad er der egentlig sket i de 52 uger du har været på sdp ?

4-6 opfyldnings møde i hele sp
Slet ikke andet.

Så snart at jeg skulle til speciallæge sende jeg en mail til min sagsbehandler om tid og sted og en Adresse

Så kunne de hente info om min tilstand
----------------------------------------------------------

Som du kan se har kommunen ikke loeet op til deres pligt om varsling endnu, men hvornår er det dine sygedagpenge stopper ? Senest 14 dage forinden skal du skriftligt modtage varsling, hvor de gør dig opmærksom på at dine sdp. stopper da du ikke kan komme under pktérne i §27.

Onsdag D 13-10-10 var jeg jo til møde
Spurte hende om datoen til at jeg stopper med at modtage sdp.
Sidste dag var D 25-10-10

Hun snakket noget om at jeg kunne klage og at jeg ikke vil få noget ud af det.
Det tog omkirng et år for at klagen kom igennem og alt det der,

Tror at jeg tager ned til en advokat imorgen.
Det lyder til at kommunen sover i timen.

jeg har intet imod at arbejde..
Jeg elsker faktisk at arbejde

Men det gøre mig lidt ked af at jeg kommer i klemme i systemet.

Som du skriver Senest 14 dage forinden skal du skriftligt modtage varsling
Har intet fået.
King8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 10:36   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af King8900 Se meddelelser
Onsdag D 13-10-10 var jeg jo til møde
Spurte hende om datoen til at jeg stopper med at modtage sdp.
Sidste dag var D 25-10-10

Hun snakket noget om at jeg kunne klage og at jeg ikke vil få noget ud af det.
Det tog omkirng et år for at klagen kom igennem og alt det der,

Tror at jeg tager ned til en advokat imorgen.
Det lyder til at kommunen sover i timen.

jeg har intet imod at arbejde..
Jeg elsker faktisk at arbejde

Men det gøre mig lidt ked af at jeg kommer i klemme i systemet.

Som du skriver Senest 14 dage forinden skal du skriftligt modtage varsling
Har intet fået.
Hun er sød din sagsbehandler, prøver lidt at lokke dig i en fælde om at det nok skal gå selvom du ikke modtager sygedagpenge, hun syntes bare at du skal melde dig A-kasse ledig eller hvad ??

Jeg har selv kørt en klage over stop af sygedagpenge og det tog altså mindre end 6 mdr. hvor den både var over kommunen og beskæftigelsesankenævnet, så hvor hun lige vil hen med et år, men hvad kommer det også lige sagen ved ??

Du skal kæmpe for at forblive på sygedagpenge og kører alle skyts fremt iht. §27. Få evt. hjælp fra din fagforening, men hvem er advokaten ? Er det en der har kendskab til sygedagpengeloven, har hørt at dette er vigtigt så sagen håndteres korrekt.

Se at få sammenfattet et brev til din sagsbehandler, evt. sammen med din advokat om at dine sygedagpenge under ingen omstændigheder skal stoppes da du ikke har modtaget varsling i ht. §7a og endnu ikke er afklaret via en arbejdsprøvning iht. §27 stk. 2. Derfor skal din sygedagpenge periode forlænges yderligere 26 uger.

Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 12:51   #8
King8900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
King8900 er ny på vejen
Har lige haft en alvorligt snak med min sagsbehandler!.

Hun lukker sagen med
§ 7.Stk. 5. Sygedagpengene ophører helt eller delvis den dag, hvor lønmodtageren eller den selvstændige erhvervsdrivende er helt eller delvis arbejdsdygtig, uanset om den pågældende genoptager arbejdet eller raskmelder sig. Sygedagpengene kan ophøre tidligere, når den sygemeldtes helbredstilstand er stationær og kommunen efter anvendelse af arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne skønner, at den sygemeldte ikke er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension. Dog vil udbetalingen af sygedagpenge senest ophøre ved varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 eller 25, medmindre betingelserne for en forlængelse af sygedagpengeperioden efter §§ 27 eller 29 er opfyldt.

Jeg køre en erstatningsat
til det bruger jeg Advokaterne storetov 16 årrhus

Men da min advokat er på ferie så tager jeg ned til Advokat Bjarne Overmark i Randers
han har haft en del sager med kommunen at gøre

Synes du at jeg har en god sag eller dårlig sag ?
King8900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 21:43   #9
Pain
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Pain er ny på vejen
Post

Godt valg King8900, jeg har hørt meget godt om advokat Lotte Ankjær, held og lykke med din sag.
Pain er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge til kontanthjælp MP84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 29-05-2013 21:06
Fra sygedagpenge til kontanthjælp. Arbejdshesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-03-2013 08:31
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension Miaolsen2000 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-07-2011 01:38
Kontanthjælp / Sygedagpenge SoLost Alt det andet 23 14-07-2010 22:57
sygedagpenge / kontanthjælp bullermus Dit og Dat 14 15-04-2009 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension