K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2010, 22:36   #1
Beu
På vej til at lære K10
 
Beus avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2010
Lokation: Lyngby Taarbæk +div
Alder: 35
Indlæg: 5
Styrke: 0
Beu er ny på vejen
Question Lyngby Taarbæk. Er de skøre i låget, eller er jeg krævende?!

Hej alle jer herlige mennesker her inde.


Jeg vil forsøge, at gøre min fortælling kort, selvom jeg desværre ikke tror, at det vil blive overholdt. Jeg syntes selv, at mit forløb er meget mærkeligt og uansvarligt, det kunne være rigtig dejligt, med lidt respons, hvis nogen skulle tage sig den tid, at læse alt dette igennem. Jeg er selv begyndt, at komme i tvivl og jeg er begyndt, at få tanker omkring, min egen skyd i dette.

Jeg vil til start, begynde med forklaringer og beskrivelser i grove træk, så i kan sætte jer ind i det og jeg beklager kaos i teksten og stave forvirring, men er ikke god til sådan her noget.



Jeg har igennem de sidste 10 år været en del af det psykiatriske system og har været i en 2 år’s lang behandling på behandlingshjem for unge dreng. Efterfølgende 2 år på andet tilbud for m/k ung.
Sammenlagt 4 år’s behandlingshjem pga. Nedestående.

Aktionsdiagnoser beskrevet med år, bidiagnoser tilføjet løbende i forløbet og ikke nødvendigvis sammen med aktionsdiagnose, der vises kun enkelte udvalgte relavante diagnoser.

Nedeunder ses hoveddiagnoser:


(A) Forstyrrelse af aktivitet ogopmærksomhed (DF900)
(B) Overvejende kompulsiv tilstand (DF421)

(A) Adfærdsmæssige og emotionelle forstyrrelser, andre (DF988)
(B) Skizotypisk lidelse af borderlinetypen (DF610)
(B) Organisk paranoid eller skizofreniform sindslidelse (DF062)

(A) Adfærds- og følelsesmæssige forstyrrelser, andre blandede (DF988)
(B) Forstærkning af karaktertræk (DZ731)

(A) Afhængighedssyndrom flere/andre stoffer (DF122)
(B) Hypermobilitetssyndrom (DM357)

(A) Psykotisk tilstand flere/andre stoffer (DF195)
(B) Psykose, akut og forbigående uden specifikation (DF239)

_____________________________________

Jeg ved egentlig ikke, om de er udløbet og om de overhoved kan udløbe.

Jeg blev i år 2000 sendt i psykiatrisk behandling af daværende kommune Ishøj, efter et akut forsøg på selvmord(11år). Jeg har været på grænsen til det kriminelle miljø i Ishøj igennem en del år, hvor misbrug og dårlig adfærd har været en del af dagligdagen. Jeg dog de sidste par år, gjort stort fremskridt og min tankegang er radikalt ændret til det bedre, jeg er blevet rolig og mere fattede i min måde at reagere på og er ikke udadreagerende på nogen måde.

Jeg ved bare, at den eneste grund til, at jeg den dag idag, ikke er på kant med loven er, fordi jeg har fået en rigtig god behandling på mit ophold på behandlingssted. Jeg blev tvunget til, at forlade behandling, da jeg desværre fyldte 15 år, men behandlingssted indgik aftale med Ishøj kommune, om efterværn for ikke at risikere tilbagefald. Dette efterværn blev dog desværre aldrig sat igang og jeg gik mange skridt tilbage, da den eneste hjælp jeg fik var kontanthjælp, som var meget lav, jeg var jo ikke særlig gammel, men jeg fik valget imellem herberg eller gaden, så måtte bo rundt omkring uden penge.

I efterfølgende periode har selvmordsforsøg og depression været en stor del af mit liv. Min livs glæde forsvandt og jeg blev mere og mere ensom, med tiden begyndte fremtiden endnu engang at se sort ud for mig, mine forældre valgte derfor, at flytte mig til albertslund kommune, så der måske kunne sættes en behandling igang. Det skal lige siges, at jeg var meget utilregnelig på daværende tidspunkt.

Albertslund kommune, var ikke anderledes end alle andre kommuner og jeg blev endnu engang henvist til jobcenter, uden nogen anden form for støtte. Dette gjorde mit liv rigtig svært, da jeg altid har haft svært ved, at klare mig selv, den gang kunne jeg ikke engang skrive en job ansøgning og kunne intet overskue. Jeg blev presset økonomisk af kommunen og blev derfor nød til, at finde beskæftigels, da jeg her allerede var fyldt 18år.

Jeg fandt dog et arbejde, som jeg rigtig godt kunne lide og arbejdspladsen gav mig rigtig meget plads, der gik ikke mere end 6 måneder, før jeg blev tilbudt en souschef stilling på prøve og dette var det bedste jeg nogensinde har prøvet, endelig havde jeg en følelse af kontrol og selvværd og arbejdspladsen blev ved med, at hjælpe mig og give mig plads, så jeg forsat kunne overkomme arbejdet.

Glæden var dog kort, for som altid havde jeg ikke tænkt mig om. Jeg havde nemlig ikke informeret kommunen om arbejdet og min indkomst. Dette skabte en politisag og anmeldelse for økonomisk svindel og bedrageri. Jeg havde virkelig ikke tænkt over dette og politisagen kom som et chock der rystede hele min verden. Jeg skulle betale alt tilbage selvfølgelig, det var 14.453 kr, men sagen kostede så meget, så jeg betaler 23.000 kr ca. Om året på denne sag og det skal jeg gøre mange år ud i fremtiden. Min økonomi faldt sammen og jeg opgav job og alt andet.

Jeg har stadigvæk ikke modtaget nogen pædagoisk, psykologisk eller anden form for hjælp. Dette er på trods af, at alle læger har forklaret stolpe op og ned, at jeg behøver en del hjælp, hvis jeg nogensinden skal blive selvforsørgende, da jeg netop ikke kan fastholde noget i mit liv.
Dette bliver ignoreret og jeg har ærligtalt ingen kræfter, som jeg kunne bruge til en kommune kamp. Jeg måtte derfor flytte til Vallensbæk, hvor jeg kunne sove på en sofa midlertidigt indtil jeg kunne finde noget andet. Jeg fandt dog heldigvis et værelse i Lyngby meget hurtigt.

Da jeg kom til Lyngby kommune, ordnede de ansøgninger sammen med mig på 2 dage og så kørte min kontanthjælp ellers bare. Dette var (som det også lyder) for godt til, at være sandt, for der gik ikke lang tid, før Lyngby smækkede døren.

Jeg gensøgte medicin tilskud hos Lyngby kommune da den koster mig 3600 kr mdl. og endvidere etablerings ydelse på 4000 kr, så jeg evt. kunne købe mig en seng og de mest basale ting, som man har brug for. Jeg fik besked om, at det ikke var et problem og jeg kunne forvente godkendelse efter få dage.

Der gik dog 13 dage, hvorefter jeg modtog 2 breve fra Lyngby Taarbæk kommune.


Afgørelse i forbindelse med ansøgning om hjælp efter Lov om aktiv socialpolitik § 81.

Kommunen har den 24. februar 2010 modtaget din ansøgning om økonomisk hjælp til din etablering.

Afgørelse
Der gives hermed afslag i henhold til Lov om Aktiv socialpolitik § 81.

Begrundelse
I afgørelse er der lagt vægt på, at det vuderes, at du selv har rimelig mulighed for, at afholde udgiften til din etablering (se nedestående)

Indtægter

Kontanthjælp 5.289,00 kr.

Udgifter

Husleje 1.000,00 Kr.
Varme 312,50 Kr.
Telefon 200,00 Kr.
Medicin 290,00 Kr.
I alt 1.802,50 Kr.

I beregning er ikke medtaget dine udgifter til Bank, Internet e.l
Årsagen er, at disse i lovgivningens forstand ikke kan anses som truende udgifter, og Kommunen må derfor ikke medvirke til at afdrage disse.

I beregning er fastsat en månedlig udgift til medicin på max 290,00 Kr.
Denne udgift er beregnet ud fra, at du ved tilskud fra CTR gennemsnitligt
Pr. år max. kan have en månedlig medicin udgift på 290,00 Kr, såfremt du ydes dette.

Kommunen henviser endvidere til loppemarkede.




Afgørelse i forbindelse med ansøgning om hjælp efter Lov om aktiv socialpolitik § 82.

Kommunen har den 24. februar 2010 modtaget din ansøgning om økonomisk hjælp til dine medicinudgifter.

Afgørelse

Der gives hermed afslag i henhold til Lov om Aktiv socialpolitik § 82.

Begrundelse

Ifølge fremsendt dokumentation, er der tale om , at du har behov for Motiron, Concerta, Ritalin Uno hvortil der ikke kan opnås tilskud via CTR-register.

Såfremt du ikke har mulighed for, at benytte dig af andre midler, hvortil der ydes tilskud via CTR, vil din egen læge have mulighed for, at undersøge om der alligevel kan ydes tilskud til disse.

Hvis der efterfølgende vuderes, at dine medicin udgifter overstiger 290,00 Kr. Pr. Månede, så har du mulighed for, at bede din egen læge om ansøgning til kroniker tilskud.

Da du således gennemsnitlig har en max. Betaling pr. år en månedelig ydelse på 290,00 Kr. , meddeles du hermed afslag, idet du selv har rimelig økonomisk mulighed for, at afholde udgiften til medicinsk behandling.

Kommunen kan yde hjælp til syghusbehandling, medicin, tandbehandlig e.l , hvis dette ikke dækkes af anden lovgivning og hvis ansøger ikke har økonomisk mulighed for at betale selv. (Se nedestående)

Indtægter

Kontanthjælp 5.289,00 kr.

Udgifter

Husleje 1.000,00 Kr.
Varme 312,50 Kr.
Telefon 200,00 Kr.
Medicin 290,00 Kr.
I alt 1.802,50 Kr.

Endvidere kan der kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet og ingen anden lovgivning kan dække omkostninger.

_________________________________

Hertil må jeg sige, at jeg er forvirret, jeg er blevet afvist af egen læge, som henviser til Kommune og jeg har fremsendt dokumentation på, at min medicin ikke dækkes af disse tilskud. Efterfølgende, har kommunen ændret krav, nu vil de have recepter på alle mine køb. Dette gøres, tror jeg, kun fordi de udemærket er klar over, at disse præprerater ikke må og ikke længere kan udskrives på recepter pga. Øget tilsyn med stoffer i denne gruppe.

Jeg har derfor ikke mulighed for, at fremvise recepter og de vil ligeledes ikke godtage apotek udskrift. Efter klager fra min familie og en intens kamp, overtales rådgiver til, at lave en midlertidig medicin bevilling i 14 dage og derefter må jeg selv finde en løsning på fremtidens betalinger, af medicin.

Jeg har derfor selv købt medicin og har derfor ikke råd til nødvendige ting.
Jeg ringer til kommune og forklare, at jeg nu ikke har råd til mad og ikke får noget, at spise. Dette vil de dog ikke, tage sig af.
(Igen henviser de til min tilsynladende velfungerende økonomi)
Efter 2 dage uden mad, ringes der til kommune fra anden side, da jeg i forvejen er undervægtig. De yder mig en Føtex check på 200,00 kr., som de giver mig 8 minutter til at hente, da de lukker præcis kl. 14.30.
Jeg når ikke, at hente denne og går endnu 3 dage uden mad.
Mandag morgen skynder jeg mig ned på Kommunen for, at hente denne check, men da jeg kommer ind i lokalet, siger han som det første,

” har du huske en bank udskrift?” ,
dette har jeg ikke, da jeg ikke var informeret om arbejdsgangen på dette område. Jeg løber derfor hurtigt over i banken og får en udskrift.
Da jeg endnu engang kommer ind på hans kontor, kigger han grundigt på udskriften og siger

, ”Den dokumentere ikke, hvad du har brugt din kontanthjælp på, jeg kan derfor ikke udlevere denne check. Hvis du vil have denne, skal du kunne dokumentere hvad pengene er brugt på”

Hans begrundelse er, at jeg måske betalte 2 huslejer og derfor også bor i en anden kommune, som evt. kunne yde nødvendig hjælp.

Min sag er p.t gået i stå, selvom der er lavet en klagesag til Borgmesteren i Lyngby. Borgmesteren ønsker dog ikke, at kontakte hverken mig eller min familien, som p.t køre sagen for mig, da jeg ikke længere kan overkomme det.

Efter afleveret klage, blev vi ringet op af selv samme rådgiver som klages over, med en besked om, at han havde vuderet, sammen med afd. Leder, at Loven var overholdt og der derfor ikke kunne ændres i afgørelser.

Jeg går derfor nu på 9’ne dag uden mad og jeg har ikke engang en seng, hvor jeg kan sove, derfor sover jeg bare på gulvet.

Jeg gik ind på www.sundhed.dk og sendte rådgiver udskrift af hele mit forløb ink. Diagnoser, i håb om, at han evt. så kunne se, at jeg faktisk behøver hjælp, men dette var ikke tilfældet. Jeg fik afvide, at de havde bedt om sagspapire fra gammel kommune og derfor ikke kunne gøre mere, før disse blev modtaget.
(1.5 månede siden, at jeg var oppe og lave en sammentykke erklæring til Kommunen)

Idag har borgmester kontoret dog ringet og indformeret mig om, at jeg vil høre mere i sagen inden for 10 dage, jeg ville dog ikke med sikkerhed modtage en endegyldig beslutning i sagen, men hvis det blev længere end 10 dage, så skulle de selvfølgelig nok informere mig, da Lovgivningen på område kræver dette.

Jeg har ikke modtaget indkaldelse fra Jobcenter lyngby og de nægter at gøre mere, før de modtager enten dokumentation for forbrug eller sagsakter fra gammel kommune.

Jeg bliver bare lidt trist, da jeg ikke tror, at det bliver særlig sjovt hvis jeg skal gå endnu 10 dage uden mad og endda måske længere end det.
Jeg syntes heller ikke, at det er særlig sjovt mere, at sove på gulvet og hvis jeg havde råd, så ville jeg virkelig købe en seng, men jeg har jo intet.

Jeg bliver ikke engang imødekommet, når jeg beder om behandlingsforløb eller form for fremtidsplan, jeg bliver blot henvist til egen læge, som kan give mig en henvisning, med lav egenbetaling.

Jeg er bare rigtig frusteret, for jeg kan godt mærke, at jeg skal igennem en kamp, hvis jeg vil have noget som helst, og det har jeg ikke energi til. Det er bare svært, at se mig selv falde længere og længere hen.
[/SIZE]

__________________
Symptombehandling er favorit behandlingsform?!?!
Beu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 00:25   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var dog noget rod!
Det økonomiske: Kommunen ser bort fra udgifter til netforbindelse og banklån osv. Sådan er det.
Mad-situation: Lige nu, Akut, kan du bede om spisebiletter hos kommunen. Når du ingen penge har til mad og kommunen er ude af stand til at gøre noget på grund af reglerne, kan de udstede spisebilletter.
Videre: Ellers må du se at få samlet op på din status, og der skal være én læge/speciallæge, der samler billedet af dine ressourcer og din arbejdsevne. Du skal vel afklares psykiatrisk og fysisk og der skal foreligge en helhedsvurdering, hvis du skal få et ben til jorden og få relevant hjælp.
Har du en læge, du kunne spørge om det?

Hilsen,
Mette

Sidst redigeret af mukke; 19-03-2010 kl. 00:36.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 00:30   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Beu.

Sikke dog en historie du har med dig.. utroligt sejt at du ikke har opgivet.

jeg vil bare sige jeg har læst din fortælling, men jeg aner ikke hvad du skal stille op.

jeg ved fra tidligere indlæg at man kan hente rådgivning hos sr-bistand.dk dukh.dk
ellers håber jeg der kommer nogen af de mere erfarne som kan rådgive dig lidt.
held og lykke
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 00:31   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har lige læst din historie.
Godt kæmpet indtil videre!
Ved ikke lige mine levende råd, Tænker, vender tilbage!
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 01:08   #5
Beu
På vej til at lære K10
 
Beus avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2010
Lokation: Lyngby Taarbæk +div
Alder: 35
Indlæg: 5
Styrke: 0
Beu er ny på vejen
Hej, rigtig mange tak for dit svar, super dejligt med respons.


Jeg har fået vurderet min arbejdsevne flere gange.
Vurderingen er, at min arbejdsevne er betydeligt nedsat.
Grunden til psyk. lidelser menes, at skyldes hjerneskade påført under fødsel.

Jeg har været i matchgruppe 5 i en del år og der vurderes, at det vil tage et usikkert antal år, før jeg vil være i stand, til at være helt og ikke bare delvist selvforsørgende. Dette er en udtagelse, som ligger klar til læsning for ny kommune, men hvis de ikke beder om papire (selvom de hævder, at anmodning allerede er sendt) , så sker der ikke meget.

Af ovenstående grund, har jeg modtaget revalidering i 2 år, efter laaang kamp med gammel kommune, men med hjælp fra Risskov PSYK.

Problemet er bare endnu engang, at Lyngby Kommune ikke ligefrem "brænder" for, at gå aktivt ind i denne sag. Derfor p.t sat på standby, på trods af en journal så lang, fyldt med forløb, udredninger, udtagelser, diagnoser og vurderinger fra div læger fx. Anzelm Krish, Speciallæge i personligheds lidelser, Flemming Tived, Speciallæge i adfærds lidelser, herunder ADHD og skizolidelser. Jeg har vurderinger fra div. behandlere som opgiver gang og sender mig videre.

Mine indlæggelser som før i tiden, IKKE var en sjældenhed, varede omkring 1 år pr. gang. Altså mine indlæggelser er ikke korte forløb. Min sidste udskrivning fra Glostrup psykiatrisk afd. var den 02-01-2010, hvor man endnu engang vurderede, at behandling var en nødvendighed.

Ang. speciallæger, så ligger der bunker af papire, med udtagelser og vurderinger.

Dette ændre bare ikke, at Lyngby kommune åbenbart er klar, til at gå rigtig langt, hvis de på den måde kan undgå, at gøre hvad der vurderes.
Jeg tror bestemt også, at der er noget personligt i denne sag, som trækker sagen i langdrag og helt sikkert noget økonomisk.

Jeg er bevist om, at jeg har fejlet i sagen omkring Albertslund og det kan jeg som sagt ikke gøre mere ved, andet end selvfølgelig at betale den regning der følger. Sagen er også "droppet" p.t fordi jeg betaler altid og har sagt undskyld og lovet, at betale dem hvad de kræver.

Jeg mener bestemt ikke, at situationer som denne høre til i et land som Danmark. Jeg syntes endvidere heller ikke, at det er ansvarligt.
Jeg er 1.90 cm høj og vejer d.d 59 kg, har modtaget grønrecept på Nutridrink, men da denne koster mere end normal indkøb, så har jeg selvfølgelig heller ikke økonomisk overskud til dette. Det er svært for mig selv under normale forhold, at veligeholde min vægt pga. dgl. rita.

Jeg er på bar bund i den her sag, jeg aner ikke længere om der overhoved findes flere muligheder, som jeg evt. kan benytte mig af, for at blive hørt.

Endnu engang, mange tak for dit svar.
__________________
Symptombehandling er favorit behandlingsform?!?!
Beu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 01:33   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Beu, og velkommen til K10

Sad og læste dine indlæg, som fik mig til at tænke på noget, jeg læste igår: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12023&highlight=ADHD indlæg nr. 6

Citat:
Apropos medicin. ADHD medicin er IKKE tilskuds berettiget. Når du får medicin på recept, fratrækkes det offentlige tilskud automatisk, det sker IKKE ved ADHD medicin, det skalman søge om via inden egen læge (når medicin delener overgået der til) eller via den psyk der i første omgang ha besluttet afprøvning. Der er 2 mulighedder, den ene er kronikker tilskud, og denanden hedder engangs tilskudet, engangs tilskudet gør bare så det kommer på listen med alm tilsud (det man normalt får ved recepter) det skal kun søges en gang. Hvilken man skal vælge afhænger af hvor dyrt det er, det er man nød til at regne lidt på.
MEN det hedder sig at, man kan altså ikke få tilskudet før man er vel afprøvet, dvs er på den dosis man hører til på, det holder ikke helt stik i virkeligheden, det kommer and på hvor dygtig læge/psyk er med kuglepinden *ss* Der til er det lavet sådan fra højre sted, at man ikke bare kan få tilskud til andet end Ritalin, ikke før Ritalin er vel afprøvet (eller der er et stof i manikke kan tåle) det er em betingelse for at få tilskud til andet, at de er en veludført beskrivelse af hvorfor Ritalin ikke fungere, så du kan roligt vende dig til tanken om Ritalin. (der har de skudt os patienter lidt i foden sys jeg)
Synes jo du skulle tage en god snak med din læge, som så forhåbentlig kan hjælpe dig lidt på vej i 'junglen' så du får lidt flere penge mellem hænderne

Jeg vil også 'gå i tænkeboks' eller rettere, sove lidt på det, og så håbe på jeg kan komme op med nogle brugbare råd til dig!

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 01:57   #7
Beu
På vej til at lære K10
 
Beus avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2010
Lokation: Lyngby Taarbæk +div
Alder: 35
Indlæg: 5
Styrke: 0
Beu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hejsa Beu, og velkommen til K10

Sad og læste dine indlæg, som fik mig til at tænke på noget, jeg læste igår: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12023&highlight=ADHD indlæg nr. 6



Synes jo du skulle tage en god snak med din læge, som så forhåbentlig kan hjælpe dig lidt på vej i 'junglen' så du får lidt flere penge mellem hænderne

Jeg vil også 'gå i tænkeboks' eller rettere, sove lidt på det, og så håbe på jeg kan komme op med nogle brugbare råd til dig!

De bedste ønsker fra Hyanna
Tak for linket.
De ting som henvises til, i vedlagt link, er ting som jeg allerede er bevist om.
Jeg er skam også berettiget til forhøjet ydelse, selvom jeg er under 25, grundet skizolidelse af borderline typen. Endvidere giver ADHD mig nogle fordele, som skulle gøre det lidt nemmere for mig. Kommunen ved da også godt, hvad tingene går ud på. MEGET FRUSTERENDE.!!!!
__________________
Symptombehandling er favorit behandlingsform?!?!
Beu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 02:00   #8
Beu
På vej til at lære K10
 
Beus avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2010
Lokation: Lyngby Taarbæk +div
Alder: 35
Indlæg: 5
Styrke: 0
Beu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det var dog noget rod!
Det økonomiske: Kommunen ser bort fra udgifter til netforbindelse og banklån osv. Sådan er det.
Mad-situation: Lige nu, Akut, kan du bede om spisebiletter hos kommunen. Når du ingen penge har til mad og kommunen er ude af stand til at gøre noget på grund af reglerne, kan de udstede spisebilletter.
Videre: Ellers må du se at få samlet op på din status, og der skal være én læge/speciallæge, der samler billedet af dine ressourcer og din arbejdsevne. Du skal vel afklares psykiatrisk og fysisk og der skal foreligge en helhedsvurdering, hvis du skal få et ben til jorden og få relevant hjælp.
Har du en læge, du kunne spørge om det?

Hilsen,
Mette
Jeg er desværre henvist til egen læge.
Dette er normalt når behandlingen, "køre" som den skal.

Han ved jo bare ikke, hvorfor og hvordan det hænger sammen.
Netop af denne grund, har jeg bedt om behandling fra Kommunen, men jeg henvises blot tilbage til egen læge. Jeg bliver smidt frem og tilbage, desværre.
__________________
Symptombehandling er favorit behandlingsform?!?!
Beu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 09:41   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Beu.
Du er bestemt IKKE krævende.

Har du hørt om SIND, så vidt jeg ved, at de kan hjælpe, i din sag.

Så er der SR-bistand, men det er mest rådgivning.

Du har brug for, at nogen kan hjælpe dig, gå med til møder m.v.
Prøv evt. socialrådgiver, fra et af de steder du har været indlagt/behandlet.
Og/eller SIND.

Kommunen har INGEN ret til at undlade, at hjælpe dig, fordi de ikke har fået papir.
Kommunen kan ikke bare give afslag, og intet andet.
de må så, finde en anden løsning. NU.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 10:28   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.806
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er absolut ikke krævende...

Kære Beu.

Velkommen til. Lige lidt begynderråd:

Vær 100% sikker på at DU og kommunen har alle oplysninger på dig. Ellers søg aktindsigt hos læger, hospitaler etc.

Bliv her på DIN tråd.

Begynd at kontakte https://www.dukh.dk/radgivning/radgivning de kan og vil guide dig videre.

Hvis din læge til stadighed bliver ved med at være ineffektiv, så skift læge.

Kontakt også www.sind.dk og se hvad de har af råd.

Læs lidt her: http://www.borderlineforeningen.dk/

Jeg tror også at det er vigtigt at du er bevidst om at din sagsbehandler ikke nødvendigvis har viden om din tilstand. Så vær sikker på at der findes viden i din sagsmappe. Det kan du gøre ved at forlange dine informationer ilagt. Læs her: http://www.bedrepsykiatri.dk/raadgiv...diagnoser.aspx fundet her: http://www.bibliotekernesnetguide.dk...iske_sygdomme/ også for at andre k10èr kan få større viden.

Man skal jo ikke være professor for at kunne bedømme at du har behov for hjælp. Det skal du ikke være alene om.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-03-2010 kl. 10:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lyngby Taarbæk kommune § 100 merudgiftydelse. Indiansummer Alt det andet 2 13-05-2013 12:47
fra lyngby til rudersdal andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-02-2011 23:28
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension